World Endurance Championship - sezony 2012-2016 (Przeczytany 54262 razy)

rafal345

  • Wiadomości: 1558
    • YouTube
World Endurance Championship
« Odpowiedź #45 dnia: 12.10.2014, 15:33:28 »
Dzisiejsze prototypy na Nordschleife? Nie ma mowy, bez ogromnej modernizacji toru. Samochody GT czy turystyczne jak najbardziej sobie tu radzą, ale prototypy ze swoją aerodynamiką i zawieszeniem będą zbyt delikatne na taki tor i zbyt szybkie. Kiedy ostatnio były tu prototypy wielu kierowców obawiało się o swoje życie, bo przez wyboje samochody skakały gdzie tylko chciały, ale szaleńców jak Bellof też nie brakowało. Nie wspominając nawet o standardach bezpieczeństwa z tymi wszystkimi ścianami tuż przy drodze i drzewami w koło. I właśnie 1000 km of Nürburgring w 1983 roku było ostatnim wyścigiem z prototypami na Nordschleife.

Jedyny problem, jaki widzę to jakość asfaltu w niektórych miejscach i niedostateczne zabezpieczenie (bariery itp). Zbyt szybkie? Proszę Cię, bez przesady, zawsze można oglądać kolarstwo jeżeli prototypy są zbyt szybkie ;D

Brandis

  • Wiadomości: 498
World Endurance Championship
« Odpowiedź #46 dnia: 13.10.2014, 09:03:49 »
Wyrwałeś kawałek zdania z kontekstu. ;) Oczywiście, że są za szybkie na Nordschleife, właśnie ze względu na tamtejszą nawierzchnię, zabezpieczenia i to, że liczy się tam przyczepność mechaniczna, jak w samochodach GT, a prototypy to także ogromny docisk aerodynamiczny. Na takiej trasie ich aerodynamika nie będzie po prostu "pracować", nie wspominając o potencjalnych uszkodzeniach, na przykład na karuzeli. Dlatego od ponad 30 lat nie ma na Nordschleife ani najszybszych prototypów ani Formuły 1.

byZiom996

  • Wiadomości: 230
World Endurance Championship
« Odpowiedź #47 dnia: 14.10.2014, 17:24:49 »
Troche szkoda ze f1 i lmp1 nie mogą startować na nurburgringu  :( Ten tor jest tak jakby wyznacznikiem prędkości samochodów
i fajnie by było zobaczyć jak szybkie one są, możemy się tylko domyślać

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20119
    • AutoGEN.pl
6 Hours of Shanghai 2014
« Odpowiedź #48 dnia: 02.11.2014, 16:32:42 »
News: 6 Hours of Shanghai - Kombinacja z powtórzeniami.





Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20119
    • AutoGEN.pl
6 Hours of Bahrain 2014
« Odpowiedź #49 dnia: 16.11.2014, 11:04:57 »
News: 6 Hours of Bahrain - Mistrzowie drugiego planu.





Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

rafal345

  • Wiadomości: 1558
    • YouTube
World Endurance Championship
« Odpowiedź #50 dnia: 16.11.2014, 17:56:21 »
Cytuj
"Nasi kierowcy jechali bez zastrzeżeń ale regulaminowa, niewielka pojemność zbiorników paliwa, mimo niskiego spalania silników Diesla, zmusiła nas do dodatkowego postoju na pięć okrążeń przed końcem wyścigu i ciągłego skupiania na oszczędzaniu paliwa. W taki sposób wyścigu się nie wygra."

Charlie

  • Wiadomości: 66
World Endurance Championship
« Odpowiedź #51 dnia: 16.11.2014, 20:02:49 »
Nie do końca taki bull shit bo zbudowane od nowa R18 #1 musieli rzeczywiście bardziej pilnować. ;) Na dziesięć minut przed końcem, o czym mówi Ullrich, musieli je jeszcze raz tankować, a wcześniej zjeżdżali z toru sześć razy, tyle samo co R18 #2. Ale dziwnie brzmi ten argument o zbiornikach paliwa, w benzynach w tym roku ich pojemność zmniejszono jeszcze bardziej.

