Aktualności motoryzacyjne

Zaczęty przez Ecnelis, 24.11.2009, 18:48:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

#330
Koenigsegg pracuje z chińskim Qoros nad 1,6-litrowym silnikiem, który mógłby rozwijać nawet ponad 400 koni mechanicznych.

https://www.carbuzz.com/news/2016/5/16/Koenigsegg-Is-Working-On-A-1-6-Liter-Engine-With-400-Horsepower-7733557/

Ecnelis

#331
Historia włoskiego Bugatti Automobili, w której Romano Artioli opowiada między innymi o nieuczciwych działaniach konkurencji, która przyczyniła się do upadku jego firmy.



I jeszcze taki materiał (na YT są angielskie napisy):


Ecnelis

#332
News: Lamborghini Museum - Ponowne otwarcie.





Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

#333
Nissan ujawnia, że pracuje nad pierwszym na świecie elektrycznym samochodem z ogniwami paliwowymi ze stałym tlenkiem (Solid Oxide Fuel Cel), który będzie tankowany bioetanolem.


Ecnelis

#334
Historia osobowych modeli pod marką Saab dobiega końca. National Electric Vehicle Sweden, które przejęło pozostałości firmy w 2011 roku, kończy wysiłki o prawa do posługiwania się marką Saab. Jej modele będą od teraz firmowane nazwą NEVS.

https://www.nevs.com/en/news/a-new-chapter/


Ecnelis

#335
Lamborghini otworzyło kolejne Advanced Composite Structures Laboratory, tym razem w Seattle. Dotychczasowe ACSL, działające we współpracy z Boeingiem, pozwoliły m.in. na przygotowanie Forged Composite, które zadebiutowały w 2010 roku w Sesto Elemento.


Ecnelis

#336
Elektryczny bolid Grimsel studentów ETH Zurich i Hochschule Luzern osiągnął prędkość 60 mph w rekordowym czasie 1,513 sekund.




Ecnelis

#337
Lamborghini chwali się rekordowym pierwszym półroczem 2016, w którym poprzez sieć 135 dealerów w 50 krajach sprzedano aż 2013 samochodów (w ubiegłym roku 1882). Tylko w czerwcu w ręce klientów zostało oddane 416 samochodów. Huracan rozszedł się w 1370 egzemplarzach, Aventador, od którego premiery munęło już 58 miesięcy, w 643 sztukach.


Ecnelis

#338
Lamborghini otworzyło w swojej siedzibie Ad Personam Studio, w którym klienci będą mogli skomponować własne auto.


Ecnelis

#339
Tesla Master Plan, Part Deux, w skrócie:

- połączenie SolarCity i produkcja prostych w instalacji i obsłudze, tanich paneli słonecznych z systemem przechowywania energii
- fabryka z maszyn budujących maszyny
- kompaktowy SUV i pickup, nie będzie nic poniżej Model 3
- ciężarówka Semi i autobus, premiery już w przyszłym roku
- nowy hardware pozwalający na pełną autonomię samochodów
- system dzielenia się samochodem za opłatą

https://www.tesla.com/blog/master-plan-part-deux

rafal345

#340
Ambitnie, chociaż dziwi mnie brak odpowiedników Forda F150(w planie jest odpowiednik f550 czy jakiegoś podobnego) i Smarta.

Ecnelis

#341
McLaren Automotive świętuje pięciolecie produkcji osobowych aut kolejnym półroczem rosnących zysków i rekordowej sprzedaży. W ubiegłym roku firma sprzedała 1654 samochody, w tym spodziewa się oddać w ręce klientów już ponad trzy tysiące aut! Jednocześnie zatrudnienie zwiększono do prawie półtora tysiąca osób. Jedna czwarta zysków firmy inwestowana jest w badania i rozwój, w tym w plan Track22, który zakłada wypuszczenie do roku 2022 aż 15 zupełnie nowych modeli i wariantów. Połowa z nich ma być hybrydowa. McLaren do roku 2020 zamierza produkować nawet 4,8 tysiąca samochodów rocznie.




Ecnelis

#342
"AutoBild" podaje, że Mercedes-AMG pracuje nad 1300-konnym hipercoupe, a "AutoCar" informuje, że Dallara po sukcesie X-Bowa ma jeszcze przed końcem tego roku wypuścić własne auto drogowe o masie do 800 kilogramów i mocy nawet 400 KM.

https://www.autobild.de/artikel/auto-bild-29-2016-1944688.html
https://gtspirit.com/2016/07/23/mercedes-amg-r50-hypercar-coming-next-year-2-million-price-tag/
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/dallara-produce-ktm-x-bow-rivalling-road-car-year

rafal345

#343
Cytatmid-mounted 1,000hp 2.0 liter four cylinder turbo engine

ostatnia prosta spalinowych hipersamochodów będzie ciekawa ;D

Ecnelis

#344
Stefano Domenicali, od prawie pół roku CEO Lamborghini, w wywiadzie dla magazynu "AutoCar":

https://www.autocar.co.uk/blogs/industry/lamborghinis-stefano-domenicali-why-v12-has-future