Koenigsegg One:1 (2014)

Zaczęty przez Ecnelis, 24.10.2012, 14:34:45

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

#15
One:1 na dwudzieste urodziny marki oficjalnie oficjalny. To już nie super- ani hipersamochód. Koenigsegg nazywa go pierwszym megasamochodem, maszyną o mocy 1 MW. Stosunek mocy do masy sięga 1:1, przeciążenia w zakrętach sięgają 2G, przy 260 km/h docisk aerodynamiczny sięga 610 kilogramów, a samochód korzysta z nowego, lżejszego o 1/5 podwozia, adaptacyjnego zawieszenia oraz elementów powstałych na drodze drukowania 3D, opatentowanego przez Koenigsegga (obudowa turbosprężarki, tytanowy wydech). Prędkość maksymalna nie była priorytetem, ale w teorii może przekraczać 440 km/h. Moment obrotowy sięga 1371 Nm, auto w stanie gotowym do jazdy waży 1360 kilogramów, a do 400 km/h rozpędza się w jakieś 20 sekund.





Feanor

#17
Ciekawe czy się przyjmie to określenie megasamochód, ale raczej wątpię... Zapowiedzi są bardzo buńczuczne ale to Koenigsegg, a nie jakaś podrzędna, egzotyczna firma, więc zobaczymy.

Zonda

#18
Wygląda fajnie... a osiągi nie z tej ziemi.
Ciekawi mnie jaki czas by wyciągnął w zielonym piekle oraz ile spala.

AutoGEN

#19
News: Koenigsegg Agera One:1 - Boski podział.
Prezentacja modelu: Koenigsegg Agera One:1.



Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Zonda

#20
W newsie chyba jest błąd, bo z 400 km/h w 28 metrów nie wyhamuje.

Widzę że już poprawione :)



Tempest

#21
Nie wiem czy taka moc przy takiej masie to nie lekka przesada, ale na pewno bedzie ciekawie jesli One:1 okaze sie na torach szybszy od wszystkich hybryd.

Ecnelis


Ecnelis

#23
A tak prezentuje się aplikacja przygotowana we współpracy z Telenor Connexion, która pozwala sterować niektórymi podzespołami auta, monitorować jego parametry, śledzić swoje poczynania na torach i gromadzić dane w usłudze chmurowej:



Brandis

#24
400 km/h robi w czasie, w jakim 918 Spyder robi 300 km/h :o Tylko czekać aż Koenigsegg pobije kolejne rekordy przyspieszeń/hamowań, ale bardziej jestem ciekaw jak ten potwór będzie sobie radził na torze. Jeśli okaże się, że z trakcją nie ma problemów i idzie po zakrętach jak po nitce to czapki z głów i baj, baj hybrydy. Da to na pewno do myślenia. :D

rafal345

#25
Wygląda powalająco, czekam na filmy.

Cytat: Brandis w 03.03.2014, 14:49:07Jeśli okaże się, że z trakcją nie ma problemów i idzie po zakrętach jak po nitce to czapki z głów i baj, baj hybrydy.

Nie ma na to najmniejszych szans, wiem że włożyli w ten samochód masę pracy ale nie przebiją wielkiej trójki hiperhybryd :P

Brandis

#26
Ja bym tego tak nie widział. ;) One:1 stawiałbym gdzieś blisko Zondy R a wiadomo jaki czas miało Pagani na Nordschleife. Najgorsze tylko, że pewnie nie doczekamy się porównania tych samochodów na jakimś torze w podobnych warunkach. Może Top Gear je wszystkie zmierzy u siebie a tam już zwykły CCX był bardzo wysoko. Agery chyba nie mierzono nigdzie, więc trudno o jakiś punkt odniesienia. Ale i tak sądzę, że One:1 ma spore szanse utrzeć nosa hybrydom.

Ecnelis

#27
Pierwszy odcinek drugiej serii "Inside Koenigsegg" na kanale Drive, tym razem poświęconej modelowi One:1.

https://www.youtube.com/watch?v=6Sivt84RuTk

Ecnelis


Ecnelis