Aktualności
25.09.2019

Audi A5 Pełniejszy pakiet

Audi przeprowadziło modernizację modeli z rodziny A5 drugiej generacji, które w dotychczasowej formie znamy od 2016 roku. Gama, która obejmuje coupe, kabriolet oraz limuzynę, może pochwalić się przede wszystkim zmianami stylistycznymi oraz zwiększonym zainteresowaniem silnikami wysokoprężnymi i hybrydowymi układami napędowymi.

W ramach zmian natury stylistycznej przeprojektowano m.in. osłonę chłodnicy Singleframe, nad którą umieszczono wloty powietrza nawiązujące do Audi Sport Quattro z 1984 roku, zderzaki, progi oraz nakładka dyfuzora. Wszystkie A5 wyposażone będą w diodowe reflektory przednie (w opcji diodowe reflektory Matrix oraz reflektory ze światłami laserowymi). W kabinie znajdziemy nowy system MMI Touch z 10,1-calowym ekranem dotykowym z nowymi funkcjami i sterowaniem z możliwością rozbudowania o funkcje korzystające z danych pobieranych w czasie rzeczywistym z internetu (miejsca parkingowe, sekwencje świateł na skrzyżowaniach, zagrożenia drogowe i wiele innych).

Audi A5 Sportback

Nowy komputer centralny o zwiększonej mocy obliczeniowej usprawnia pracę cyfrowej deski rozdzielczej (12,3-calowy ekran Audi Virtual Cockpit), nawigacji, systemu łączności z naszym smartfonem myAudi czy nowych funkcji, jak hotspot wi-fi. Liczne opcje obejmują między innymi rozbudowany system nagłośnienia Bang & Olufsen, funkcje wspomagania kierowcy w czasie jazdy i manewrowania, na przykład przy parkowaniu, adaptacyjne zawieszenie, felgi o średnicy do 20 cali oraz funkcja cyfrowego kluczyka, która pozwala na otwieranie i uruchamianie samochodu za pomocą smartfona z systemem Android. Na rozpoczęcie sprzedaży dostępna będzie specjalnie wykończona i wyposażona wersja Edition One.

Audi A5 Coupe

Gama silnikowa A5 rozpoczyna się od jednostki o mocy 163 koni mechanicznych z opcją przeniesienia napędu na obie osie (w mocniejszych wersjach to standard). Auta korzystać będą z alternatora-rozrusznika z systemem odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania oraz akumulatora litowo-jonowego (tak zwana "miękka hybryda", mild hybrid - MHEV). Wszystkie silniki współpracować będą z automatami: siedmiobiegową skrzynią S Tronic lub ośmiobiegową Tiptronic. Sercem usportowionych wersji S5 TDI na rynku europejskim będzie wysokoprężne V6 o mocy 347 KM i momencie 700 Nm w układzie MHEV (poza Europą: benzynowy motor o mocy 354 KM i momencie 500 Nm). Pierwsze egzemplarze odmłodzonej serii A5 w każdej wersji silnikowej i nadwoziowej mają trafić do salonów sprzedaży na początku przyszłego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij