Aktualności motoryzacyjne

Zaczęty przez Ecnelis, 24.11.2009, 18:48:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Feanor

#90
A ile jest Aventadorów?

Ecnelis

#91
Tego nie podali, ale można sobie mniej więcej wyliczyć. ;)

A tymczasem interesująca wizyta u Ferrari, które ogranicza swoją produkcję i w tym roku zamierza zbudować mniej samochodów, niż w roku 2012 (7318 aut), magazynu "Car":

https://www.carmagazine.co.uk/Community/Car-Magazines-Blogs/Ben-Barry-Blog/The-ultimate-car-geek-tour-we-go-inside-Ferrari/


Ecnelis

#92
Honda ogłosiła, że w 2015 roku wróci do Formuły 1. Japończycy będą dostarczać silniki wraz z systemami KERS do bolidów McLarena (turbodoładowane V6 o pojemności 1,6 litra). Historia Hondy w F1 w ekspresowym skrócie wygląda tak:

1964-1968: producent silników i bolidów
1983-1992: producent silników i po cztery tytuły mistrzowskie kierowców i konstruktorów w latach 1988-1991 wspólnie z McLarenem, w roku 1987 tytuł z Williamsem
2000-2005: producent silników i współproducent bolidów
2006-2008: producent silników i bolidów


Ecnelis

#93
Czyżby TVR szykowało się do powrotu na rynek samochodów?

https://tvr.co.uk/ - "Nigdy nie mów nigdy"


Ecnelis

#94
Przygód TVR ciąg dalszy. "AutoCar" informuje, że TVR zostało kilka tygodni temu sprzedane pewnemu przedsiębiorcy z Surrey, pod koniec kwietnia założono TVR Motor Cars, a nowy właściciel jest obecnie dyrektorem w TVR Manufacturing i TVR Automotive. Na stronie TVR pojawiła się z kolei plansza "Roaring back" - "Powrót z rykiem".

https://www.autocar.co.uk/car-news/scoop/tvr-sold-back-britain


Feanor

#95
Oby coś z tego wyszło.

Ecnelis

#96
Zupełnie nowy model TVR ma zostać ogłoszony w ciągu nadchodzących tygodni:

https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=27868.htm

Ecnelis

#97
Mosler Automotive po latach problemów zostało wykupione przez RP High Performance. Do firmy należy od niedawna marka Rossion, która od prawie sześciu lat produkuje własne coupe wywodzące się z Noble N400 i M12. Nowe modele z 4-, 6- i 8-cylindrowymi silnikami mają występować pod marką Rossion. Na razie nie wiadomo co z dalszą produkcją Moslera MT900.

https://autos.yahoo.com/news/mosler-rossion-acquired-rp-high-performance-cars-coming-215440036.html

Ecnelis

#98
News: Alfa Romeo - 90 lat Quadrifoglio Verde.





Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#99
Citroen i Loeb pojawią się w przyszłorocznym sezonie FIA World Touring Car Championship. Dla francuskiej marki będzie to debiut w wyścigowym pucharze o międzynarodowym zasięgu. Udział w serii WTCC ma zaowocować nową generacją modeli marki, które mają być znacznie bardziej spektakularne, niż obecne. Prace nad maszyną wyścigową trwają, a do jej napędu podłuży 1,6-litrowa, turbodoładowana jednostka rodem z DS3 WRC.


Ecnelis

#100
Wywiad z Dante Cinque, szefem salonu Ferrari w Warszawie:

https://natemat.pl/66855,jestem-talibem-ferrari-dante-cinque-sprzedal-firme-by-wprowadzic-do-polski-kultowa-wloska-marke

Polak, kiedy już go stać, to chce wszystko (śmiech). (...) Stąd wyniki: za kilka dni przyjedzie do nas najdroższe F12, jakie zostało wyprodukowane, za 526 tys. euro. Najdroższa California? Trafiła w ręce Polaka.



A miesiąc temu otworzono drugi salon Ferrari w Polsce, tym razem w Katowicach: www.katowice.ferraridealers.com




Ecnelis

#101
Nowe wieści z obozu Lotusa, który w rękach DRB-Hicom wychodzi z dołka. Nowy właściciel włożył już w brytyjską markę 100 milionów funtów, a wyniki sprzedaży zachęciły do kolejnych inwestycji (do maja sprzedano 70 aut, podczas gdy w całym ubiegłym roku nabywców znalazło tylko 80 Lotusów). Cały plan rozłoży się na najbliższe trzy lata. Oferta marki zostanie poszerzona w w tym czasie o nowe warianty Evory i Elise/Exige. Pierwszym z nich jest pokazany już Exige S. Poprzedni plan, czyli pięć modeli za 5 lat, dostał oczywiście w łeb i został pogrzebany, choć nie wiadomo jeszcze do końca co z nowym Espritem, nad którym prace były już za półmetkiem.

https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/lotus-secures-future-new-funding

Ecnelis

#102
To już oficjalne: Aston Martin podejmuje współpracę z oddziałem Mercedes-AMG, należącym do rodziny Daimlera. Efektem połączenia będzie wykupienie 5% udziałów w Aston Martinie przez Daimlera (bez prawa głosu), zaprojektowanie przez AMG zupełnie nowych silników V8 dla Brytyjczyków, a także użycie razem z nimi podzespołów elektrycznych i elektronicznych. Na razie podpisano list intencyjny, a szczegółowa umowa ma być zawarta przed końcem tego roku.


Feanor

#103
Ho ho coś się dzieje...

Stig

#104
TVR powraca! Nowy właściciel powiedział że marka dalej będzie produkować sportowe modele.