SCG 003S (2017)

Zaczęty przez Ecnelis, 17.03.2013, 22:43:53

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

#30
Cytat: Charlie w 21.12.2014, 20:02:21Zastanawia mnie dlaczego budują go według zasad GT3 skoro w tej grupie nie będą mogli w ogóle wystartować, a nie biorą się od razu za zapowiadane LMP1. Tym bardziej zastanawiające jest to gdy mówią o mocy nawet 1000 KM. To rewir LMP1, daleko od jakiegokolwiek GT.

Akurat na FerrariChat poruszono dzisiaj ten wątek, przynajmniej częściowo. Po prostu taki był pomysł: drogowe, piękne GT i ścigacz w jednym, co bardzo techniczne LMP1 bardzo utrudnia. https://www.ferrarichat.com/forum/143603829-post1130.html

Cytat: GlickenhausLMP1's are Hyper Technical and really fast but not classically beautiful and our challenge was to use that technology within GT rules and still wind up with a looker.

rafal345

#31
Cytat: Charlie w 21.12.2014, 20:02:21
Właśnie o tym pisałem - otwarcie drzwi tylko dla tych, który już coś sobą reprezentują. Prawo dżungli to może sobie działać, ale nie na tym poziomie. Jak wielką klapą mogą być owe zespoły no-name widać doskonale właśnie po Formule 1, gdzie aż przykro patrzeć. F1 nic na tym nie zyskała, a wręcz przeciwnie, zwłaszcza w tym roku po bankructwach Caterhama i Marusii. Dla początkujących no-name jest takie LMP3 albo niższe GT i wspinaczka krok po kroku.

A jakie to rzadkie czy mało znane samochody wyścigowe pojawiają się dzisiaj na aukcjach? Może wydają się one takie z perspektywy X lat, które minęły, ale za młodości na pewno było im do takich daleko (rzadkie są w sumie z definicji). A jak na przykład będzie wyglądał za 20 lat na aukcji taki Rebellion R-One, Aston-Lola, prototypy Pescarolo albo Oreca? Nawet Peugeot 908 to już egzotyka.

Projekt Glickenhausa w tym względzie to w sumie odosobniony przypadek. Zastanawia mnie dlaczego budują go według zasad GT3 skoro w tej grupie nie będą mogli w ogóle wystartować, a nie biorą się od razu za zapowiadane LMP1. Tym bardziej zastanawiające jest to gdy mówią o mocy nawet 1000 KM. To rewir LMP1, daleko od jakiegokolwiek GT.

Wiesz, ja zawsze wolę dać szansę każdemu, niż decydować. Wolałbym na przykład przesiew przez klasę amatorską (pokroju GTE Am), niż decyzję nie popartą rzeczywistością.
Co do F1, przykładem może być Brawn, które pojawiło się i znokautowało wszystkich.
Płacze Caterhama i podobnych w kwestii finansów rzeczywiście przykre, ale takie zespoły mimo wszystko muszą istnieć. Żeby jedni byli lepsi, inni muszą być gorsi.

Jeśli chodzi o drugi akapit to chyba trochę się mijamy, Rebellionem trafiłeś, ale na przykład Orec ściga się dość sporo ;p
Miałem na myśli klasę GT3/GTE, gdzie w tegorocznym LM24 mieliśmy pięć różnych modeli ścigających się w GTE.
W pobliżu specyfikacji GT3 znajduje się naprawdę sporo samochodów, ale dziwna konieczność różnic i bezsensowne paragrafy sprawiają, że na La Sarthe nie widzieliśmy Audi (R8), Bentleya, Lexusa, McLarena, Lamborghini, Nissana, BMW, Mercedesa i wielu aut, których z powodu regulaminu nawet nie zaczęto albo nie pokazano światu.

Charlie

#32
Mam nadzieję, że nie pisałeś tego o cudownym pojawieniu się Brawna na poważnie. ;) To było doskonale zaplanowane i zrealizowane przedsięwzięcie po wycofaniu się Hondy pod wodzą gościa, który przyłożył rękę do kilku tytułów mistrzów świata i dziesiątek wygranych Grand Prix! I w tym roku Brawn z Mercedesem zrobił to ponownie (w końcu). Sytuacja zupełnie odwrotna w porównaniu do padających jak muchy nowych zespołów, które wydaje mi się są/były bardziej po to żeby się tylko pokazać, niż zrobić cokolwiek innego.

Nie mam nic przeciwko dawania szansy każdemu, ale jak pisałem nie na takim szczeblu zawodów. Nawiasem mówiąc chciałem coś znaleźć na stronach FIA o wymogu tych 1000 sztuk i jakoś nic nie wpadło mi w oko. Pułap jakby nie patrzeć dość wysoki, na który wielu interesujących producentów, których być może byłoby stać na przygotowanie GT3/GTE się nie łapie. Zmniejszenie do 500, 250 - tak. Zlikwidowanie limitów - nigdy.

