Zdjęcie Gumpert Apollo Sport

Gumpert Apollo Sport

  • 800 KM
  • ? Nm
  • 2.9 s
  • 360 km/h
Przybliżony czas czytania: 2 minuty.

Pod koniec 2005 niemiecki Gumpert rozpoczął produkcję supersportowego modelu Apollo, mającego swoje korzenie w tuningowej firmie MTM oraz w byłych pracownikach koncernu Audi, którzy przyczynili się do największych sukcesów marki w rajdach samochodowych. Pojazd, który równie dobrze miał sobie radzić na torze wyścigowym jak i zwykłej drodze oferowany jest z silnikiem o mocy 650 koni mechanicznych. Teoretycznie wystarczająca moc została zakwestionowana przez samych twórców pojazdu, który na salonie samochodowym w Genewie w 2006 roku zaprezentowali znacznie mocniejszą odmianę Apollo Sport.

Silnik pozostał ten sam - stuningowane przez MTM, podwójnie doładowane V8 mające swoje korzenie w Audi RS6. W tym przypadku jednak inżynierowie poszli na całość i wykrzesali z tej jednostki okrągłe 800 koni mechanicznych! Jednocześnie odmiana Sport w porównaniu do podstawowej wersji otrzymała potężny, tylny spoiler oraz przytyła o 100 kilogramów. Całkowicie spłaszczono także wlot powietrza nad dachem, który w pierwszych prototypach trochę szpecił auto wystając wysoko nad dachem. Dopieszczono wnętrze. Fotele, drzwi i deskę rozdzielczą pokrywa tapicerka z alcantry a wyposażenie seryjne obejmuje klimatyzację, nawigację satelitarną, odtwarzacz CD oraz kamerę wsteczną. Osiągi niespodziewanie pozostały bez zmian - 3 sekundy do setki i maksymalnie 360 km/h. Gdyby ktoś chciał startować Apollem w wyścigach z głowy miałby problem z maksymalnym skróceniem czasu postoju w boksie - w samochodzie zainstalowano pneumatyczny podnośnik a koła mocowane są na jednej, centralnej śrubie.

Auto przeszło wszelkie niezbędne testy zderzeniowe i posiada homologację do poruszania się po cywilnych drogach. Cena modelu Sport sięga prawie 300 tysięcy euro, czyli aż 60 więcej niż wersji podstawowej.

Według informacji opublikowanych w marcu w magazynie motoryzacyjnym "Autocar" Gumpert już pracuje nad zupełnie nowym modelem, który miałby dysponować nieco mniejszą mocą, być o wiele bardziej komfortowym i dużo mniej zorientowanym na jazdę torową. Pojazd miałby pojawić się dopiero w 2010 roku. Nie wiadomo czy bazowałby na Apollo czy byłby zupełnie nową konstrukcją.

Tekst: Przemysław Rosołowski.
Pierwsze opracowanie: 17.10.2007
Ostatnia aktualizacja: 04.02.2008

Skomentuj na forumUdostępnij
Galeria (zdjęć: 10)
  • Gumpert Apollo Sport - Zdjęcie 1
  • Gumpert Apollo Sport - Zdjęcie 2
  • Gumpert Apollo Sport - Zdjęcie 3
  • Gumpert Apollo Sport - Zdjęcie 4
  • Gumpert Apollo Sport - Zdjęcie 5
  • Gumpert Apollo Sport - Zdjęcie 6
  • Gumpert Apollo Sport - Zdjęcie 7
  • Gumpert Apollo Sport - Zdjęcie 8
  • Gumpert Apollo Sport - Zdjęcie 9
  • Gumpert Apollo Sport - Zdjęcie 10
Zdjęcia: Gumpert Dane techniczne i osiągi
Rocznik2006
Typsupercar
Cena299 500 €
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowyV8 Twin Turbo
  Położeniecentralne
  Pojemność4163 cm³
  Moc800 KM
  Moment obrotowybrak danych
Skrzynia biegówsekw, 6st.
Napędtył
WYMIARY
Masa1200 kg
Długość4460 mm
Szerokość1998 mm
Wysokość1114 mm
Rozstaw osi2700 mm
Rozstaw kół przód/tył1690/1598 mm
Opony przód255/35 ZR 19
Opony tył345/35 ZR 19
Zbiornik paliwa120 l
OSIĄGI
0-100 km/h2.9 s
Prędkość maks.360 km/h
Nordschleife7:11,57
Inne prezentacje