Aktualności
06.04.2009

BMW X5 M i X6 M Bliźniaki z piekła rodem

Na rozpoczynającym się w ten piątek salonie samochodowym w Nowym Jorku zadebiutują najmocniejsze wersje największych SUV'ów w ofercie niemieckiego BMW: X5 i X6 opracowane w oddziale M GmbH. Producent już teraz ujawnia wszystko, co chcielibyśmy o obu pojazdach wiedzieć.

Pod maską X5 M oraz X6 M pracuje nowe, podwójnie doładowane V8 o pojemności 4,4 litrów, mocy 555 koni mechanicznych i momencie obrotowym 680 Nm. To znacznie więcej niż w V10 z M5 i M6 (507 KM i 520 Nm), których kolejne generacje otrzymają najprawdopodobniej to samo V8. Tym samym Cayenne Turbo S (550 KM i 750 Nm) może poczuć się lekko zaniepokojone...

BMW X5 M i X6 M

W obu przypadkach silnik współpracuje z automatem o siedmiu przełożeniach, a jego moc przenoszona jest na wszystkie cztery koła ze wskazaniem na tylną oś. Inżynierowie BMW zadbali o nowe zawieszenie, zoptymalizowaną elektronikę wspomagającą kierowcę oraz wydajniejszy układ wydechowy, a styliści dodali od siebie między innymi nowe pasy zderzaków i 20-calowe felgi. W środku znajdziemy zaś nowe fotele oraz kierownicę.

BMW X6 M

Oba modele gwarantują osiągnięcie 100 km/h w zaledwie 4,7 sekundy (tutaj może się przydać obecna na pokładzie kontrola szybkiego startu) i elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h. Za dopłatą limit może zostać podniesiony do 275 km/h.

Skomentuj na forumUdostępnij