Invicta

Brytyjską Invictę założył entuzjasta motoryzacji i były kierowca wyścigowy (kapitan i Sir) Albert Noel Campbell Macklin wraz z sąsiadami, którymi byli Philip i Oliver Lyle, założyciele słynnej firmy cukierniczej Tate & Lyle. Pierwszy samochód wszedł do produkcji na specjalne zamówienie w 1925 roku. Auta Invicty odznaczały się niezwykłą elastycznością silnika, pozwalającą podróżować praktycznie bez zmiany biegów. Druga generacja aut z silnikiem o pojemności 4,5 litrów pozwalała załączyć ostatni, czwarty bieg już przy 10 km/h i płynnie przyspieszyć do prędkości maksymalnej rzędu 145 km/h. W okresie międzywojennym auta Invicty prowadzone przez szwagierkę Macklina (Violet Cordery) ustanowiły szereg rekordów państwowych jak i ogólnoświatowych, wśród których znalazła się także... podróż dookoła świata. Na początku lat '30 auta firmy odnosiły sukcesy w wyścigach i rajdach. Niestety ogólnoświatowy kryzys sprawił iż produkcja musiała zostać zakończona. Ostatni samochód zbudowano w piątek 13 października 1933 roku. Samochody tej marki wytwarzano potem jeszcze w latach 1946-1950 oraz 1981-1984. W roku 2000 markę wskrzeszono ponownie, prezentując w 2002 supersportowy model S1.

Samochody marki Invicta