Porsche 911 GT2 RS (2010)

Zaczęty przez Ecnelis, 04.05.2010, 16:23:02

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

News: Porsche 911 GT2 RS - nadciąga burza.



Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Olgierd

#1
Ciekawe czy nie jest to oznaka skasowania modelu GT 2? Gdzieś kiedyś (nie tak znowu dawno) czytałem (chyba AutoBild?), że Porsche rozważa podciągnięcie GT 3 do poziomu między obecne GT 2 i GT 3 oraz zlikwidowanie GT 2. Wtedy najwyższe miejsce zająłby nowy supersamochód pokroju Carrery GT.

Olgierd

#2
Wieść gminna niesie (CarMagazine), że testowe GT 2 RS wykręciło 7:11 min. na Nürburgring Nordschleife.

Ecnelis

#3
Kolejne zdjęcia z prezentacji w Lipsku (via ):



Cytat: Olgierd w 10.05.2010, 22:38:18
testowe GT 2 RS wykręciło 7:11 min. na Nürburgring Nordschleife.
7:11? Chyba 7:22. ;)

Porsche-911-GT2-RS-2010-spied-at-the-Ring / Porsche-911-GT2-RS-2011-spy-video

Olgierd

#4
Cytat
Cytat: Olgierd w 10.05.2010, 22:38:18
testowe GT 2 RS wykręciło 7:11 min. na Nürburgring Nordschleife.
7:11? Chyba 7:22. ;)

No właśnie 7:11 min. ;)



Przypominam, że to nadal plota :)

Ecnelis

#5
Hmm, ale ja tu widzę SuperCars.net bez źródła, a nie CarMagazine. ;) Na stronach CarMagazine znalazłem tylko, to co na innych serwisach - 7:22. W porównaniu z Gumpertem, McLarenem czy Radicalem (różnice stosunku mocy do masy) i 7:31 wykręconym przez 911 GT2 oraz 7:29 Carrery GT brzmi to co najmniej sensacyjnie... Ale premiera tuż, tuż, pewnie Porsche się czasem pochwali.

Olgierd

#6
Cytat: Ecnelis w 11.05.2010, 11:43:33
Hmm, ale ja tu widzę SuperCars.net bez źródła, a nie CarMagazine. ;) Na stronach CarMagazine znalazłem tylko, to co na innych serwisach - 7:22. W porównaniu z Gumpertem, McLarenem czy Radicalem (różnice stosunku mocy do masy) i 7:31 wykręconym przez 911 GT2 oraz 7:29 Carrery GT brzmi to co najmniej sensacyjnie... Ale premiera tuż, tuż, pewnie Porsche się czasem pochwali.

Dlatego piszę, że to plotka. Bo na supercars.net jest odnośnik do CarMagazine, w którym nie doczytałem się tego wyniku, jednak użytkownicy tamtego forum wklejają link z CarMagazine, jakby był źródłem. Powtarzam, że dla mnie to na razie plotka, ale coś chyba jest na rzeczy skoro umieścili ten czas na liście...

Olgierd

#7
Na Autoblog.nl pojawiły się (ponoć prawdziwe) informacje o Porsche 911 GT 2 RS. Gotowy do jazdy wóz ma ważyć zaledwie 1370 kg. Moc będzie generowana z silnika B6 o objętości 3.6 l (czyżby nadal była to jednostka bez bezpośredniego wtrysku paliwa?) z dwiema turbosprężarkami o zmiennym ustawieniu łopatek kierownic. Moc maksymalna ma wynosić 620 KM. Silnik obowiązkowo będzie współpracował z dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Dzięki temu zużycie paliwa ma być mniejsze o 5 % w stosunku do zużycia w 911 GT 2.
Na układ hamulcowy będą się składać m. in. ceramiczne tarcze wentylowane PCCB (patent Porsche).
Nie ma informacji na temat tego, czy GT 2 RS będzie miało 'aktywne' zawieszenie silnika, natomiast ma być wyposażone w system aktywnego dostosowywania się zawieszenia kół do warunków drogowych. Modyfikacjom poddano również stabilizatory. Koła przednie będą miały rozmiar 245/35 R 19 z przodu i 325/30 R 20 z tyłu.
To wszystko ma zapewnić prędkość 330 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 3.40 s.
Autoblog.nl podaje, że okrążenie Pętli Północnej powinno zajmować 7:18 min.
911 GT 2 RS ma powstać w 500 egzemplarzach, a ceny mają się zaczynać od 240 tys. € (bez podatków).

Ciekawe ile jest w tym prawdy? ;)

Ecnelis

#8
Oficjalnie oficjalny w ekspresowym skrócie:



3,6-litrowy B6 z dwiema turbinami, moc 620 KM, moment 700 Nm
Tradycyjna, ręczna skrzynia biegów o 6 przełożeniach i standardowym drążku
Napęd tylko na tylną oś
Masa własna 1370 kg
Karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe (PCCB)
Aktywne zawieszenie (PASM)
Specjalne montowanie silnika
Specjalnie opracowane opony: tył/przód 245/35 ZR 19 i 325/30 ZR 19
0-100 km/h w 3,5 s, 0-200 km/h w 9,8 s, 0-300 km/h w 28,9 s, maksymalnie 330 km/h
Średnie spalanie: 11,9 l/100km
Nordshleife w 7 minut i 18 sekund
Produkcja limitowana do 500 sztuk, cena w USA 245k dolarów (bez podatków)
Premiera 25 sierpnia na Moscow Auto Show

Webspecial: https://www.porsche.com/microsite/911gt2rs

Olgierd

#9
Troszkę lipa, że skrzynia jest całkiem manualna
PSM to nie jest aktywne zawieszenie silnika ;)

Ecnelis

#10
Ups, rzeczywiście, na szybko pisałem i czytałem, a było to w jednej linii ze "specific engine mounts" i... wyszło jak wyszło :D






Olgierd

#11
Nadal mnie zaskakuje, że Porsche nie przesiadło się w tym modelu na silnik 3.8 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ciekawe czy to ma jakieś techniczne przyczyny, czy jest to jednak 'odpuszczenie' sobie roboty dla samochodu, który ma być wyprodukowany w tak krótkiej serii? Czyżby miało się pojawić niedługo nowe GT 2, albo auto zupełnie nowe 'powyżej' GT 2?

Feanor

#12
Powyżej GT2 to chyba 918.

Olgierd

#13
Cytat: Feanor w 14.05.2010, 23:21:39
Powyżej GT2 to chyba 918.

Pewnie coś w jego stylu...

Ecnelis