Porsche 919 Hybrid (2014) (Przeczytany 65586 razy)

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 19488
    • AutoGEN.pl
Porsche 919 Hybrid (2014)
« dnia: 01.07.2011, 00:39:36 »
News: Porsche LMP1 - Powrót do Le Mans.


Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Grand

  • Wiadomości: 612
Porsche LMP1 (2014)
« Odpowiedź #1 dnia: 01.07.2011, 11:06:15 »
No to będzie się działo, zwłaszcza, że Audi to w zasadzie ten sam koncern, pewnie nie są zadowoleni. Może w końcu ktoś położy kres klekotom. :D

porhe

  • Wiadomości: 65
Porsche LMP1 (2014)
« Odpowiedź #2 dnia: 01.07.2011, 15:59:53 »
I to jest bardzo dobra wiadomość, coraz więcej producentów, jak jest w tym przypadku, decyduje się wrócić lub wkraczają nowe zespoły  na wyścigi tego typu. Przez najbliższe lata wygląda to ciekawie już w przyszłym roku zobaczymy w LM24 prawdopodobnie samochody hybrydowe(w tym roku już był jeden) czy napędzane energią elektryczna, co daje w połączenie z już jeżdżącymi wysokoprężnymi, benzynowymi samochodami różnych marek, według mnie najlepszy, najbardziej ciekawy wyścig na tej planecie:) nie tylko pod względem konkurencji, ale również wyścigu technologicznego. 

Feanor

  • Wiadomości: 1958
  • Let's f**k the world with all it's trend
Porsche LMP1 (2014)
« Odpowiedź #3 dnia: 02.07.2011, 00:33:06 »
Zapowiadają się niesamowicie wszechstronne edycje w przyszłych latach. Chociaż przepisy dotyczące samochodów GT nie podobają mi się. Ta kategoria GT amatorska nie za bardzo pasuje mi do takiego wyścigu. Wolałbym normalny podział GT1, GT2 ewentualnie GT2, GT3.

krzywy1987mk2

  • Wiadomości: 36
Porsche LMP1 (2014)
« Odpowiedź #4 dnia: 02.07.2011, 06:16:46 »
I oby porsche wprowadziło 12 cilindrowca , boksera jak w 917,najlepiej turbo o jakiś 1200 KM ,no i niech bedzie już ten elektryczny silniczek o jakiś 300 KM heheh,ekologia musi być... Tylko ten regulamin FIA...

porhe

  • Wiadomości: 65
Porsche LMP1 (2014)
« Odpowiedź #5 dnia: 02.07.2011, 08:42:12 »
917 posiadał silnik V12 o rozwidleniu 180 stopni, a nie typu bokser.

krzywy1987mk2

  • Wiadomości: 36
Porsche LMP1 (2014)
« Odpowiedź #6 dnia: 02.07.2011, 10:03:57 »
kolega porhe musi jak zwykle pochwalić się swoją 'ogromna' wiedzą o 917

porhe

  • Wiadomości: 65
Porsche LMP1 (2014)
« Odpowiedź #7 dnia: 02.07.2011, 12:27:08 »
Bez przesady, raczej podstawową.

VaultBoy

  • Wiadomości: 113
Porsche LMP1 (2014)
« Odpowiedź #8 dnia: 02.07.2011, 13:53:39 »
Powtórzę to, co zostało już napisane - świetna wiadomość! Pytanie tylko jak sobie poradzą po takiej długiej przerwie i w zupełnie nowej rzeczywistości, w której rządzą diesle i wchodzą hybrydy. Od kilku lat nad powrotem do Le Mans pracuje również Toyota, ale ostatnie trzęsienie w Japonii znowu pokrzyżowało im plany i są chyba dalej niż bliżej.

917 posiadał silnik V12 o rozwidleniu 180 stopni, a nie typu bokser.

Szczegół techniczny, do którego nawet Porsche nie przywiązuje zbyt wielkiej wagi, nazywając ten silnik boxerem. ;)

porhe

  • Wiadomości: 65
Porsche LMP1 (2014)
« Odpowiedź #9 dnia: 02.07.2011, 15:03:20 »
Od kilku lat nad powrotem do Le Mans pracuje również Toyota

Z tego co mi wiadomo, mogą pojawić się już w 2012r. ich prototyp jest w fazie testów, najprawdopodobniej będzie to hybryda, ale to się jeszcze okaże. Mam nadzieje, że pojawią się jak najszybciej.

