Aktualności
29.08.2019

Porsche 99X Electric Generacja cyfrowa

Porsche ogłasza niemal pełną gotowość na dołączenie do mistrzostw świata elektrycznej Formuły E. Pierwszy, elektryczny bolid niemieckiej marki odsłonięto w ramach interaktywnej gry na żywo, rozgrywanej w centrum oddziału Porsche Digital w Ludwigsburgu, w której uczestniczyli kierowcy Porsche oraz tysiące osób z całego świata.

Transmitowane na żywo wydarzenie sprowadzało się do rozwiązywania szeregu łamigłówek, które najpierw doprowadziły wszystkich uczestników do samochodu, a potem pozwoliły na jego odsłonięcie. Maszyna otrzymała barwy charakterystyczne dla fabrycznych, wyścigowych Porsche ostatnich lat, a jej oficjalna nazwa - 99X Electric - to ukłon w stronę tradycyjnych, trzycyfrowych oznaczeń z 9 na początku. Litera X ma odnosić się do przyszłościowego myślenia. Tak samo, jak wszystkie bolidy Formuły E, samochód zbudowany jest na ustandaryzowanym podwoziu Spark Racing Technology z bateriami od McLaren Applied Technologies. W ręce poszczególnych zespołów i marek oddano tylko niektóre elementy układu napędowego.

Porsche 99X Electric

Nad projektem 99X Electric pracuje szereg specjalistów zaangażowanych wcześniej w wyścigowy prototyp klasy LMP1, a sam bolid związany jest technologicznie z elektryczną limuzyną Taycan oraz przyszłymi Porsche o napędach elektrycznych lub hybrydowych. Do napędu zaprzęgnięty jest synchroniczny silnik pracujący w systemie o napięciu 800 V. Zgodnie z przepisami standardowa moc bolidu sięga 272 koni mechanicznych, a jego minimalna masa wraz z kierowcą to 900 kilogramów (w tym 385 kilogramów baterii). W trybie kwalifikacyjnym dozwolona moc dochodzi do 340 KM, a w trakcie wyścigu możliwe jest jej tymczasowe podniesienie do 320 lub 340 koni mechanicznych (w trybie Attack Mode lub dzięki zdobyciu Fanboost). Bolidy Formuły E mogą rozpędzić sie maksymalnie do 280 kilometrów na godzinę.

Porsche 99X Electric

Niemiecka marka wystartuje w mitrzostwach świata pod szyldem TAG Heuer Porsche Formula E Team. Jej kierowcami będą Neel Jani i Andre Lotterer, którzy wcześniej jeździli dla Porsche w długodystansowych mistrzostwach świata w klasie LMP1 hybrydowym 919 Hybrid (obaj w tym roku startowali dla Rebellion Racing w LMP1, a Lotterer ma już za sobą dwa pełne sezony w Formule E w barwach ekip Techeetah i DS). Porsche szykuje się do ostatnich testów 99X Electric, a w październiku marka pojawi się na oficjalnych testach przedsezonowych w Hiszpanii. Szósty sezon Formuły E wystartuje w listopadzie, zakończy się w lipcu przyszłego roku i obejmie czternaście wyścigów w dwunastu miastach całego świata. Rywalami Porsche będą m.in. fabryczne zespoły Audi, Jaguara, Nissana oraz Mercedes-Benza, dla którego także będzie to pierwszy sezon w Formule E.

Skomentuj na forumUdostępnij