Formuła 1 - sezon 2011

Zaczęty przez Ecnelis, 08.12.2010, 13:38:18

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis


Ecnelis

#1
FIA postanowiła w piątek, że od przyszłego sezonu zacznie wprowadzać zmiany, które będą dotyczyły konstrukcji bolidów - poinformowała BBC. Ma to spowodować, że Formuła 1 stanie się bardziej przyjazna dla środowiska.

Od sezonu 2011 ma wrócić system KERS, który był w użyciu w 2009 roku. W minionym sezonie nie był stosowany ze względu na wysokie koszty. W 2011 roku istotną zmianą, która może ucieszyć kibiców ma być wprowadzenie ruchomych tylnych skrzydeł, które mają za zadanie pozwolić na częstsze wyprzedzanie.

Kierowcy będą mogli sterować ustawieniami tylnego skrzydła z kokpitu swojego bolidu. Ma to być dla nich udogodnieniem, o czym przekonywała FIA.

Spełniło się również to, o czym mówiono od dłuższego czasu. W 2013 roku w Formule 1 bolidy będą wyposażone w silniki o pojemności 1,6 litra. Obecnie jednostki napędowe w bolidach mają pojemność 2,4 litra. Wówczas "królowa sportów motorowych" ma być bardziej przyjazna dla środowiska. Dzięki temu rozwiązaniu maksymalne obroty zostaną zmniejszone, ograniczy się również zużycie paliwa.

Wielką zmianą jest również zniesienie zakazu stosowania tak zwanych "team orders", czyli poleceń zespołów. Najbardziej głośną i kontrowersyjną sprawą w ubiegłym sezonie było polecenie w teamie Ferrari. Podczas wyścigu o GP Niemiec Felipe Massa przepuścił Fernando Alonso, kiedy usłyszał od swoich inżynierów, że "jest znacznie wolniejszy od swojego kolegi z zespołu". FIA zaznacza jednak, że nie będzie tolerowała niesportowych zachowań.

"Przypomina się zespołom, że wszelkie działania, które nie będą prowadzone z duchem sportu będą rozpatrywane na zasadzie artykułu 151c Międzynarodowego Kodeksu Sportowego".


https://sport.onet.pl/f1/f1-radykalne-zmiany-od-przyszlego-sezonu,1,4050271,wiadomosc.html

Feanor

#2
Nie podobają mi się te zmiany. Po co KERS? Przecież się nie sprawdził - F1 to nie need for speed z dopalaczami. Te silniczki to jakiś dowcip. Już przejście z V10 na V8 i zmniejszenie limitu obrotów było odczuwalne a co dopiero czterocylindrowe 1.6 z 10k obrotów - to dobre dla F2 a nie dla królowej sportu samochodowego.

Ecnelis

#3
Kubica i Petrov potwierdzeni na 2011 rok w Lotus Renault GP.
W Marussia Virgin Racing zostanie Glock i zadebiutuje Jerome d'Ambrosio.

https://www.renaultf1.com/Vitaly-Petrov-completes-Lotus.html?lang=en
https://www.virginracing.com/news/241/

Ecnelis

#4
Wyniki pierwszych, wczorajszych treningów pod Walencją:

1. Sebastian Vettel, Red Bull, 1:13.769, 93 okr.
2. Nico Hulkenberg, Force India, 1:13.938, 71 okr.
3. Gary Paffett, McLaren, 1:14.292, 91 okr.
4. Paul di Resta, Force India, 1:14.461, 28 okr.
5. Fernando Alonso, Ferrari, 1:14.553, 98 okr.
6. Kamui Kobayashi, Sauber, 1:15.621, 64 okr.
7. Jerome D'Ambrosio, Virgin, 1:16.003, 71 okr.
8. Vitaly Petrov, Renault, 1:16.351, 28 okr.
9. Michael Schumacher, Mercedes GP, 1:16.450, 15 okr.
10. Jaime Alguersuari, Toro Rosso, 1:17.214, 19 okr.
11. Rubens Barrichello, Williams, 1:17.335, 77 okr.
12. Narain Karthikeyan, HRT, 1:18.020, 45 okr.
13. Nico Rosberg, Mercedes GP, 1:19.930, 9 okr.

Kubica pojedzie dzisiaj i w czwartek.

