Aktualności motoryzacyjne

Zaczęty przez Ecnelis, 24.11.2009, 18:48:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

AutoGEN

#540

Ecnelis

#541
Konsorcjum wiedzione przez Strolla zwiększa swoje udziały w Aston Martinie z 16,7 do 25%:

https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/lawrence-stroll-take-bigger-stake-aston-martin

Ecnelis

#542
W wieku 90 lat zmarł dzisiaj Stirling Moss, jeden z najbardziej znanych, utytułowanych i utalentowanych kierowców wyścigowych w historii Wielkiej Brytanii. Moss wystartował w 66 wyścigach Formuły 1, zwyciężył w 16 (plus kilkanaście wygranych w wyścigach nie zaliczanych do mistrzostw świata), cztery razy był wicemistrzem świata, trzy razy drugim wicemistrzem. W swojej karierze, rozpoczętej tuż po zakończeniu drugiej wojny światowej, wygrywał m.in. w swojej klasie w 24h Le Mans, generalce w 12h Sebring oraz Mille Miglia. Jego karierę przerwał wypadek w 1962 roku.





https://www.youtube.com/watch?v=EImB7ekSJ3U
https://www.youtube.com/watch?v=Voo2KaF_0GA
https://www.youtube.com/watch?v=4DVpg5ubvyM

Ecnelis

#543
Znane od 1993 roku niemieckie Toyota Motorsport GmbH (TMG), które zaczynało w 1979 roku jako Andersson Motorsport GmbH, zmienia swoją nazwę na Toyota Gazoo Racing Europe GmbH (TGR-E).

https://toyotagazooracing.com/release/2020/other/0420-01.html

Ecnelis

#544
Aston Martin Lagonda ma nowego szefa. Pozycję CEO (Chief Executive Officer) zajmie Tobias Moers, od jesieni 2013 roku szef Mercedes-AMG, a opuszcza ją Andy Palmer, który kierował firmą od 2014 roku. Na razie firmę czekają dwa miesiące przejściowe, a cała zmiana wejdzie oficjalnie w życie 1 sierpnia. Moersa na czele AMG zastąpi Philipp Schiemer.

https://www.astonmartin.com/en-gb/our-world/news/2020/05/26/aston-martin-lagonda-appoints-tobias-moers-as-new-chief-executive-officer


rafal345

#545
Tegoroczny Racing Point to kopia zeszłorocznego Mercedesa, Toto kupuje udziały w Astonie a teraz Moers zostaje dyrektorem. Mercedes wie, jak grać. Dziwi mnie tylko, że nie zwiększają udziałów, skoro akcje AM są praktycznie na dnie.

Palmer zrobił świetną robotę, biorąc pod uwagę, że Bez zostawił po sobie Astona będącego droższą kopią Lotusa - ładne samochody z "klimatem", ale mające mnóstwo przestarzałych technologii, mnóstwo praktycznie identycznych modeli (bałagan z DB9, Virage/DBS/Vanquishem) i firma stale balansująca nad przepaścią. Być może wprowadzenie firmy na giełdę tak wcześnie było absolutnie konieczne, ale z zewnątrz wyglądało to po prostu na pójście za trendami. IPO po wprowadzeniu DBXa miałby sens.

Jeśli Stroll i reszta zmarnują potencjał Valkyrie, Valhalli i inwestycji w elektryki, będzie to ogromna szkoda.

Ecnelis

#546
Koenigsegg łączy siły z Polestarem, a Polestar łączy siły z Koenigseggiem. Co z tego wyjdzie?

https://www.instagram.com/p/CA7wEX7lI9Z/
https://www.instagram.com/p/CA7wBJfJEGC/

Ecnelis

#547
W wyniku epidemii, spadków sprzedaży i słabych wyników finansowych grupa McLarena zwolni 1200 osób (w tym około 70 osób pracujących dla zespołu Formuły 1), Aston Martin zwolni 500 osób, Bentley zwolni 1000 osób (1/4 załogi).

https://www.bbc.com/news/business-52808927
https://uk.reuters.com/article/us-aston-martin-redundancies/aston-martin-to-shed-up-to-500-jobs-in-bid-to-cut-costs-idUKKBN23B0PU
https://www.bbc.com/news/business-52927482

Ecnelis

#548
Już pojutrze w fabrycznym muzeum w Arese odbędzie się uroczystość z okazji 110-lecia Alfy Romeo.

https://www.youtube.com/watch?v=2J-DbHNyLx0

Ecnelis

#549
Organizatorzy salonu samochodowego w Genewie ogłosili, że nie zorganizują imprezy 2021. Jeśli GIMS ma w ogóle przetrwać to musi znaleźć się nowy organizator, najlepiej samo Palexpo SA.

https://www.gims.swiss/news/decisions-foundation-salon-international-de-lautomobile-future-gims

Ecnelis

#550
Fiat Chrysler Automobiles oraz PSA (Peugeot i Citroen) łączą się oficjalnie w grupę o nazwie... Stellantis.

https://www.groupe-psa.com/en/newsroom/corporate-en/stellantis-le-nom-du-nouveau-groupe-qui-sera-issu-de-la-fusion-de-fca-et-groupe-psa/

Ecnelis

#551
Ponad 2-godzinne Q&A z Frankiem Stephensonem.

https://www.youtube.com/watch?v=3BKgxzqGGls

Ecnelis

#552
Hyundai wydziela ze swoich szeregów kolejną markę: dedykowaną samochodom elektrycznym markę Ioniq. Jej pierwsze auta powstaną na platformie E-GMP (Electric Global Modular Platform) i w ciągu czterech najbliższych lat zobaczymy trzy modele: CUV'a o oznaczeniu 5 na bazie zeszłorocznego konceptu 45 już w przyszłym roku, sedana 6 w roku 2022 na bazie tegorocznego konceptu Prophecy oraz dużego SUV'a o oznaczeniu 7 w roku 2024.


AutoGEN

#553
Spyker wraca do żywych... po raz kolejny. Holenderska marka, o której jest od kilku lat niepokojąco cicho, znalazła nowych inwestorów w postaci właścicieli SMP Racing, BR Engineering, Milan Morady czy R-Company. Nowe inwestycje mają pozwolić na wprowadzenie do sprzedaży już w przyszłym roku modeli B6 Venator, C8 Preliator oraz D8 Peking-to-Paris.

http://spykercars.com/news/spyker-enters-into-a-major-collaboration-agreement-140

Ecnelis

#554
Nieoficjalnie: McLaren Group zmaga się z problemami finansowymi, które miałyby prowadzić do wystawienia na sprzedaż... słynnego McLaren Technology Centre w Woking. Cena: 200 milionów funtów.

https://news.sky.com/story/f1-team-owner-mclaren-revs-up-200m-sale-of-spectacular-surrey-hq-12067887