A co do Porsche, to mają ogromne doświadczenie zbierane przez lata, również rozwijają technologie hybrydową i po tak długiej przerwie mam nadziej, że poradzą sobie bardzo dobrze.

krzywy1987mk2

  • Wiadomości: 36
Porsche LMP1 (2014)
« Odpowiedź #10 dnia: 02.07.2011, 17:03:36 »
poradza jak im na to pozwoli wujek Piech...

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 19488
    • AutoGEN.pl
Porsche LMP1 (2014)
« Odpowiedź #11 dnia: 16.10.2012, 21:55:19 »
Porsche werbuje do swojego projektu LMP1 ludzi z doświadczeniem w Formule 1 (m.in. Fritz Enzinger, który odpowiadał za logistykę zespołu BMW), buduje placówkę w Weissach z najnowocześniejszym tunelem aerodynamicznym i wykupuje testy w symulatorze bolidu F1 u McLarena:

https://www.motorauthority.com/news/1079862_porsche-busy-hiring-f1-crew-but-what-does-it-mean

Czyżby po powrocie do Le Mans szykowano się na powrót do F1? To bardzo możliwe:

https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows/porsches-shock-f1-return-plans

EDIT: Porsche zaprzecza powrotowi do F1, sprowadzając go tylko do spekulacji mediów:

https://www.motorsport.com/f1/news/porsche-denies-preparing-for-f1-foray/

Feanor

  • Wiadomości: 1958
  • Let's f**k the world with all it's trend
Porsche LMP1 (2014)
« Odpowiedź #12 dnia: 21.10.2012, 17:32:19 »
Ale zamieszanie...

porhe

  • Wiadomości: 65
Porsche LMP1 (2014)
« Odpowiedź #13 dnia: 22.10.2012, 22:47:26 »
Dziwa sytuacja. Porsche od dłuższego czasu deklarowało swoje małe zainteresowanie Formułą. Można było spotkać się się z informacjami, że nie są zainteresowani tym sportem ponieważ miał/ma niewielkie znaczenie dla rozwoju/technologi związanych ze samochodami drogowymi, tym bardziej z jednej strony zdziwiłaby mnie taka informacja, ale z drugie czasy się zmieniają i to co było mało realne może w przyszłości się urzeczywistniwszy. Choć ten tunel aerodynamiczny może mieć główne  znaczenie dla przyszłych konstrukcji LMP1, tym bardziej taka wiadomość mnie ucieszyła - ponieważ w LM brakuje Porsche i tej historii. Również od 2014 roku zmieniają się przepisy zarówno w Formule jak i Le Mans 24, będzie może nawet używać takich samych jednostek napędowych.

Olgierd

  • Wiadomości: 167
Porsche LMP1 (2014)
« Odpowiedź #14 dnia: 24.10.2012, 00:46:28 »
Moim zdaniem to niby wejście do F1 Porsche to tylko ploty. Myślę, że firma informowałaby, gdyby miała wrócić do F1 (kiedyś dostarczała silniki) tak samo, jak zrobiła to w przypadku Le Mans. Tunel aerodynamiczny może służyć wielu funkcjom począwszy od badania swojego bolidu LMP1, przez samochody drogowe, aż po wynajmowanie go innym firmom. Pamiętajcie, że Porsche wykonuje wiele projektów na zlecenie innych firm, więc taki tunel pozwoli im poszerzyć ofertę. Ta historia z F1 jest moim zdaniem wyssana z palca.
To co pisze porhe a propos wspólnych silników jest możliwe o ile jednostki F1 będą mieścić się ze swoim zużyciem paliwa w granicach narzuconych przez ACO na rok 2014. Myślę sobie jednak, że wysokoobrotowe jednostki nie są tym, co maszynom w Le Mans pasuje najlepiej, z drugiej strony silniki turbo, nawet wysokoobrotowe, mogą zachowywać się inaczej we Francji.