Audi R18 E-Tron Quattro (2014)

Zaczęty przez Ecnelis, 01.12.2013, 12:39:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

rafal345

#15
Wasza dyskusja okiem laika jest naprawdę niesamowita, gdybyście chociaż trochę rozjaśnili swoje wypowiedzi to mogłaby powstać naprawdę niezła książka ;D

porhe

#16
Dokładnie może być taj jak piszesz z kołem zamachowym, problem może być w obciążeniu takiego rozwiązania, aby osiągnąć wymierzony rezultat w samochodzie wyścigowym, tym bardziej w myśl nowych przepisów np. co do masy bolidu(gdzie masa takiego koła nie jest bez znaczenia), czy problemów z prowadzeniem poprzez efekt żyroskopowy. Choć w starszym R18 czy 911 GT3 R Hybrid widocznie sobie jakoś z tym problem poradzono z dobrym rezultatem. Jednak tegoroczny przeskok techniczny i możliwości jakie daje regulamin jest delikatni mówiąc nieco wyższy i wyzwanie zbudowania z pewnością dużo większe.
Myślę, że 919 może być właśnie niespodzianką i będzie wykorzystywało regulaminową maksymalną moc magazynowania energii, czyli 8MJ i dlatego zdecydowano się na kondensatory, choć jest to moje zdania. Najmniej słychać o Toyocie, która od początku opierała swój system w prototypie LMP1 na superkondensatorach, a jak napisałeś celują w 4MJ. Po tych zmianach - które wchodzą w przyszłym roku, nikt za mocno niewychylna się z podaniem parametrów - chociażby samego silnika, a z pewnością jednostki napędowe i systemy są już gotowe. Mogłoby być zdradzone już nieco więcej oprócz samego układu silnika czy wyglądu, gdzie dopiero Audi w pełnej okazałości przedstawiło swój nowy bolid, lecz do głównego wyścigu LM24, aerodynamika jak i poprawki zmienią jeszcze auto. Tak więc pozostało jeszcze trochę poczekać i wtedy zobaczymy co i jak.
W tej chwili u nas - nie ma dużego zainteresowania wyścigami samochodowymi długodystansowymi jak np. LM24, a to naprawdę ciekawy wyścig(więc tym bardziej fajnie czyta się artykuły o tej tematyce czy dyskutuje). Ciekawy nie tylko z punktu widowiska i konkurencji, ale także wyzwania technologicznego gdzie poprzeczka jest postawiona na najwyższym poziomie. W przyszłości wydaje się , że być może przybędzie sympatyków tego wyścigu, choćby właśnie ze względu na zmiany, które zostały wprowadzone na rok 2014, zarówno w F1 jak i w WEC, gdzie np. silniki mogą się przenikać. Już słychać pogłoski chodzące po internecie, że Ferrari jest zainteresowane wejściem do kategorii LMP1 jako zespół  i jest to podobno kwestia czasu, jak również mówi się o Nissanie.

Ecnelis

#17
Audi zdradziło nazwisko swojego nowego kierowcy w LMP1. Będzie nim 28-letni Filipe Albuquerque z Portugalii, który w nowym R18 wystartuje w Le Mans i na Spa-Francorchamps. Kierowca w swojej karierze startował w formułach Renault, GP2, A1 GP, mistrzostwach GT oraz serii DTM. W ostatni weekend tego miesiąca wystartuje w Audi R8 LMS w 24-godzinnym wyścigu Daytona.

https://www.24h-lemans.com/en/news/filipe-albuquerque-to-compete-for-audi-in-the-le-mans-24-hours_2_2_1746_13713.html

Olgierd

#18
A ja gdzieś widziałem, że di Grassi jest zgłoszony do jakichś innych mistrzostw - możliwe, że do USCC. Ciekawe czy Audi nie pozbyło się go. Był najsłabszym kierowcą w teamie. Gdyby tak się stało, że nie ma też di Grassiego, to wkrótce powinniśmy poznać nazwisko drugiego nowego kierowcy.

Ecnelis

#19
Audi zdradziło pełny skład zespołowy na tegoroczny sezon WEC:

Loic Duval, Tom Kristensen, Lucas di Grassi
Marcel Fassler, Andre Lotterer, Benoit Treluyer
Filipe Albuquerque, Marco Bonanomi, Oliver Jarvis - Spa i Le Mans, czeka na akcept ACO
Marc Gene - kierowca rezerwowy na Spa i Le Mans




Ecnelis

#20
Już za trzy godziny nowe R18 E-Tron Quattro w nowych barwach wyjedzie na ulice Le Mans. Auto z centrum do toru wyścigowego w eskorcie policji poprowadzi Tom Kristensen. Transmisję będzie można oglądać na żywo na audimedia.tv lub na stronie głównej AutoGEN.pl.


AutoGEN

#21





Ecnelis

#22
News: Audi R18 E-Tron Quattro - Przepustka do cywila.





Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Brandis

#23
Nie wykorzystują układu odzyskiwania energii ze spalin?

rafal345

#24
Dlaczego, przecież jest ERS-H.

Ecnelis

#25
Z tego, co ujawniło Audi wynika, że nie ma wbrew wcześniejszym zapowiedziom ERS-H: energia przepływa tylko przez silnik elektryczny/generator z przodu i jest przechowywana za pomocą urządzenia z kołem zamachowym.

The cubic capacity of the V6 TDI power plant was increased from 3.7 to four liters in order to further optimize the engine that had already been very efficient. After testing various energy recovery systems, Audi decided to compete in the class of up to two megajoules of recuperation energy at Le Mans. The energy exclusively flows through a motor generator unit (MGU) at the front axle and is stored in a flywheel energy storage system. "We opted for this concept following extensive testing," says Head of Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich. "In our opinion, it provides the optimum balance between efficient energy use, size, weight, energy conversion efficiency, responsiveness, drivability and a favorable operating strategy - combined with durability, which is the basic prerequisite for success at Le Mans."

Ecnelis

#26
A tak wygląda miejsce pracy kierowców R18:


Feanor

#27
Sporo miejsca nad głową ;)

Ecnelis

#28
News: 6 Hours of Silverstone - Pierwsza bitwa.





Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

#29
News: 6 Hours of Spa-Francorchamps - Zbiór motywacji.







Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.