Ecnelis

#5
Wyniki treningów w drugim dniu:

1. Fernando Alonso, Ferrari, 1:13.307, 108 okr.
2. Sebastian Vettel, Red Bull, 1:13.614, 43 okr.
3. Paul di Resta, Force India, 1:13.844, 111 okr.
4. Lewis Hamilton, McLaren, 1:14.353, 83 okr.
5. Robert Kubica, Renault, 1:14.412, 104 okr.
6. Narain Karthikeyan, HRT, 1:14.472, 80 okr.
7. Nico Rosberg, Mercedes GP, 1:14.645, 69 okr.
8. Timo Glock, Virgin, 1:15.408, 34 okr.
9. Rubens Barrichello, Williams, 1:16.023, 50 okr.
10. Sergio Perez, Sauber, 1:16.198, 42 okr.
11. Pastor Maldonado, Williams, 1:16.266, 29 okr.
12. Sebastien Buemi, Toro Rosso, 1:16.359, 46 okr.
13. Jaime Alguersuari, Toro Rosso, 1:16.474, 64 okr.
14. Mark Webber, Red Bull, 1:17.365, 17 okr.
15. Heikki Kovalainen, Lotus, 1:20.649, 15 okr.

Regulowane tylne skrzydło na przykładzie Saubera: YouTube.com.

Ecnelis

#6
Wyniki trzeciego i ostatniego dnia tegotygodniowych treningów, w których najszybszy okazał się... Robert Kubica!

1. Robert Kubica, Renault, 1:13.144, 95 okr.
2. Adrian Sutil, Force India, 1:13.201, 117 okr.
3. Jenson Button, McLaren, 1:13.553, 105 okr.
4. Mark Webber, Red Bull, 1:13.936, 105 okr.
5. Felipe Massa, Ferrari, 1:14.017, 80 okr.
6. Timo Glock, Virgin, 1:14.207, 114 okr.
7. Pastor Maldonado, Williams, 1:14.299, 101 okr.
8. Sergio Perez, Sauber, 1:14.458, 103 okr.
9. Michael Schumacher, Mercedes GP, 1:14.537, 110 okr.
10. Sebastien Buemi, Toro Rosso, 1:14.801, 73 okr.
11. Narain Karthikeyan, HRT, 1:16.535, 63 okr.
12. Jarno Trulli, Lotus, 1:31.477, 38 okr.

cj_robert

#7
Szkoda że dopiero za 5 tygodni dowiemy się jak to jest naprawdę z tą formą Renault...

Ecnelis

#8
Robert Kubica i Jakub Gerber wypadli z trasy pierwszego odcinka specjalnego rozgrywanego we Włoszech rajdu Ronde di Andora. (...) Robert Kubica z podejrzeniami kilku złamań został przetransportowany śmigłowcem do szpitala we włoskiej prowincji Savona.

https://f1.pl/Artykul.82+M59b3f9382b8.0.html
https://f1.pl/Artykul.82+M543956af443.0.html

Wstępne badania wykazały złamanie nogi w kilku miejscach, ale według agencji Ansa Kubicy grozi utrata dłoni.

https://www.tvn24.pl/0,1691833,0,1,wypadek-roberta-kubicy-wyglada-to-paskudnie,wiadomosc.html
https://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/9388940.stm

Feanor

#9
Dobrze że ręka uratowana. Trzymajmy kciuki by odzyskał w niej sprawność bo inaczej droga do powrotu do F1 będzie zamknięta. Oby szybko wrócił do zdrowia!

Ecnelis

#10
Stan Roberta stale się poprawia, ale przed nim miesiące rehabilitacji. Lotus Renault GP ogłosiło, iż na testach w Jerez jego miejsce zajmą Bruno Senna oraz Nick Heidfeld.

Ecnelis

#11
Wyniki trzech dni treningów w Jerez, Renault z 2 najlepszym czasem w całej sesji:

Dzień pierwszy:

1. Felipe Massa, Ferrari, 1:20.709
2. Sergio Perez, Sauber, 1:21.483
3. Mark Webber, Red Bull, 1:21.522
4. Daniel Ricciardo, Toro Rosso, 1:21.755
5. Lewis Hamilton, McLaren, 1:21.914
6. Jaime Alguersuari, Toro Rosso, 1:22.689
7. Adrian Sutil, Force India, 1:23.472
8. Vitaly Petrov, Renault, 1:23.504
9. Nico Rosberg, Mercedes GP, 1:23.963
10. Jarno Trulli, Lotus, 1:24.458
11. Timo Glock, Virgin, 1:25.086
12. Pastor Maldonado, Williams, 1:34.968

Dzień drugi:

1. Michael Schumacher, Mercedes GP, 1:20.352
2. Felipe Massa, Ferrari, 1:20.413
3. Jenson Button, McLaren, 1:21.009
4. Jaime Alguersuari, Toro Rosso, 1:21.214
5. Mark Webber, Red Bull, 1:21.613
6. Adrian Sutil, Force India, 1:21.780
7. Sergio Perez, Sauber, 1:21.857
8. Timo Glock, Virgin, 1:22.208
9. Vitaly Petrov, Renault, 1:22.493
10. Pastor Maldonado, Williams, 1:22.591
11. Jarno Trulli, Lotus, 1:23.216

