Porsche 911 RSR (2013)

Zaczęty przez Ecnelis, 17.02.2013, 18:09:07

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

W listopadzie Porsche zapowiedziało, że w sezonie 2013 wystawi w serii World Endurance Championship i 24-godzinnym wyścigu Le Mans dwie sztuki zupełnie nowego 911 RSR. Będzie to pierwszy od wygranej w 1998 roku występ fabrycznego zespołu Porsche w Le Mans. Auta wystartują w klasie GTE Pro w barwach Porsche AG Team Manthey. Prace trwają.

Dla przypomnienia stary RSR sprzed prawie 40 lat: 340 KM przy 6950 obr/min i 372 Nm przy 5450 obr/min.



https://www.youtube.com/watch?v=XBmjHxmat8o

Charlie

#1
Podoba mi się takie podejście Porsche - głównym celem jest wygrana w generalce, ale zaczniemy od niższego szczebla i będziemy piąć się w górę. Walka w GTE Pro będzie w tym roku bardzo ciekawa: AF Corse z 458 Italią bronią tytułu, Vantage GTE poleci z chęcią uczczenia stulecia Aston Martina, pojawi się zupełnie nowy Viper GTS-R i zupełnie nowe 911 RSR! I do towarzystwa stare Corvette C6.R. Bring it on!

rafal345

#2
340 KM?

Ecnelis

#3
Bo to 3-litrowy silnik z pierwszego RSR z lat siedemdziesiątych. ;D Pierwszy post poprawiony.

Współczesne GTE mają od 440 do 500 KM.

Ecnelis

#4
Przygotowania do powrotu Porsche do 24-godzinnego wyścigu Le Mans idą pełną parą. W przyszłym roku będzie to prototyp klasy LMP1, w tym roku zupełnie nowe 911 RSR na bazie generacji 991 w klasie GTE Pro. Auto jest prawie ukończone, a w ostatnich dniach zaliczyło udane testy na pętli Sebring International Raceway. Coupe zadebiutuje w połowie kwietnia na Silverstone przy okazji pierwszej eliminacji World Endurance Championship. Fabrycznymi kierowcami Porsche będą: Patrick Pilet, Richard Lietz, Marc Lieb, Timo Bernhard, Joerg Bergmeister oraz Romain Dumas.


Ecnelis

#5
911 RSR serii 911 oficjalnie oficjalne! W pakiecie mamy nową karoserię, nowe, lekkie podwozie z rozstawem osi zwiększonym o 10 centymetrów, nowe zawieszenie, odchudzoną skrzynię biegów i 6-cylindrowy, 4-litrowy silnik z poprzednika, z którego po kuracji odmładzającej wykrzesano 460 KM. Dwie sztuki RSR w barwach fabrycznej ekipy Porsche AG Team Manthey pojawią się w serii World Endurance Championship i 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Kierowcy #92: Marc Lieb i Richard Lietz oraz Romain Dumas (tylko na Silverstone, Spa i Le Mans). #92: Joerg Bergmeister i Patrick Pilet w asyście w trzech wyścigach Timo Bernharda.




AutoGEN

#6
News: Porsche 911 RSR - Pełen profesjonalizm.



Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Charlie

#7
Jak to jeździ to się dopiero okaże, ale wygląda bardzo ciekawie. Te żółte światła i cały przedni pas prezentują się bardzo oldschoolowo. W środku teoretycznie to tylko samochód wyścigowy, ale i tak pięknie!

Ecnelis

#8
I po debiucie na Silverstone. Zupełnie nowe 911 RSR nie sprostało wielkim oczekiwaniom i w stawce sześciu samochodów GTE Pro nie zmieściło się nawet na podium. Maszyna pozwoliła na zajęcie 4 i 6 miejsce w klasie, w której triumfował Aston Martin oraz 17 i 20 w generalce. Porsche twierdzi, że mechanicznie samochody nie sprawiły problemów poza "jedną, małą rzeczą", która będzie poprawiona. Kierowcy z kolei wskazują na nadsterowność przy wyjściu z wolnych zakrętów i brak prędkości do wyprzedzania na prostych.







News: 6 Hours Of Silverstone - Walka faworytów.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#9
Nowe 911 RSR nadal bez dobrych wyników. W 6-godzinnym wyścigu na Spa-Franchorchamps, drugiej eliminacji serii WEC, niemieckie auto zajęło piątą, przedostatnią pozycję w klasie GTE-Pro (Lieb, Lietz i Dumas) - zespół z rytmu wybił samochód bezpieczeństwa, przez który trzeba było odłożyć planowany pit stop ze stratą prawie całego okrążenia do lidera, któremu udało się zatrzymać wcześniej. Druga sztuka 911 RSR, która długo utrzymywała się na trzecim miejscu, odpadła po kolizji nie ze swojej winy w ostatniej godzinie wyścigu.

News: 6 Heures de Spa-Francorchamps - Prognoza na Le Mans.









Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#10
News: 24 Heures du Mans - Mieszane emocje.







Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

rafal345

#11
oglądałem ten wyścig i mam wrażenie że 911 nie zasłużyło na te pierwsze miejsca, Astony były dużo szybsze

Feanor

#12
Ale w Le Mans nie sama szybkość jest ważna.

rafal345

#13
wiem, ale Astony robiły z nimi co chciały, różnica była naprawdę spora

byZiom996

#14
ale w le mans są prawie same proste