Zdjęcie Saleen S7 Twin Turbo Competition

Saleen S7 Twin Turbo Competition

  • 1014 KM
  • ? Nm
  • 2.6 s
  • 418 km/h
Przybliżony czas czytania: 2 minuty i 20 sekund.

W momencie wejścia do sprzedaży w 2005 roku Saleen S7 Twin Turbo zdeklasował osiągami wszelką europejską konkurencję. Niestety jego prędkość maksymalna, przekraczająca 400 km/h, pozostała jedynie na papierze - nie zweryfikowano jej w oficjalnych testach. Amerykanie jednak zbyt długo nie mogli szczycić się swoim dziełem - jesienią tego samego roku wszedł w końcu do sprzedaży Bugatti Veyron, który przewyższał S7 nie tylko mocą i prestiżem, ale także prędkością maksymalną, którą na domiar złego zweryfikowano w rzeczywistości.

Veyron wyznaczył zupełnie nowe standardy, do których w połowie 2006 roku z paczką zmian określaną mianem "Competition" ("rywalizacja") doskoczyli Amerykanie z Saleena, prezentując swoje auto na salonie w Los Angeles. Główną zmianą, jaką oferuje zestaw modyfikacji to zwiększenie ciśnienia doładowania dwóch turbosprężarek prowadzące do wzrostu i tak ogromnej już mocy o blisko jedną trzecią. W wyniku tego drobnego zabiegu 760-konny S7 TT zamienia się w bestię o mocy przeszło 1000 koni mechanicznych! Na jedną tonę przypada prawie 750 KM.

Saleen obiecuje spadek przyspieszenia od zera do setki do zaledwie 2,6 sekund i prędkość maksymalną rzędu 260 mph - 418 km/h. Niestety jeszcze żaden śmiertelnik nie potwierdził oficjalnie tych osiągów.

Pakiet modyfikacji objął także zawieszenie oraz ospoilerowanie. Potężny, tylny spoiler z włókien węglowych bez większych zmian zaadoptowano prosto z wyścigowej wersji S7R, odnoszącej sukcesy w zawodach serii GT. Za dopłatą można zakupić jeszcze dodatkowe, karbonowe ospoilerowanie przodu i tyłu.

Pewne jest, że S7 Twin Turbo Competition powstał w jednym egzemplarzu, który pierwotnie zbudowano jako modyfikację auta, które nie do końca spełniało oczekiwania jednego z klientów. Cena pakietu to jakieś 75 tysięcy dolarów i trudno powiedzieć, czy już decydował się na niego ktoś jeszcze. Pewne jest, że modelem tym Saleen dołączył do ekskluzywnego grona producentów oferujących ponad tysiąc mechanicznych rumaków, które wypuścić można na zwykłe ulice, do którego zaliczają się aktualnie także między innymi Bugatti, Hennessey, Koenigsegg, SSC, Koenig oraz Barabus i Brisol. Wiele wskazuje na to, że Competition to finalne wcielenie modelu S7 a nieoficjalne informacje mówią, iż Saleen pracuje już nad kolejnym supercarem własnej konstrukcji...

Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 07.12.2007

Skomentuj na forumUdostępnij
Galeria (zdjęć: 12)
  • Saleen S7 Twin Turbo Competition - Zdjęcie 1
  • Saleen S7 Twin Turbo Competition - Zdjęcie 2
  • Saleen S7 Twin Turbo Competition - Zdjęcie 3
  • Saleen S7 Twin Turbo Competition - Zdjęcie 4
  • Saleen S7 Twin Turbo Competition - Zdjęcie 5
  • Saleen S7 Twin Turbo Competition - Zdjęcie 6
  • Saleen S7 Twin Turbo Competition - Zdjęcie 7
  • Saleen S7 Twin Turbo Competition - Zdjęcie 8
  • Saleen S7 Twin Turbo Competition - Zdjęcie 9
  • Saleen S7 Twin Turbo Competition - Zdjęcie 10
  • Saleen S7 Twin Turbo Competition - Zdjęcie 11
  • Saleen S7 Twin Turbo Competition - Zdjęcie 12
Zdjęcia: SurfGuy3, Saleen Dane techniczne i osiągi
Rocznik2006
Typsupercar
Cena630 000 $
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowyV8 twin turbo
  Położeniecentralne
  Pojemność7008 cm³
  Moc1014 KM
  Moment obrotowybrak danych
Skrzynia biegówmanual, 6 st.
Napędtył
WYMIARY
Masa1338 kg
Długość4772 mm
Szerokość1990 mm
Wysokość1041 mm
Rozstaw osi2700 mm
Rozstaw kół przód/tył1748/1710 mm
Opony przód275/35 ZR 19
Opony tył335/30 ZR 20
OSIĄGI
0-100 km/h2.6 s
Prędkość maks.418 km/h
Inne prezentacje