Audi R15 TDI Plus (2010)

Zaczęty przez Ecnelis, 06.02.2010, 17:12:32

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

News: Audi R15 TDI Plus - Obietnica poprawy.

Poniżej nowi kierowcy w ekipie w R15 Plus, Marcel Fässler, André Lotterer i Benoit Treluyer oraz R15 podczas testów na Le Castellet.

[zdjęcia off-line]

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

krzywy1987

#1
oby zmietli te fancuskie ***** w tym roku...

* - nie operujemy takimi epitetami - Administracja. ;)

Olgierd

#2
Cytat: krzywy1987 w 07.02.2010, 07:23:34
oby zmietli te fancuskie ***** w tym roku...

* - nie operujemy takimi epitetami - Administracja. ;)

Hehe :) Od tego roku nowoprojektowane bolidy klasy LMP mogą mieć tylko zamknięte nadwozie, na szczęście Audi swoje R15 zaprojektowało wcześniej. Zastanawiające jednak jest czemu nie zbudowali od razu wozu coupe. FIA i ACO mają plan wprowadzenia zakazu startów autom z otwartym nadwoziem od 2011. Czyżby więc Audi planowało poważną modernizację? A może już pod koniec tego roku zobaczymy zupełnie nowy bolid? Oby tylko żadna z firm się nie wycofała ze startów w Le Mans, bo będzie nudno. Miło by było gdyby wreszcie wróciły Porsche, Mercedes i Toyota. Dopiero by się działo....

Feanor

#3
Piękna wizja. Ale wiele wody upłynie nim coś podobnego się wydarzy.

Ecnelis

#4
News: Audi R15 TDI Plus - Pierwsze próby.

[zdjęcia off-line]

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Cytat: Olgierd w 07.02.2010, 16:00:27Miło by było gdyby wreszcie wróciły Porsche, Mercedes i Toyota. Dopiero by się działo....
Porsche udziela się cały czas z sukcesami w klasie LMP2. ;)

Ecnelis

#5
R15 Plus w barwach na wyścig Le Castellet (11 kwietnia).

[zdjęcia off-line]

Olgierd

#6
Cytat: Ecnelis
Porsche udziela się cały czas z sukcesami w klasie LMP2. ;)

Tyle, że tam nie ma konkurencji... :)

porhe

#7
Nie ma, pierwsze słyszę.

Olgierd

#8
Źle chyba się wyraziłem... Chodziło mi o to, że nie ma konkurencji ze strony wielkich firm. Z dużych jest w zasadzie jedna; Acura. Bo ani Loli, ani tym bardziej Zyteka nie można nazwać dużą firmą. Jak sobie porównamy wyniki Acury, Loli, Porsche i Zyteka, to wygląda to w następujący sposób:

Starty:
Acura 70
Lola 106
Porsche 53
Zytek 56
Wygrane w swojej klasie LMP2):
Acura 30
Lola 6
Porsche 24
Zytek 6
Pomijając wygrane; miejsca na podium:
Acura 40
Lola 5
Porsche 21
Zytek 1
Procent wygranych w stosunku do startów:
Acura 42 %
Lola 6 %
Porsche 45 %
Zytek 11 %
Wygląda to całkiem nieźle dla Acury. Ale w 43 wyścigach, w których Porsche spotykało się z Acurą lub Lolą, albo oboma naraz (z tych wyścigów Acura nie pojawiła w 8, a Lola w 2) Acura była lepsza 11 razy, a Lola ledwie 6 razy od niemieckiej marki.
Moim zdaniem brakuje firmy, z którą na prawdę mogłoby konkurować Porsche, dlatego jestem zdania, że ta firma powinna przenieść się do LMP1, gdzie zaczyna się powoli ruch.

Feanor

#9
To niestety prawda w klasie prototypów liczą się tylko porsche audi i peugeot, no może i lola aston martin ale to wśród benzyniaków.

porhe

#10
Ja również jestem za tym, aby Porsche pojawiło się w klasie LMP1.

Feanor

#11
A ja bym chciał by w klasie lmp2 pojawił się jakiś poważny konkurent dla porsche, bo VW mający 50% akcji porsche raczej nie dopuści do tego by te marki rywalizowały ze sobą bezpośrednio.

porhe

#12
Masz rację, jednak Porsche jest ikoną wyścigów długodystansowych i w/g mnie w przyszłości można spodziewać się ich konstrukcji w tej najwyższej klasie.

Ecnelis

#13
News: Audi R15 TDI Plus - Sukces w debiucie.

[zdjęcia off-line]

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Olgierd

#14
Wynik dobry. Szkoda jednak, że nie ma na razie porównania z Peugeotem 908 zespołu fabrycznego, bo ten Pescarolo to zmodyfikowana zeszłoroczna wersja, a nie nowy samochód. Z drugiej strony będą większe emocje w Le Mans, skoro nie będziemy do tej pory znali wyników bezpośredniej konfrontacji między niemiecką i francuską marką.