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20119
    • AutoGEN.pl
6h Sao Paulo 2014
« Odpowiedź #52 dnia: 01.12.2014, 16:59:25 »
News: 6 Horas de Sao Paulo - Teraz Porsche.





Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20119
    • AutoGEN.pl

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20119
    • AutoGEN.pl
World Endurance Championship
« Odpowiedź #54 dnia: 05.02.2015, 18:56:28 »
ACO i FIA ogłosiły dzisiaj listę 35 zespołów, które wezmą udział w czwartym sezonie pucharu World Endurance Championship: 11 samochodów LMP1, 10 samochodów LMP2, 7 samochodów GTE Pro oraz 7 samochodów GTE Am. Kristensena w zespole Audi zastąpi Olivier Jarvis. Toyota do Le Mans wystawi ponownie tylko dwa samochody. Porsche ogłosiło jednocześnie, że trzecią sztukę 919 na Spa i Le Mans oprócz Hulkenberga poprowadzą Earl Bamber i Nick Tandy, etatowi kierowcy samochodów klasy GT marki.



https://www.fiawec.com/en/news/full-grid-for-2015-world-endurance-championship_2877.html
https://www.24h-lemans.com/en/news/24-hours-of-le-mans-2015-lm-p1-trends_2_2_1746_18756.html
https://www.24h-lemans.com/en/news/24-hours-of-le-mans-2015-lm-p2-trends_2_2_1746_18754.html
https://www.24h-lemans.com/en/news/24-hours-of-le-mans-2015-lm-gte-pro-trends_2_2_1746_18753.html
https://www.24h-lemans.com/en/news/24-hours-of-le-mans-2015-lm-gte-am-trends_2_2_1746_18752.html
https://www.24h-lemans.com/en/news/24-hours-of-le-mans-2015-innovations_2_2_1746_18751.html
https://www.24h-lemans.com/en/news/2015-24-hours-of-le-mans-selection-procedure_2_2_1746_18763.html
https://www.24h-lemans.com/en/news/2015-24-hours-of-le-mans-a-stunning-grid-_2_2_1746_18767.html

rafal345

  • Wiadomości: 1558
    • YouTube
World Endurance Championship
« Odpowiedź #55 dnia: 05.02.2015, 20:11:14 »
Ciekawe, jak Lotus poradzi sobie w tym roku. No i szkoda, że Ford jednak nie zdążył/nie chciał zgłosić GT do WEC.

Feanor

  • Wiadomości: 1974
  • Let's f**k the world with all it's trend
World Endurance Championship
« Odpowiedź #56 dnia: 06.02.2015, 17:50:32 »
Groteskowo wyglądają te samochody na tych wąskich uliczkach.

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20119
    • AutoGEN.pl
World Endurance Championship
« Odpowiedź #57 dnia: 28.02.2015, 15:11:35 »
Do nowego sezonu WEC jeszcze trochę, a tymczasem dzisiaj od 6-godzinnego wyścigu na pętli Phakisa Freeway w RPA wystartował pierwszy sezon African Endurance Series.

Live Stream: https://www.salivestream.co.za/

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20119
    • AutoGEN.pl
World Endurance Championship
« Odpowiedź #58 dnia: 28.03.2015, 17:06:48 »


Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20119
    • AutoGEN.pl
World Endurance Championship
« Odpowiedź #59 dnia: 12.04.2015, 11:07:33 »
Za niecałe dwie godziny rusza 6h Of Silverstone. Kolejność na starcie:

1 Bernhard/Hartley/Webber (Porsche) 1m 39.721s
2 Dumas/Jani/Lieb (Porsche) 1m 40.340s
3 Di Grassi/Duval/Jarvis (Audi R18 e-tron quattro) 1m 40.352s
4 Davidson/Buemi/Nakajima (Toyota) 1m 40.382s
5 Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi R18 e-tron quattro) 1m 41.153s
6 Conway/Sarrazin/Wurz (Toyota) 1m 41.694s
7 Yacaman/Derani/Gonzalez (Ligier-Nissan) 1m 48.021s
8 Rusinov/Canal/Bird (Ligier-Nissan) 1m 48.083s
9 Howson/Bradley/Tandy (Oreca-Nissan) 1m 49.389s
10 Panciatici/Chatin/Capillaire (Alpine-Nissan) 1m 49.498s