Fisker

Marka Fisker zaistniała w styczniu 2005 roku jako przedsięwzięcie pod szyldem Fisker Coachbuild. Firmę powołali do życia dwaj byli ludzie Forda - Henrik Fisker i Bernhard Koehler. Ten pierwszy wsławił się zaprojektowaniem Aston Martina DB9 i V8 Vantage oraz BMW Z8. Fisker wszedł na rynek z dwoma modelami - coupe Latigo CS oraz roadsterem Tramonto, które bazowały na modelach Mercedes-Benza i BMW. Pierwszy pojazd własnej konstrukcji, hybrydową Karmę od utworzonego w 2007 roku Fisker Automotive, pokazano w 2008 roku, a w międzyczasie spod ręki Fiskera wyszła niemiecka Artega GT. Fisker Automotive po uruchomieniu produkcji Karmy i wypuszczeniu kilku konceptów zbankrutowało w 2013 roku. Firmę opuścił Fisker, który rozpoczął działalność na własną rękę, a jej pozostałości przekształcono w Karma Automotive. Sam Fisker związał się później z Galpin Auto Sports i był jednym z twórców VLF Automotive, producenta limuzyny z silnikiem Corvette na bazie Karmy. Henrik Fisker wskrzesił markę we wrześniu 2016 z myślą o produkcji nowego modelu elektrycznego premium.

Samochody marki Fisker
Prezentacje