Italdesign

Słynne, włoskie studio stylistyczne Italdesign założył Giorgetto Giugiaro, projektując pod własnym szyldem pierwsze nadwozie w wieku trzydziestu lat w 1968 roku. Włoch pracował wcześniej między innymi w studiach Bertone i Ghia. Z czasem do rodzinnego przedsięwzięcia dołączył jego syn, Fabrizio, z którym zaprojektowali setki, jeśli nie tysiące karoserii (m.in. Alfa Romeo 159, Alfa Romeo Brera, Daewoo Lanos, Fiat Panda, Fiat Uno, Lancia Delta, Lotus Esprit, Maserati Bora, Maserati Quattroporte, Saab 9000, Seat Toledo, Volkswagen Golf i Volkswagen Scirocco). W roku 1999 Giorgetto otrzymał tytuł stylisty samochodowego stulecia ("Car Designer of the Century"). Italdesign produkowano również auta na specjalne zamówienia i krótkie serie kolekcjonerskie. W roku 2010 większość udziałów w firmie przejął Volkswagen, który latem 2015 roku powiększył udziały do 100%. Wtedy też Italdesign opuścili Giorgetto i Fabrizio Giugiaro.

Samochody marki Italdesign