Audi R18 E-Tron Quattro (2012)

Zaczęty przez Ecnelis, 19.12.2011, 23:59:07

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

#30
Już 16 marca 12-godzinny wyścig na Sebring, po raz ostatni w wydaniu z autami LMP1, ponieważ za rok przejmie go seria Grand-Am i ALMS i nowy regulamin. Dotychczas Audi wystartowało tu 13 razy i zdobyło 22 miejsca na podium, w tym 10 wygranych. Niemcy wystawią dwie sztuki R18: jedną w specyfikacji 2012 i drugą, debiutującą z numerem #2, w specyfikacji 2013, która na razie pozostaje tajemnicą. Dla porównania obok nowego #2 zdjęcie pierwszego egzemplarza numer #1 z 2012 roku:


porhe

#31
Jestem ciekawy jakie zmiany została dokonane na ten.

Ecnelis

#32
News: 12 Hours of Sebring - Pożegnanie z LMP1.





Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

rafal345

#33
W takim razie co zastąpi LMP1?

Ecnelis

#34
W jakim sensie? LMP1 nie znika, tylko 12-godzinny wyścig Sebring nie będzie rozgrywany według reguł dopuszczających LMP1. ;)

Feanor

#35
A szkoda... Lubię ten tor.

Ecnelis

#36
Audi zdradziło nieco szczegółów na temat nowego, hybrydowego R18. Moc silników elektrycznych na przedniej osi wzrosła do przeszło 80 kW, dzięki czemu są w stanie dostarczyć co najmniej 218 KM. Aby zmieścić się w regulaminie moc wysokoprężnego V6 zmniejszono o około 20 KM do okolic 490 KM (po raz kolejny zmniejszenie zwężki w układzie dolotowym). Zmniejszono też masę auta, które rok temu musiało ważyć co najmniej 900 kg. W tym roku dolna granica sięga 915 kilogramów, co zostawia Audi więcej miejsca na balast. Zastosowane rok temu cyfrowe lusterko z kamerą uzupełnione zostało zostało dwoma "lusterkami" po bokach, podłączonymi pod dwie kamery na dachu.




Feanor

#37
Wygląda zacnie!

Ecnelis

#38
Sześć godzin na Silverstone za nami. Audi z nowymi R18 E-Tron Quattro po przegranej ruletce z oponami w deszczowych kwalifikacjach wystartowało z miejsca trzeciego i piątego, za zeszłorocznymi Toyotami i przedzielone prototypem zespołu Rebellion. W samym wyścigu pozwoliło Toyocie utrzymać prowadzenie tylko kilka minut, a po kilku okrążeniach na prowadzeniu były już oba Audi, wymieniające się pozycją lidera do samego końca. Na niecałe 5 minut przed końcem prowadzenie objął McNish, który w komplecie z Kristensenem i Duvalem sięgnął po zwycięstwo. Treluyer, Lotterer i Fassler stracili do nich po 197 okrążeniach tylko niecałe 3,5 sekundy. Kolejny wyścig 4 maja na Spa - mamy na nim zobaczyć co najmniej jedną, nową TS030 w specyfikacji 2013.







News: 6 Hours Of Silverstone - Walka faworytów.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#39
Już w ten weekend w 6-godzinnym wyścigu na Spa pojawi się po raz pierwszy R18 E-Tron Quattro z dłuższą częścią ogonową i krótszą resztą, przygotowane z myślą o szybkich torach, jak Le Mans. Pozostałe dwie sztuki R18 będą opakowane standardowo.


Feanor

#40
Oj będzie ultra szybko!

Ecnelis

#41
Audi z hybrydowymi R18 w 6-godzinnym wyścigu na Spa-Franchrochamps, drugiej eliminacji serii WEC, nie miało konkurencji: na starcie trzy pierwsze pola, na mecie całe podium. Pierwsze miejsce zajęła ekipa samochodu numer #1, której po drodze trafił się "kapeć" i spadek na 7 pozycję - Lotterer, Treluyer i Fassler. Drugie miejsce ze stratą 1 minuty i 5 sekund auto numer #2 z dwoma weteranami na pokładzie: Kristensen, McNish i Duval. Trzecie miejsce Gene, di Grassi i Jarvis w R18 numer #3, czyli modelu z wydłużoną karoserią, przygotowanym na 24-godzinny wyścig Le Mans, który już 22/23 czerwca.

News: 6 Heures de Spa-Francorchamps - Prognoza na Le Mans.











Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#42
News: 24 Heures du Mans - Mieszane emocje.







Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

AutoGEN

#43
News: 6 Horas de Sao Paulo - Bez większej walki.





Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Brandis

#44
Filmik z przygodą Audi: https://www.youtube.com/watch?v=TVyUWBF7z08

Jak to szło? Vorsprung durch Technik? :D