Aktualności
01.10.2019

Audi RS Q3 Kompaktowe pakiety mocy

Czasy, w który oddział Audi Sport trzymał się z daleka od crossoverów minęły już bezpowrotnie, a reakcje rynku i konkurencji sprawiły, że odwrotu już nie ma. Najnowszym modelem goniącym za najnowszymi trendami oraz mocą jest RS Q3 drugiej generacji, które po raz pierwszy dostępne będzie w dwóch wersjach nadwoziowych.

Audi pokazało nam drugą generację crossovera Q3 latem ubiegłego roku, a w lipcu tego roku wypełniło niszę w niszy modelem Q3 Sportback, crossoverem z niższą, opadającą linią dachu, która przypominać ma coupe. To dwa punkty wyjścia dla zupełnie nowego RS Q3, które zastępuje model obecny na rynku od pierwszej połowy 2013 roku. Tak samo, jak poprzednio auto napędzane jest popisową jednostką niemieckiej marki: pięciocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra, kóry od lat zgarnia różnego rodzaju nagrody w plebiscytach na silnik roku.

Audi RS Q3

Rzędowa "piątka" pod maską RS Q3 oraz RS Q3 Sportback rozwija okrągłe 400 koni mechanicznych oraz 480 niutonometrów. To o 90 KM i 60 Nm więcej, niż w przypadku poprzednika, którego silnik był dodatkowo o 26 kilogramów cięższy. Cała moc ląduje wszystkich czterech kołach za pośrednictwem 7-stopniowego automatu S-Tronic, a kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy (w zależności od wyposażenia: comfort, auto, dynamic, efficiency, individual) oraz możliwość skonfigurowania dwóch trybów jazdy według własnych upodobań. Niezależnie od wersji nadwoziowej maszyna ma rozpędzać się do setki w czasie 4,5 sekund, a jej prędkość maksymalna będzie ograniczona do 250 kilometrów na godzinę (za dopłatą do 280 km/h).

Audi RS Q3 Sportback

Pięciomiejscowe RS Q3 w porównaniu do zwykłego Q3 zostało posadzone o 10 milimetrów bliżej asfaltu, poszerzone na nadkolach o 10 milimetrów i ubrane w nowe zderzaki, progi, dyfuzor, felgi czy końcówki wydechu. W kabinie umieszczono sportowe fotele, które obszyto skórą i Alcantarą. Modyfikacje mechaniczne objęły m.in. zawieszenie (w opcji adaptacyjne RS Sport Plus), układ hamulcowy (w opcji z tarczami węglowo-ceramicznymi) oraz układ kierowniczy. Samochód można już zamawiać w cenie od 63,5 tysięcy euro za zwykłą wersję nadwoziową i 65 tysięcy za Sportback (obecnie to okolice 275-285 tysięcy złotych). Produkcję obu modeli rozpoczęto oficjalnie wczoraj w zakładzie Audi Hungaria w Győr na Węgrzech, gdzie produkowana jest również jednostka napędowa RS Q5.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje