Aktualności
28.08.2019

Mercedes-AMG GLE 53 Coupe Specjalne dopasowanie

Jesienią ubiegłego roku zadebiutowała druga generacja modelu GLE, jednego z największych SUV'ów w repertuarze Mercedes-Benza, a przed roztopieniem się tegorocznych śniegów maszyną zajął się oddział AMG. Teraz rodzinę GLE uzupełnia model Coupe. Tym razem na sportową wersję w wydaniu AMG nie będziemy musieli w ogóle czekać.

Zupełnie nowy Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ Coupe to produkt niszowy, którego umiejscowienie w palecie niemieckiego producenta może sprawiać niejeden problem. Wielkością maszyna plasuje się wśród modeli z rodziny E oraz SUV'ów, które określane są wspólnym mianem GL, a Coupe wskazuje na stylową wersję nadwoziową z nisko opadającym dachem kosztem objętości bagażnika i miejsca dla pasażerów z tyłu (bagażnik ma 655 litrów, o 170 litrów mniej od pełnowymiarowego GLE; rozstaw osi zmniejszono o 60 milimetrów). Auto firmowane jest przez oddział AMG, który od lat zajmuje się najmocniejszymi maszynami z koncernu Daimlera. Liczba 53 stawia nowego GLE Coupe na półce z samochodami o napędzie hybrydowym typu mild hybrid. W wielkim skrócie mówiąc.

Mercedes-AMG GLE 53 Coupe

Maszynę napędza podwójnie turbodoładowany, rzędowy silnik o sześciu cylindrach i pojemności trzech litrów, z którego płynie 435 koni mechanicznych oraz 520 niutonometrów. Dodatkowe 22 KM i 250 Nm zapewnia moduł EQ Boost: alternator/rozrusznik umiejscowiony między silnikiem spalinowym, a skrzynią biegów, 9-stopniowym automatem AMG Speedshift TCT (przekładnia hydrokinetyczna). Napęd przenoszony jest stale na obie osie, a do wyboru mamy kilka różnych trybów jazdy (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ lub Individual) oraz dodatkowych ustawień, jak praca systemu stabilizacji ESP. Blisko pięciometrowy GLE 53 Coupe rozpędza się do setki w czasie 5,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 kilometrów na godzinę.

Mercedes-AMG GLE 53 Coupe

Wśród wielu innych talentów nowego GLE 53 Coupe z Affalterbach znajdziemy między innymi: panoramiczne, cyfrowe wyświetlacze, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, tryby pracy silnika pozwalające na oszczędzenie paliwa (start/stop, żeglowanie), rozbudowane systemy wspomagające kierowcę (aktywny tempomat, monitorowanie natężenia ruchu w czasie rzeczywistym i wiele innych), oprogramowanie telemetryczne AMG Track Pace czy nową kierownicę AMG Performance z opcją rozbudowy o dodatkowe przyciski. Nowe GLE Coupe zostanie pokazane we wrześniu na wystawie we Frankfurcie, a w salonach sprzedaży Mercedes-Benza model znajdzie się oficjalnie na wiosnę przyszłego roku. Podobnie jak GLE oraz GLS, Coupe będzie produkowane w zakładach w Tuscaloosa w Alabamie w USA. Dokładna cena nie jest jeszcze znana.

Skomentuj na forumUdostępnij