Aktualności
17.09.2019

Mercedes-Benz Vision EQS Setki gwiazd

EQ, marka elektromobilności w palecie Mercedes-Benza, dotarła do litery S, pod którą kryją się największe i najbardziej luksusowe modele niemieckiego producenta. Dotarła na razie w formie wizji niedalekiej przyszłości: oto koncept Vision EQS, elektryczny krążownik mogący wytoczyć się na drogi w otoczeniu samych elektryków dopiero przed rokiem 2039.

Znaki rozpoznawcze: ponad pięciometrowy profil narysowany przez kilka płynnych łuków, koła z felgami o średnicy 24 cali, holograficzne światła Digital Light z przodu zbudowane z 500 wirujących LED'ów każde oraz przedni i tylny i pas rozświetlone setkami LED'ów w kształcie gwiazdek Mercedesa (a dokładniej: 229 gwiazdek z tyłu i 188 gwiazdek z przodu). Kabinę pojazdu wyścielono materiałami pochodzącymi z recyklingu, wykorzystując na przykład sztuczną skórę, elementy wykonane z tworzyw sztucznych wyłowionych z wód oceanicznych lub uzyskanych z przetworzenia plastikowych butelek oraz detale z drewna pozyskanego z lokalnych, jak najbliższych fabryce lasów.

Mercedes-Benz Vision EQS

Platforma, na której zbudowano koncept Vision EQS obejmuje elektryczny układ napędowy obu osi z systemem adaptacyjnego rozdziału momentu obrotowego pomiędzy poszczególne koła oraz umieszczonymi w podłodze litowo-jonowymi bateriami od działającego od 2009 roku Accumotive, które przynależy do koncernu Daimlera. Silniki elektryczne dostarczają co najmniej 350 kW mocy (476 koni mechanicznych) oraz około 760 niutonometrów, które mają pozwalać na rozpędzenie się do setki w niecałe 4,5 sekundy i przekroczyć 200 km/h. Zasięg - według normy pomiarowej WLTP - ma dochodzić nawet do 700 kilometrów, a ładowanie baterii do 80% ma trwać niecałe 20 minut w przypadku skorzystania ze stacji o mocy 350 kW.

Mercedes-Benz Vision EQS

Vision EQS bazuje na modułowym podwoziu, pozwalającym na dowolny dobór rozstawów kół oraz rozstawu osi, które ma być wykorzystane w przyszłości w elektrycznych samochodach Mercedes-Benza. Marka w ramach planu "Ambition2039" chce w ciągu najbliższych dwudziestu lat przeobrazić się w producenta wyłącznie samochodów o napędzie elektrycznym i koncern, którego fabryki korzystają ze źródeł odnawialnej energii z zerową emisją dwutlenku węgla (już dzisiaj takim statusem może pochwalić się zakład Factory 56 w Sindelfingen, a firma zwraca również uwagę na zupełnie nowy zakład w Jaworze w Polsce, który czerpie energię z wiatru). Kolejny element wielkiej układanki to europejska sieć stacji ładowania Ionity, która powstaje wspólnie z BMW, Fordem, Audi, Porsche i Volkswagenem (400 stacji do końca roku 2020, już dziś działa ponad 100).

Skomentuj na forumUdostępnij