De Tomaso

Alejandro De Tomaso rozpoczął produkcję sportowych samochodów pod własnym nazwiskiem w 1965 roku po blisko dziewięciu latach europejskiej kariery kierowcy wyścigowego w autach markek Osca, Ferrari czy Maserati. Pierwszym modelem Argentyńczyka było coupe Vallelunga z małym silnikiem od brytyjskiego Forda, po którym pojawiło się dużo większe Mangusta z amerykańskim V8 i coupe Mustela z angielskim V6. Na terenie USA auta marki rozprowadzał Ford, którego jednostki znalazły się w limuzynie Deauville, dwudrzwiowym Longchamp i słynnym coupe Pantera. W krótkim czasie De Tomaso powiększył swoje motoryzacyjne imperium o marki Maserati (1975) i Innocenti (1976), studia stylistyczne Vignale (1969) i Ghia (1967) oraz producentów motocykli Benelli (1973) i Moto Guzzi (1973). De Tomaso zmarł w 2003 roku w wieku 74 lat, a firma zakończyła działalność po roku 2004. Marka w 2009 roku wpadła w ręce nowego właściciela, który w sezonie 2011 pokazał prototyp SUV'a i zapowiedział nowe modele. Niedługo później przedsięwzięcie zbankrutowało, a w roku 2015 markę wykupili Chińczycy.

Samochody marki De Tomaso
Prezentacje