Porsche 917 (1969)

Zaczęty przez Ecnelis, 16.11.2008, 16:58:56

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Oto miejsce na dyskusję o aucie... Porsche 917. :D



Temat został stworzony automatycznie wraz z dodaniem opisu, zdjęć i danych technicznych tego auta do naszej bazy (link powyżej).

Zapraszam do dyskusji - dzielenia się wrażeniami na temat auta, materiałami oraz ewentualnymi nowymi informacjami. :)

krzywy1987

#1
tu jest miejsce na dyskusje na temat 917... A wracając do magnezowej ramy,to wiesz może czy była identyczna jak aluminiowa czy może inny kształy wymusił inny materiał? Wiesz coś może też o prototypie 917 z 16 cilindrowym motore? Wiesz też czy można gdzieś na necie znaleść książke o naszej wyścigówce po Polsku najlepiej w .pdf ..znalazłem kiedyś po angielsku..ale cena pond 240 zł za angielską wersje mnie troche odstraszył..pzdr porch

a jeszcze jedno..czym się różniło w takim razie 917l od 917LH ??? czy to nie ten sam model?

Posty w krótkich odstępach czasu edytujemy, a nie piszemy jeden pod drugim w ciągu 3 minut. - Moderacja :)

porhe

#2
Co do magnezowej ramy to posiadał ją model 917K z 1971r. o numerze 22 co znacznie obniżyło jego wagę, jednak było ona bardzo łatwopalna do jej zapalenia podobno wystarczyła by większa iskra.

Co do ramy to niewiem czy była identyczna. Silnik 16 cylindrowy to prototypowy silnik do serii Can-Am jednak wybrano drogę nie wolnossących a turbodoładowanych, był to potwó 6,7 litra i 840km też różnie podają, podobno z turbo mogli by dojść do 2000km!!! rówież musieli by bodajże przebudowywać podwozie, dużo inforamcji na temat silnika można znaleść w necie. L czyli Lh to to samo. Jak znajdziesz coś ciekawego to dawaj:)

krzywy1987

#3
 Cieżko w sieci znaleść inf. po polsku o 917.. Skąd znalazłeś inf. o 16 cylindrowcu w wersi turbo?? podaj jakieś linki..pzdr

porhe

#4
Porsche 917 16 cylinder

rmarduk

#5
krzywy1987, tutaj:Legenda porsche 917

masz trochę info o 917 ale sądzę że ciebie interesuje duża baza wiedzy :-)

Olgierd

#6
https://962.com/ <<tutaj można znaleźć rejestr 917

krzywy1987mk2

#7
dzięki chłopaki...widze że jednak ktoś jeszcze pamięta o 917-stce

Brandis

#8
Nieciekawa historia: znany dziennikarz i kierowca wyścigowy popsuł silnik w 917 wypożyczonym od Davida Pipera i teraz musi zapłacić za naprawy. Ile? 111 tysięcy funtów plus opłaty za postępowanie sądowe, co oznacza dla niego właściwie ruinę finansową.

https://swns.com/news/motoring-journalist-forced-pay-110k-porsche-owner-test-drive-blew-engine-30381/

krzywy1987mk2

#9
chciał bym zobaczyć filmik jak rozwala ten silnik..

Brandis

#10
Pewnie i tak niewiele byłoby widać. ;) Z tekstu wynika, że bieg mu wyskoczył (?) i silnik kręcił się do oporu.

A tymczasem ACO zorganizowało plebiscyt z okazji 90-lecia Le Mans na największe legendy wyścigu. 917 zostało wybrane legendą lat siedemdziesiątych, ale co do tego nie było chyba najmniejszych wątpliwości.

https://www.24h-lemans.com/en/news/-30-cars-and-90-years-of-the-24-hours-of-le-mans-the-winners_9769.html

krzywy1987mk2

#11
na pewno był awaryjny wyłącznik prądu,mógł skorzystać..

Ecnelis

#12
W tym roku 917 będzie obchodzić swoje pięćdziesiąte urodziny. Z tej okazji w Muzeum Porsche od połowy maja do połowy września stanie aż dziesięć sztuk 917, w tym odrestaurowana maszyna na podwoziu 001, którą Porsche przywraca do oryginalnego stanu z 1969 roku.


AutoGEN

#13
Kolejny przystanek obchodów 50 urodzin modelu 917: Goodwood Members Meeting, a tam m.in. 917-001 oraz 917/30-001.