Aktualności
11.09.2019

Ferrari F8 Spider Ewolucja gatunku

W lutym Ferrari pokazało światu model F8 Tributo, swoje gruntownie zmodernizowane coupe z umieszczoną centralnie jednostką V8, które zajęło w ofercie marki miejsce starszego o cztery lata 488 GTB. Teraz do zestawu F8 dołącza Spider, model ze składanym dachem z rodziny, której korzenie sięgają końca lat siedemdziesiątych minionego stulecia.

Zupełnie nowy F8 Spider to maszyna skazana na sukces z długiej linii otwartych Ferrari z widlastymi ósemkami, którym początek w 1977 roku dał model 308 GTS. Spider został opracowany równolegle z coupe i wyposażono go w twardy, automatycznie składany i rozkładany dach RHT (Retractable Hard Top), który można aktywować również podczas jazdy, przy prędkościach do 45 kilometrów na godzinę. Złożenie lub rozłożenie dachu zajmuje tylko czternaście sekund. Nowy Spider jest o 20 kilogramów lżejszy od swojego poprzednika, o 20 kilogramów cięższy od ekstremalnego 488 Pista Spider i o 70 kilogramów cięższy od coupe F8 Tributo.

Ferrari F8 Spider

Sercem F8 Spider jest wielokrotnie nagradzane na całym świecie, podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 3,9 litra, które niedawno zdobyło tytuł najlepszego silnika pierwszego 20-lecia XXI wieku. Jednostka kręci się do ośmiu tysięcy obrotów na minutę, przy których dostarcza 720 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy sięga 770 niutonometrów (tyle samo, co w coupe F8 Tributo). Napęd przenoszony jest wyłącznie na tylne koła za pośrednictwem 7-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów w asyście elektronicznych pomocników (mechanizm różnicowy E-Diff3, kontrola trakcji F1-Trac, kontrola bocznych uślizgów SSC, kontrola ciśnienia na zaciskach hamulców FDE+ i inne). Do wyboru mamy kilka trybów jazdy, w tym Race.

Ferrari F8 Spider

Standardem jest między innymi adaptacyjne zawieszenie oraz wydech z Inconelu rodem z wyścigowego 488 Challenge z filtrem cząstek stałych. Wśród opcji znajdziemy dodatkowy wyświetlacz o przekątnej 6,1 cala dla pasażera. Ferrari F8 Spider waży 1400 kilogramów, co oznacza, że na każdy koń mechaniczny przypada tylko 1,94 kilograma (w przypadku 670-konnego poprzednika było to 2,12 kilograma). Maszyna ma rozpędzać się do setki w czasie jedynie 2,9 sekund, a do 200 km/h w czasie 8,2 sekund! Prędkość maksymalna: 340 kilometrów na godzinę. Tak samo, jak inne modele Ferrari, samochód objęty jest programem 7-letniego serwisowania, który można rozszerzyć o dodatkowe usługi.

Skomentuj na forumUdostępnij