Porsche 919 Hybrid (2014)

Zaczęty przez Ecnelis, 01.07.2011, 00:39:36

Poprzedni wątek - Następny wątek

Charlie

#15
"AutoCar" pisał o możliwym powrocie Porsche do Formuły 1 dwa lata temu, gdy się jeszcze zastanawiali, więc na pewno wszystko już dawno się wyjaśniło. I jak widać po wywiadzie "Global Motorsport Media" zdecydowali się nie angażować, a "Auto Motor und Sport" chyba tylko szukał sensacji. Zatrudnianie osób związanych wcześniej z F1 czy korzystanie ze sprzętu McLarena znaczą chyba tylko tyle, że Porsche stawia na najlepszych specjalistów i najlepsze zaplecze techniczne.

Jedynym "zgrzytem" w całej tej sytuacji wydaje mi się obecność i dominacja Audi w Le Mans, bo po wejściu Porsche jakby nie patrzeć to będzie wewnętrza konkurencja. Chyba, że w Volkswagenie nie mają nic przeciwko temu i pozwolą im walczyć między sobą bez żadnego "ale".

Olgierd

#16
Kiedyś szef VW powiedział, że powrót Porsche do Le Mans to suwerenna decyzja firmy i cały koncern w to nie wnika. Poza tym Porsche zdecydowało się na powrót zanim jeszcze wchłonął je Volkswagen. Poza tym nie zarówno jednej, jak i drugiej firmie przegrana z rywalem z tego samego koncernu raczej nie zaszkodzi ;)
W tym wszystkim szkoda tylko, że 14 lat temu szefostwo Porsche podjęło tę kretyńską decyzję o wycofaniu się z wyścigów. Przecież oni nawet zespołu fabrycznego nie mają - na razie.

Ecnelis

#17
Prace nad ścigaczem LMP1 idą w Weissach Motorsport Centre pełną parą. Placówka, która specjalnie z myślą o powrocie do Le Mans rozrosła się o kilka budynktów planuje pierwszy, testowy wyjazd swojego samochodu na połowę przyszłego roku. Nowemu przedsięwzięciu dowodzi Fritz Enzinger.

rafal345

#18
Tak patrząc na Ferrari P4/5 i czytając o tym nowym regulaminie to myślę że to po prostu będzie zmodyfikowane 918 RSR z płetwą z tyłu

porhe

#19
A co ma Ferrari do tego projektu. Nowy regulamin jest wręcz dużym skokiem na przód w myśl nowych rozwiązań, a wygląd nie jest tak istotny, o wiele ważniejsza jest technologia wprowadzona do pojazdu, jego wytrzymałość oraz osiągi.  Warto wspomnieć, że od przyszłego sezonu także Porsche wchodzi ze swoim fabrycznym 911.

Olgierd

#20
Nowy prototyp Porsche na pewno nie będzie przypominał 918. 918 jest samochodem, który ma przede wszystkim ładnie wyglądać, a własności aerodynamiczne tego wozu są odrobinę mniej ważne od prezencji auta. Natomiast prototypy LMP są budowane przede wszystkim z myślą o funkcjonalności aerodynamicznej, a wygląd jest drugą sprawą. Jestem przekonany, że wyścigowe Porsche będzie bardziej przypominało Audi i Toyotę niż jakikolwiek drogowy model. Ciekaw jestem jak bardzo zmieni się maszyna, która wystartuje w swoim pierwszym wyścigu od pierwszego prototypu?

Charlie

#21
918 i LMP1 raczej nie mają ze sobą wiele wspólnego, może poza pomysłem na układ napędowy. Chyba nie było jeszcze takiego przypadku, w którym LMP1 miałby odpowiednik wśród samochodów drogowych. Jeśli powstanie wyścigowe 918 to będzie pewnie startowało w jednej z klas GT, a koncepcyjne 918 RSR miało na razie chyba tylko przyciągać uwagę.

porhe

#22
LMP1 to nie, ale patrząc na historię to i takie pojazdy które wygrywały pojawiały się na ulicach. Swoją droga ciekawe kiedy zaprezentują swój bolid, choć ułamek. Coś mi się wydaje, że więcej będziemy wiedzieć jakoś w czerwcu przy okazji LM24.

Ecnelis

#23
Skoro prototyp ma jeździć w połowie przyszłego roku to czerwiec jest w sam raz. ;)

Ecnelis

#24
Specjalna strona poświęcona powrotowi Porsche do Le Mans:

www.porsche.com/microsite/mission2014/










Ecnelis

#25
Po plotkach jakoby Mark Webber miał poprowadzić nowe Porsche LMP1 mamy oficjalnie dwa pierwsze nazwiska. W 24-godzinnym wyścigu Le Mans i serii WEC w zupełnie nowym prototypie marki w przyszłym roku wystartują Timo Bernhard i Romain Dumas. Bernhard wygrał m.in. w Le Mans w 2010 roku, w roku 2003 wygrał w 24h Daytona, w 2004 triumfował w 12 Sebring i aż 5 razy wygrywał w 24-godzinnym wyścigu na Nurburgringu. Dumas startował w Le Mans już dwanaście razy, wygrywając w 2010 roku w Audi, dzielił też z Bernhardem cztery wygrane na Nordschleife.


Ecnelis

#26
News: Porsche LMP1 - Pierwsze kroki.



https://www.porsche.com/microsite/mission2014/

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#27
Porsche zdradziło nazwisko kolejnego kierowcy, który zasiądzie w przyszłym roku w jednym z dwóch prototypów klasy LMP1. Obok Timo Bernharda i Romaina Dumasa będzie to Neel Jani, który jeździ obecnie w Rebellion Racing. Jani pojawił się po raz pierwszy w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2009 roku. Od tamtego czasu plasował się na miejscach 14, 40, 6, 4 i w tym roku 40.


Ecnelis

#28
Kilkuletni kontrakt z Porsche pospisał Mark Webber, który jeździ obecnie w Red Bullu w Formule 1. Australijczyk poprowadzi nowy samochód LMP1 w mistrzostwach WEC oraz 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Webber brał udział w Le Mans dwa razy: w roku 1998 i 1999 za kierownicą samochodów Mercedes-Benza, którym nie było dane zobaczyć mety (a w drugim przypadku nawet startu).

News: Mark Webber - Długi dystans.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis