BMW i3 (2013)

Zaczęty przez Ecnelis, 02.07.2010, 23:18:59

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

BMW zamierza wprowadzić na rynek w 2013 roku pierwszy elektryczny model własnej produkcji. Miałoby być nim niewielkie autko o nazwie Megacity zbudowane na bazie tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi (CFRP - carbon fiber reinforced plastics). Projekt promuje póki co jeden szkic oraz fotografie z badań nad nową platformą.

Grand

#1
A to już jest mniej piękne, ale poczekajmy na to, co z tego wyjdzie. O wiele bardziej czekam na "zielone" supercoupe. :D

Ecnelis

#2
BMW ogłosiło dziś nową, wewnętrzną markę, pod którą będą produkowane modele elektryczne i hybrydowe - BMW i. Pierwsze dwa, oznaczone jako i3 oraz i8, mają pojawić się na rynku w 2013 roku. BMW i3 to projekt znany dotychczas pod kryptonimem Megacity Vehicle - miejskie auto o napędzie wyłącznie elektrycznym. BMW i8 to sertyjny odpowiednik konceptu Vision EfficientDynamics - sportowe coupe o napędzie hybrydowym. Oba pojazdy będą produkowane w zupełnie nowej fabryce w Lipsku.

Ecnelis

#3
News: BMW i8 - Ruch przyszłości.


Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#4
Seryjne i3 oficjalnie oficjalne! Autko zasilane jest silnikiem elektrycznym o mocy 170 KM i momencie 250 Nm, który przekazywany jest na tył poprzez 1-stopniową skrzynię biegów. Litowo-jonowe baterie pozwalają na przejechanie na jednym ładowaniu od 130 do 160 kilometrów (ładować baterie możemy poprzez konwencjonalne gniazdko prądu, moduł BMW i Wallbox lub w publicznej stacji ładowania). Tryb jazdy Eco Pro zwiększy zasięg o około 20 kilometrów, a Eco Pro+ o kolejne 20 km - w sumie do 200 km. Za dodatkową opłatą dostępny będzie 2-cylindrowy, spalinowy silnik o pojemności 650 centymetrów sześciennych i mocy 34 KM, którego zadaniem będzie ładowanie baterii i tym samym zwiększenie zasięgu do okolic 300 kilometrów. Pojazd waży 1195 kilogramów, mierzy niecałe 4 metry długości, rozwija 60 km/h w 3,7 sekund, 100 km/h w 7,2 sekundy. W standardzie 19-calowe koła z oponami o niskim oporze toczenia w rozmiarze 155/70. Cena i3 w Polsce: prawie 141 tysięcy złotych.









Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Feanor

#5
Nie dało się wymyślić coś trochę ładniejszego?

Zonda

#6
Wygląd trochę szpeci... :-\

rafal345

#7
Nie jest najgorszy, parę rzeczy bym zmienił ale ogólnie jest ok, nareszcie coś nowego w wyglądzie BMW, ciekawe czy reszta modeli pójdzie tym tropem

Brandis

#8
Myślę, że reszta raczej pójdzie swoją drogą, a na takie samochody BMW będzie miało po prostu wydzieloną markę "i". Nawiasem mówiąc zapowiada się taka rewolucja, że BMW mogłoby równie dobrze zdjąć swój znaczek i stworzyć zupełnie nową markę. Bo ten i3 jest całkiem interesujący, ale do wizerunku BMW nie pasuje w ogóle.

Tempest

#9
Z zasiegiem 160 kilometrow i taka cena szalu nie robi. O wiele lepiej zapowiada sie wersja z silnikiem benzynowym i zasiegiem 300 kilometrow, ale ile taka bedzie kosztowac? To chyba bedzie tylko zabawka dla tych, ktorzy maja juz wieksze BMW albo inny samochod premium i chca sie po miescie polansowac czyms idacym z duchem czasu z wyprzedzeniem. No i jak na BMW wyglada slabo. :D ;)

Grand

#10
Jak dla mnie i3 to zło konieczne przed pojawieniem się i8. :D Przygotowuje po prostu grunt pod nowe  doświadczenia. Trzeba to jakoś przebolec.


Ecnelis

#12
BMW, Garage Italia Customs oraz Memphis Group połączyły siły w celu przygotowania specjalnych modeli serii i. Modele i3 oraz i8 w wydaniu MemphisStyle Edition dostępne będą w Garage Italia Customs na specjalne zamówienie.