Dzień trzeci:

1. Nick Heidfeld, Renault, 1:20.361
2. Fernando Alonso, Ferrari, 1:20.493
3. Michael Schumacher, Mercedes GP, 1:21.054
4. Lewis Hamilton, McLaren, 1:21.099
5. Kamui Kobayashi, Sauber, 1:21.242
6. Sebastian Vettel, Red Bull, 1:21.574
7. Sebastien Buemi, Toro Rosso, 1:21.681
8. Heikki Kovalainen, Lotus, 1:21.711
9. Rubens Barrichello, Williams, 1:22.227
10. Paul di Resta, Force India, 1:22.945
11. Jerome d'Ambrosio, Virgin, 1:25.471

A tak zespoły życzyły Robertowi Kubicy szybkiego powrotu do zdrowia:




Ecnelis

#12
Roberta Kubicę za kierownicą bolidu Lotus Renault GP zastąpi Nick Heidfeld:

https://www.lotusrenaultgp.com/spip.php?article4060&lang=en

Ecnelis

#13
Wyniki sesji treningowych w Barcelownie:

Dzień pierwszy:

1. Sebastian Vettel, Red Bull, 1:24.374, 37 okr.
2. Fernando Alonso, Ferrari, 1:25.485, 101 okr.
3. Jaime Alguersuari, Toro Rosso, 1:25.638, 57 okr.
4. Kamui Kobayashi, Sauber, 1:25.641, 78 okr.
5. Jenson Button, McLaren, 1:26.365, 77 okr.
6. Paul di Resta, Force India, 1:26.575, 26 okr.
7. Rubens Barrichello, Williams, 1:26.912, 52 okr.
8. Michael Schumacher, Mercedes GP, 1:27.512, 90 okr.
9. Narain Karthikeyan, HRT, 1:28.393, 116 okr.
10. Heikki Kovalainen, Lotus, 1:30.065, 54 okr.
11. Jerome d'Ambrosio, Virgin, 1:30.950, 116 okr.
12. Vitaly Petrov, Renault, 1:35.174, 20 okr.
13. Nick Heidfeld, Renault, 1:44.324, 27 okr.

Dzień drugi:

1. Sebastian Vettel, Red Bull, 1:23.315, 104 okr.
2. Jaime Alguersuari, Toro Rosso, 1:23.519, 97 okr.
3. Fernando Alonso, Ferrari, 1:23.978, 90 okr.
4. Rubens Barrichello, Williams, 1:24.008, 118 okr.
5. Nick Heidfeld, Renault, 1:24.242, 41 okr.
6. Kamui Kobayashi, Sauber, 1:24.243, 125 okr.
7. Nico Rosberg, Mercedes GP, 1:24.730, 131 okr.
8. Jenson Button, McLaren, 1:24.923, 54 okr.
9. Paul di Resta, Force India, 1:25.194, 80 okr.
10. Heikki Kovalainen, Lotus, 1:26.421, 58 okr.
11. Vitaly Petrov, Renault, 1:26.884, 61 okr.
12. Vitantonio Liuzzi, HRT, 1:27.044, 70 okr.
13. Timo Glock, Virgin, 1:27.242, 66 okr.
14. Ricardo Teixeira, Lotus, 1:31.584, 26 okr.

Dzień trzeci:

1. Nico Rosberg, Mercedes GP, 1:23.168, 92 okr.
2. Vitaly Petrov, Renault, 1:23.463, 93 okr.
3. Lewis Hamilton, McLaren, 1:23.858, 93 okr.
4. Pastor Maldonado, Williams, 1:24.815, 60 okr.
5. Mark Webber, Red Bull, 1:24.995, 139 okr.
6. Jarno Trulli, Lotus, 1:25.454, 48 okr.
7. Sergio Perez, Sauber, 1:25.557, 115 okr.
8. Adrian Sutil, Force India, 1:25.720, 102 okr.
9. Sebastien Buemi, Toro Rosso, 1:26.155, 31 okr.
10. Felipe Massa, Ferrari, 1:26.508, 123 okr.
11. Timo Glock, Virgin, 1:26.598, 97 okr.
12. Giorgio Mondini, HRT, 1:28.178, 39 okr.
13. Daniel Ricciardo, Toro Rosso, 1:28.329, 42 okr.
14. Narain Karthikeyan, HRT, 1:30.722, 32 okr.

Ecnelis

#14
News: Formuła 1 Grand Prix Australii - Bez rewolucji.





Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)