Aktualności
09.10.2019

BMW M8 Gran Coupe Dodatkowa przestrzeń

W marcu ubiegłego roku zobaczyliśmy muskularny koncept, a już dziś możemy podziwiać wersję gotową do produkcji seryjnej. Oto zupełnie nowe, czterodrzwiowe M8 Grand Coupe od BMW, trzecia wersja nadwoziowa najmocniejszego grand tourera w ofercie niemieckiej marki i ciąg dalszy ofensywy w segmencie samochodów luksusowych o sportowym charakterze.

Gran Coupe dołącza dumnie do pokazanego w czerwcu coupe oraz kabrioletu (rozstaw osi w czterodrzwiowym M8 jest o 200 milimetrów dłuższy), a maszynę na żywo będzie można oglądać pod koniec przyszłego miesiąca na wystawie Los Angeles Auto Show. Maszyna, która powstała m.in. dzięki doświadczeniom wyniesionym z wyścigowego M8 GTE oraz tysiącom testowych kilometrów na pętli Nürburgring Nordschleife, od zwykłej serii 8 wyróżnia się m.in. zderzakami z większymi wlotami powietrza, grillem, "skrzelami", końcówkami wydechu, progami, felgami, elementami aerodynamicznymi oraz dachem z włókien węglowych i laserowymi światłami w standardzie.

BMW M8 Gran Coupe

M8 Gran Coupe tak samo, jak w przypadku pokazanego kilka miesięcy temu coupe oraz kabrioletu, zasilane jest 4,4-litrową jednostką V8 z rodziny M TwinPower Turbo z dwiema dwuzwojowymi turbosprężarki, które wyciskają z niej okrągłe 600 koni mechanicznych oraz 750 niutonometrów. W wersji o nazwie Competition dostajemy jeszcze więcej: 625 koni mechanicznych. W każdym przypadku napęd przenoszony jest standardowo na obie osie w układzie M xDrive z aktywnym mechanizmem różnicowym za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni M Steptronic. Z możliwością ustawienia jednego z trzech trybów jazdy: 4WD, 4WD Sport lub 2WD. W tym ostatnim trybie napęd przenoszony jest tylko na tylne koła z wyłączoną kontrolą stabilności jazdy.

BMW M8 Gran Coupe

Poza trybami pracy samego układu napędowego M8 można dostrajać pod wieloma innymi względami: wspomaganie układu kierowniczego, skrzynia biegów, adaptacyjne zawieszenie, układ hamulcowy, wydech, funkcje pozwalające na oszczędzanie paliwa, kontrola stabilności, wyświetlacze i tak dalej (trzy główne tryby pracy całego auta to Road, Sport oraz Track). M8 Gran Coupe o masie blisko dwóch ton będzie rozpędzać się do setki w jedynie 3,3 sekundy (Competition urwie jeszcze 0,1 sekundy), a jego prędkość maksymalna zostanie ograniczona do 250 km/h (za dopłatą nawet 305 km/h). Samochód trafi oficjalnie na rynek w kwietniu przyszłego roku, a na otwarciu sprzedaży BMW będzie oferować bogato wyposażoną i wykończoną wersję First Edition.

Skomentuj na forumUdostępnij