Formuła E - sezony 2014-2018

Zaczęty przez Ecnelis, 20.07.2013, 09:24:17

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

W przyszłym roku startuje Formuła E: 10 zespołów w identycznych bolidach o napędzie elektrycznym (Spark-Renault SRT_01E) na 10 torach całego świata. Pierwszy sezon zaplanowano na wrzesień 2014 - czerwiec 2015.

We wstępnym kalendarzu Formuły E na pierwszy sezon znajduje się dziesięć miast: Berlin, Bangkok, Pekin, Buenos Aires, Londyn, Los Angeles, Miami, Putrajaya, Rio De Janeiro oraz Rzym. Swój udział zadeklarowały jak na razie trzy zespoły: China Racing, Drayson Racing oraz Andretti Autosport, znane z sukcesów IndyCar.

Oficjalna strona serii: FIAFormulaE.com.




Ecnelis

#1
Jako siódmy z dziesięciu zespołów Formuły E i pierwszy z Niemiec ujawniło się... Abt Sportsline. Pozostałe to wspomniane już China Racing z Chin, Drayson Racing z Wielkiej Brytanii i Andretti Autosport z USA, a także Dragon Racing z USA, E.Dams z Francji założone m.in. przez Alaina Prosta oraz Super Aguri z Japonii. Poniżej malowanie bolidów Abt i Drayson:


Ecnelis

#2
Jako ósmy zespół swoją obecność w Formule E potwierdziło indyjskie Mahindra Racing:

https://www.mahindra.com/News/Press-Releases/1385631218

Ecnelis

#3
Do elektrycznej formuły dołącza Virgin Racing:

https://www.virgin.com/news/virgin-plugs-into-formula-e


Ecnelis

#4
Mamy kolejne zgłoszenie: Leonardo DiCaprio w spółce Venturi Automobiles, które już teraz ujawniło, że zaprojektuje bolid na drugi sezon Formuły E.

https://en.venturi.fr/formula-e/venturi-grand-prix



rafal345

#5
Inwestor czy ma zamiar pojeździć? ;D

Feanor

#6
Może oba w jednym?

AutoGEN

#7
Abt pokaże w Genewie bolid Formuły E we własnych barwach. Samochód poprowadzą Lucas di Grassi oraz Daniel Abt.





Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

#8
Wczoraj zespołom przekazano pierwsze 10 bolidów Formuły E. Zawody zaczynają się od wyścigu w Chinach już 13 września.


rafal345

#9
Bez sensu, niby elektryczna seria miałaby popychać technologię ale skoro wszystkie bolidy są identyczne to gdzie tu sens?

Charlie

#10
Na takie pytanie mogę postawić inne. Co da lepsze rezultaty: rozwój jednej konstrukcji przy udziale dziesięciu zespołów czy rozwój 10 różnych, gdy każdy pracuje tylko na siebie? Trudno tak naprawdę powiedzieć, ale w końcu co dwie głowy to nie jedna. A jeśli się nie mylę w przyszłości bolidów ma być więcej. O ile ta seria w ogóle wypali. Na początku będzie na pewno bardzo nieswojo.

rafal345

#11
No dobra, tylko jak wszystkie zespoły miałyby współpracować przy jednym samochodzie? Myślę, że co najwyżej mogą wysłać swoje pomysły producentowi bolidu.


Ecnelis

#13
I po pierwszym wyścigu, Beijing ePrix. Wygrał Lucas di Grassi z ekipy Abt, drugi Franck Montagny trzeci Daniel Abt, ale jeszcze przed ostatnim zakrętem prowadził Nicolas Prost tuż przed Nickiem Heidfeldem co skończyło się potężną kraksą.

https://www.youtube.com/watch?v=l0O3V8pJj0E

byZiom996

#14
Bardziej ekscytujące niż F1 ;D