Audi R18 E-Tron Quattro (2014)

Zaczęty przez Ecnelis, 01.12.2013, 12:39:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Wczoraj R18 zakończyło swoją służbę 6-godzinnym wyścigiem w Bahrajnie. W przyszłym roku Audi wystawi nowy prototyp LMP, w którym najważniejsza będzie wydajność energetyczna. Niemcy ujawnią pierwsze szczegóły na temat samochodu już za tydzień.


Ecnelis

#1
Audi podsumowuje sezon 2013 w pucharze WEC (w języku niemieckim):

A na końcu taki mały przebłysk nowego samochodu LMP1:


Ecnelis

#2
Audi rozpoczęło testy nowego LMP1 na torze Sebring. Auto nazwano na razie... ponownie R18 e-tron quattro. I póki co tyle, Niemcy nie zdradzają żadnych detali technicznych.



News: Audi R18 E-Tron Quattro - Czwarta generacja.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

AutoGEN

#3
Spyshoty z Sebring:


Ecnelis

#4
Audi zdradziło, że w układzie napędowym rewolucji nie będzie: w dalszym ciągu będą opierać się o V6 TDI, do którego dołączą nowe systemy odzyskiwania energii kinetycznej ERS-K oraz cieplnej ERS-H.






rafal345

#5
Coraz bardziej techniczna uroda, niemniej piękna wciąż można się tu doszukać. Ciekawe kiedy odkupią patent od Deltawinga ;D

porhe

#6
Jeśli sam silnik będzie zbliżony do poprzedniego, powiedzmy będzie generował około 500KM, plus system ERS-K i ERS-H o mocy do 8MJ, czyli nawet 1200KM przez 9s - cała jednostka napędowa może generował nawet przez niewielką ilość czasu około 1700KM, oczywiście jest to mało prawdopodobne bo tą moc należy rozłożyć jak najlepiej strategicznie na okrążeniu, choć taka możliwość istnieje. Tak czy siak bolid będzie lżejsze i ogólnie mocniejszy. Teraz pozostaje czekać na dane techniczne. A co do samego wyglądu wygląda super - oczywiście jest to moje zdanie.

AutoGEN

#7
News: Audi R18 E-Tron Quattro - Technologie jutra.





Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Feanor

#8
Wygląda niesamowicie drapieżnie i oby też tak jeździł.

Ecnelis

#9
Zupełnie nowe R18 e-tron quattro przeżyło dziś wieczorem swoją światową premierę podczas imprezy Audi Sport Finale w Ingolstadt. Marka ujawniła, że prototyp jako pierwszy samochód w historii Le Mans będzie korzystał ze świateł laserowych.


rafal345

#10
Teraz na torze oprócz śladów po oponach będą ślady od świateł ;D

Feanor

#11
W tej fioletowej poświacie przypomina Dartha Vadera schodzącego z pokładu statku kosmicznego ;)

Olgierd

#12
Cytat: porhe w 12.12.2013, 13:28:58
Jeśli sam silnik będzie zbliżony do poprzedniego, powiedzmy będzie generował około 500KM, plus system ERS-K i ERS-H o mocy do 8MJ, czyli nawet 1200KM przez 9s - cała jednostka napędowa może generował nawet przez niewielką ilość czasu około 1700KM, oczywiście jest to mało prawdopodobne bo tą moc należy rozłożyć jak najlepiej strategicznie na okrążeniu, choć taka możliwość istnieje. Tak czy siak bolid będzie lżejsze i ogólnie mocniejszy. Teraz pozostaje czekać na dane techniczne. A co do samego wyglądu wygląda super - oczywiście jest to moje zdanie.

porhe, najprawdopodobniej Audi R18 znajduje się w grupie samochodów, w których odzysk energii wynosi 4 MJ. To maksimum, które daje regulamin jest niezwykle trudno osiągnąć. Inżynierowie Toyoty tez już wspominali o tym, że będą celować raczej w 4 MJ niż więcej.

Silnik jest podobno aż o 30% bardziej ekonomiczny od poprzednika. Jeśli to prawda, to znaczy, że moc nie może być zbyt duża. Z drugiej strony Audi mogło podać tę wartość albo dla zamydlenia oczu, albo biorąc pod uwagę, że część mocy będzie dostarczana z układów elektrycznych.

Przyjrzałem się tej maszynie dość dokładnie i, choć wiadomo, że to nie jest ostateczna wersja, widać, że nowe R18 jest dużo brzydsze od poprzednika. Całość psuje bardzo garbata kabina pasażerska (spójrzcie na wóz z boku). To najprawdopodobniej efekt szukania docisku aerodynamicznego. Zwiększanie docisku poprzez takie ukształtowanie kabiny prowadzi do zwiększenia oporów. A skoro opory rosną, to żeby wóz był konkurencyjny, musi mieć mocny silnik. Wniosek jest taki, że Audi czuje się mocne w dziedzinie napędu, ale przez to, że samochód musi być węższy i ma mniejszą przyczepność mechaniczną, Niemcy muszą szukać dziwnych rozwiązań na zwiększenie docisku.

porhe

#13
Właśnie ciekawie jaką mocą będzie dysponować R18 z układu magazynowania energii. Fakt na tą chwilę wiadomo, że najprawdopodobniej będzie to właśnie 4MJ i taki podejrzenie wynika z tego(co ja wiem), z zastosowania koła zamachowego do jej przechowywania. A w 919 prawdopodobnie zastosowano kondensatory do magazynowania energii - prawdopodobnie 8MJ, a przecież Porsche eksperymentuje z kołem zamachowym od jakiegoś czasu, więc - czyżby w tej chwili koło zamachowe było np. zbyt ciężkie w myśl nowych przepisów, aby można magazynować 8MJ?

Olgierd

#14
Z tego, co mi wiadomo, to Audi udało się zbudować układ z kołem Flybrid o połowę lżejszy niż ten, który miało Porsche 911 GT3 R Hybrid. Prawdopodobnie Porsche zostałoby z tyłu za Audi jeśli chodzi o tego typu sposób magazynowania energii, więc sięgnęli po coś, co dobrze sprawdza się w wyścigach - superkondensatory. Wcale nie jestem pewien czy 919 jest w stanie zmagazynować aż 8 MJ - jak napisałem wcześniej - konstruktorzy Toyoty, która ma naprawdę dobre kondensatory celowali raczej w 4 MJ.

Myślę, że te 8 MJ w Flybrid trudno zmagazynować ze względu na obciążenie łożysk - bo albo trzeba zwiększyć prędkość obrotową, albo masę wirujących elementów. To znowu ma też wpływ na wagę wozu i... prowadzenie - trzeba pamiętać, że tak szybko wirujące elementy wprowadzają efekt żyroskopowy. Audi miało sporo pracy przy pierwszym e-tron quattro, bo nie mogli zejść do 900 kg. Teraz wóz powinien być jeszcze lżejszy i jeszcze wytrzymalszy, więc to jest dodatkowe wyzwanie.