Zdjęcie Koenigsegg CC8S

Koenigsegg CC8S

  • 664 KM
  • 750 Nm
  • 3.4 s
  • 390 km/h
Przybliżony czas czytania: poniżej 2 minut.

Wielkim wydarzeniem dla szwedzkiego Koenigsegga był marcowy salon samochodowy w Genewie w 2002 roku - to właśnie przy jego okazji samochód marki trafił do pierwszego klienta. Autem tym był czerwony Koenigsegg CC8S, w którym trzy pary samodzielnych, przednich świateł z prototypu wersji produkcyjnej z 2000 roku zamknięto pod wspólnymi kloszami. W modelu CC8S zrezygnowano także z tylnego spoilera obecnego w CC. Można go jednak nabyć jako element dodatkowego wyposażenia. Reszta pozostała właściwie bez większych zmian...

Nadwozie i ramę auta wykonano z włókna węglowego, kevlaru i ultralekkiej utwardzonej pianki skomponowanej w systemie kanapkowym z materiałami kompozytowymi. W środku oprócz skóry, zamszu i połyskującego aluminium znajdziemy między innymi klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, boczne poduszki powietrzne dla kierowcy, hydrauliczną kontrolę wysokości zawieszenia a także system stereo z odtwarzaczem CD. Opcjonalnie można nabyć jeszcze czujniki parkowania, nawigację GPS czy kamerę z widokiem do tyłu.

Aluminiowy silnik V8 umieszczony centralnie współpracuje ze specjalnie dostarczoną przez firmę Cima sześciobiegową skrzynią. Ponad 660 koni przenoszonych na tylną oś pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w niecałe trzy i pół sekundy i prędkość maksymalną 390 km/h. Niestety prędkości maksymalnej nigdy nie potwierdzono w rzeczywistości, a w 2005 roku produkcja CC8S została.

W roku 2004 pojawił się następca CC8S, będący kolejnym stadium rozwojowym szwedzkiego potwora - CCR, w którym główną zmianą było zwiększenie mocy silnika do ponad 800 koni mechanicznych. CC8S został sprzedany w sumie tylko w sześciu egzemplarzach, czterech z kierownicą po lewej stronie i dwóch po prawej.

Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 13.03.2007

Skomentuj na forumUdostępnij
Galeria (zdjęć: 28)
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 1
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 2
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 3
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 4
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 5
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 6
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 7
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 8
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 9
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 10
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 11
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 12
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 13
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 14
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 15
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 16
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 17
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 18
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 19
  • Koenigsegg CC8S - Zdjęcie 20
Zdjęcia: Koenigsegg, Newspress Dane techniczne i osiągi
Rocznik2002
TypSeryjne
Cena350 000 $
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowyV8
  PołożenieCentralne wzdłużne
  Pojemność4700 cm³
  Moc664 KM
  Moment obrotowy750 Nm
Skrzynia biegówManualna 6st.
NapędRWD
WYMIARY
Masa1175 kg
Długość4190 mm
Szerokość1990 mm
Wysokość1070 mm
Rozstaw osi2660 mm
Opony przód245/40 ZR 18
Opony tył315/40 ZR 18
Zbiornik paliwa80 l
OSIĄGI
0-100 km/h3.4 s
Prędkość maks.390 km/h
Inne prezentacje