Oreca w LMP1 już od kilku lat jest nieobecna. ;) Nie piszę o LMP2, wiadomo, bo tam tego jest pełno, obecnie to najliczniejsza klasa na długim dystansie. A kto broni wymienionym przez Ciebie markom zbudowania samochodów kwalifikujących się do Le Mans i WEC? GT3 i GTE (stare GT2) nie są od siebie aż takie odległe, a GT3 jako nieco zmienione GTC dopuszczone są do ELMS. Każda marka ma też inne priorytety. Czy takie Audi potrzebuje się rozdrabniać i angażować się jeszcze do GTE skoro R8 LMS odnosi takie sukcesy gdzie indziej? Weź też pod uwagę, że tam dopuszczane są też nie tyle samochody, co zespoły, z których nie wszystkie korzystają z okazji, jak w tym roku Dodge/SRT z Viperem, który się wycofał.

Z marek które wymieniłeś chyba tylko McLarena spodziewałbym się w GTE, kto wie - może właśnie nad tym pracują. BMW z kolei ma swoje Z4 GTE, które jeździ w amerykańskim Le Mans Series. Nissan ma już GT-R w tylu klasach, że teraz idzie w LMP1. Każdy znajdzie miejsce dla siebie, ale nie można dopuszczać wszystkich wszędzie, nie każdy chce od razu pchać się do Le Mans i nie każdego na to stać, nie winiłbym tu tak bardzo regulaminów i 1000 sztuk.

Cytat: Ecnelis w 21.12.2014, 20:19:30
Cytat: GlickenhausLMP1's are Hyper Technical and really fast but not classically beautiful and our challenge was to use that technology within GT rules and still wind up with a looker.

Można i tak, ale sami chcieli wcześniej "LMP look for GT". :D

Ecnelis

#33
Zostając jeszcze przy temacie GT3/GTE: jeszcze nie tak dawno były plany połączenia ich w jedną klasę, kosztami zbliżoną do GT3 bez cofania się pod względem technologicznym: https://www.autosport.com/news/report.php/id/103398

I wygląda na to, że tak właśnie będzie: https://www.motorsport.com/bss/news/new-gt-regulations-coming-in-2016/

ACO niedawno opublikowało też specyfikacje na przyszły rok: https://www.24h-lemans.com/en/race/regulations_2_2_1744.html i tu jest mowa o liczbie wyprodukowanych sztuk w GTE, która jest na razie daleka od tej, o której pisał Glickenhaus. Dla małych producentów, produkujących poniżej 2000 samochodów rocznie wymagane jest między innymi budowanie jednego auta miesięcznie z silnikiem zbudowanym w co najmniej 300 sztukach. Czy w 2016 mieliby aż tak zwiększyć wymagania? To zupełnie bez sensu...

rafal345

#34
Charlie, przyznaję, że w wielu kwestiach masz rację. Ja jednak dalej obstawałbym przy dopuszczeniu każdego, jednak z zastrzeżeniem dopuszczenia wyłącznie do GTE Am lub odpowiadających klas w innych seriach przez np. pierwszy rok startów.

Ecnelis

#35
Glickenhaus rzucił takimi liczbami w odniesieniu do możliwej konfiguracji drogowego 003 z silnikiem W12TT:

Moc do 1000 koni mechanicznych
Masa 1000 kilogramów
1000 kilogramów docisku przy około 200 km/h

Feanor

#36
Nooo to aero będzie niesamowicie rozbudowane!


Ecnelis

#38
Pierwsze ujęcia tyłu:



I ciekawoska: duże elementy z włókien węglowych, wymagające odpowiedniej jakości produkuje dla SCG... Mansory.


Ecnelis

#39
SCG 003 zostanie odsłonięte w całości już w najbliższy piątek, a kilka dni później stanie na salonie samochodowym w Genewie.



Ecnelis

#41
SCG 003 oficjalnie oficjalne! :o




Feanor

#42
Bardzo ciekawie prezentuje się ten rekin! Wyróżnia się designem zdecydowanie!

AutoGEN

#43
News: SCG 003 - Ale numer.

https://www.youtube.com/watch?v=_CyJDz9icfY

Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Brandis

#44
Giganci powinni być po raz kolejny zawstydzeni! :o Samochód wygląda jak milion dolarów, a jeśli jeszcze zacznie jeździć po zwykłych drogach i wygrywać wyścigi to będzie te miliony zarabiał. Mam nadzieję, że na którymś etapie opublikują film z konwersji 003S na 003C - to dopiero będzie interesujące.