World Endurance Championship - sezon 2017

Zaczęty przez Ecnelis, 22.09.2016, 18:37:34

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Wstępny kalendarz na przyszły rok z prologiem na Monzie:

Cytat24/25 March - The WEC Prologue, Monza (Italy)
16 April - 6 Hours of Silverstone (UK)
06 May - WEC 6 Hours of Spa-Francorchamps (Belgium)
17/18 June - Le Mans 24 Hours (France)
16 July - 6 Hours of Nürburgring (Germany)
03 September - 6 Hours of Mexico (Mexico)
16 September - 6 Hours of Circuit of the Americas (USA) 
15 October - 6 Hours of Fuji (Japan)
05 November - 6 Hours of Shanghai (China)
18 November - 6 Hours of Bahrain (Bahrain)

https://www.fiawec.com/en/news/2017-fia-wec-calendar-revealed_4430.html

Ecnelis

#1
Władze FIA i ACO oraz zespoły Porsche i Toyoty ustaliły, że przpisy dla hybrydowych LMP1 pozostaną nietknięte, poza małymi zmianami, do sezonu 2019 włącznie.

https://www.fiawec.com/en/news/lmp1-hybrid-technical-regulations-to-be-maintained-until-end-of-2019_4626.html

Ecnelis

#2
W przyszłym roku do rozdania będą nowe puchary:FIA World Endurance Championship for GTE Drivers and Manufacturers.

https://www.fiawec.com/en/news/an-fia-world-title-for-gte_4663.html

Ecnelis

#3
Porsche ogłosiło podstawowe składy 919 na przyszły rok:
https://newsroom.porsche.com/en/motorsports/porsche-motorsport-2017-driver-lineup-lmp1-gt-13206.html

LMP1 - 919 Hybrid #1
Neel Jani (32), Switzerland - mistrz świata 2016     
André Lotterer (35), Germany - były kierowca fabryczny Audi LMP1
Nick Tandy (32), Great Britain - poprzednio w 911, zeszłoroczny zwycięzca Le Mans

LMP1 – 919 Hybrid #2
Earl Bamber (26), New Zealand - poprzednio w 911, zeszłoroczny zwycięzca Le Mans
Timo Bernhard (35), Germany   
Brendon Hartley (27), New Zealand

Ecnelis

#4
W tym roku w serii WEC zobaczymy... Roberta Kubicę! Polak wystartuje w samochodzie klasy LMP1 zespołu ByKolles Racing, który ma teraz silnik Nismo.

https://www.bykolles.com/news/116-bykolles-racing-signs-robert-kubica-and-oliver-webb-for-2017-endurance-season.html

Więcej informacji z dzisiejszej, ciągle trwającej, konferencji prasowej przed sezonem na https://www.fiawec.com


Ecnelis

#6
Czyżbyśmy mieli zobaczyć w niedalekiej przyszłości McLarena w Le Mans?

https://www.motorsport.com/lemans/news/brown-wants-to-take-mclaren-back-to-le-mans-872358/

Zak Brown, dyrektor McLaren Technology Group: "Going back to Le Mans is something we have identified and are discussing. Personally, I would love to see us go to Le Mans, and I'm not the only one with those views."

Ecnelis

#7
Robert Kubica rezygnuje ze startów w World Endurance Championship!

https://www.facebook.com/KubicaOfficial/posts/1482557015096623

Po Prologu postanowiłem przerwać mój program wyścigowy z zespołem ByKolles w LMP1. W związku z tym nie wezmę udziału w nadchodzącym otwarciu sezonu na Silverstone ani w innych wyścigach WEC. To była trudna decyzja, aby zrezygnować i w ten sposób stracić okazję dołączenia do tak wymagających i mocnych mistrzostw, ale mam nadzieję, że to nie jest ostateczne pożegnanie.

Feanor

#8
Na to się zanosiło.

Ecnelis

#9
News: 6 Hours of Silverstone - Przepychanki na mokrym.

https://www.youtube.com/watch?v=Z5_dRXPOKRo

Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

#10
News: 6 Hours of Spa-Francorchamps - Intensywna walka.

https://www.youtube.com/watch?v=kI4jG_hSjgc

Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

AutoGEN

#11
News: 24 Heures du Mans - Trzy smutne Toyoty.

https://www.youtube.com/watch?v=0xxxCP0NuwY

Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

#12
News: 6 Hours of Nürburgring - Domena miejscowych.

https://www.youtube.com/watch?v=zmE04ILnGG0

Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

#13
Nieoficjalnie: Porsche wycofuje się z WEC i Le Mans. Oficjalny komunikat miałby być wypuszczony lada godzina.

https://sportscar365.com/lemans/wec/porsche-poised-for-lmp1-exit-announcement/

rafal345

#14
Z jednej strony w ostatnich latach dostaliśmy najbardziej niesamowite technicznie samochody wyścigowe ever, ale z drugiej dostaliśmy to. Przecież jeszcze parę lat temu FIA chyba miała w planach zbliżenie LMP1 do samochodów drogowych.

Ciekawe, co teraz. Wprowadzą amerykański podział na prototypy, GTE i GT3? Zamiast P1 i P2 będą P2 i P3?

No i mam ogromną nadzieję, że nie dołączą do Formuły E.