Bugatti Type 41 Royale (1926)

Zaczęty przez Ecnelis, 20.10.2007, 01:52:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Oto miejsce na dyskusję o aucie... Bugatti Type 41 Royale. :D




Zapraszam do dyskusji - dzielenia się wrażeniami na temat auta, materiałami oraz ewentualnymi nowymi informacjami.

Talis

#1
Ten samochód świetnie określają słowa Ettore Bugatti: "nie ma rzeczy zbyt pięknych lub zbyt drogich"

Talis

#2
Jak uzupełnienie mojego artykułu przedstawiam spis wszystkich egzemplarzy Royale.

Royale Binder
Pierwszy produkcyjny egzemplarz wykonany został dla francuskiego właściciela koncernu odzieżowego Armanda Esders'a. Następnie na ten egzemplarz chrapke poczuł król Rumunii, zlecił przebudowę nadwozia, co upodobniło go domodelu Napoleon. Ze względu na wybuch wojny wóz nie trafił na Bałkany, po wojnie popłynął do USA. Obecnym właścicielem jest koncern VW, który w 1999 roku zapłacił za niego 20 milionów USD.

Royale Park Ward
Ten egzemplarz został sprzedany do Wielkiej Brytanii, jest to czwarty egzemplarz Royale. Jego nadwozie wykonała firma Park Ward a właścicielem został wojskowy C.W. Foster, który w 1946 roku odsprzedał samochód. Następnie właścicielem został kolekcjoner amerykański John Shakespeare, który w 1963 roku odsprzedał go również kolekcjonerowi imieniem Fritz Schlumpf. Pojazd po dziś dzień znajduje się w jego kolekcji.

Royale Keller Coupe
Przedostatni wyprodukowany egzemplarz, samochód początkowo należał do rodziny Bugatti. Po drugiej wojnie światowej nabył go Briggs Cunningham, który w 1987 roku wystawił samochód na aukcji w domu Christie's. Auto poszło za rekordowa sumę 8,7 miliona dolarów, to rekord jeśli chodzi o aukcje samochodów. Nowy właściciel jednak wiedział co robi, klika lat później odsprzedał wóz japońskiej korporacji. Cena?? Prawdopodobnie około 15 milionów dolarów.

Royale Weinberger Cabriolet
Trzeci egzemplarz Royale został zamówiony przez niemieckiego lekarza Joseph'a Fuchs'a mieszkającego w Nowym Jorku. Nadwozie kabrio wykonał Ludwig Weinberger, początkowo samochód był czarny z żółtymi akcentami. Właściciel doprowadził auto do stanu agonalnego do tego stopnia że Royale trafił na złom! Tam odnalazł go ówczesny szef General Motores, kupił za 400 zielonych i odrestaurował. Działo się to w 2 połowie lat czterdziestych. Samochód doczekał się minimalnych zmian mechanicznych w gaźniku i układzie dolotowym no i oczywiście został pomalowany na biało. Obecnie znajduje się w Muzeum Forda.

Royale Coupe Napoleon
Najbardziej znany Royale, z otwartą szoferką i obudowaną przestrzenia pasażerską ze szklanym dachem. Początkowo na ramie zabudowano nadwozie coupe, które ucierpiało w wypadku spowodowanym przez syna Ettore Bugatti. Na nieuszkodzonej ramie stworzono nowe nadwozie znane właśnie Napoleon. Obecnie samochód znajduje się w National de l'Automobile w Mulhouse (Francja)

Royale Roadster?
Tajemniczy egzemplarz należący do rodziny Bugatti. Jak widać ma skłócony rozstaw osi.

[zdjęcia off-line]

Ecnelis

#3
Majestatyczne Royale na Retromobile:

https://grrc.goodwood.com/road/news/retromobile-2015-2


Ecnelis

#4
Holenderskie Hevec Classic Cars ukończyło kilka lat temu replikę pierwszego, prototypowego Royale. Samochód zbudowano na oryginalnym podwoziu prototypu, które Bugatti zapożyczył z jednego z modeli Packarda.


AutoGEN

#5
Amerykańskie Blackhawk Collection pozbyło się swojego Royale. Bezcenna maszyna na podwoziu numer 41150 trafiło do europejskiego kolekcjonera za kwotę, która pozostaje tajemnicą.

https://journal.classiccars.com/2021/03/23/blackhawk-collection-confirms-sale-of-bugatti-royale/