Aktualności
09.07.2019

Radical Rapture Balans czynników

Radical Sportscars pokazało światu nowy model, który w jeszcze większym stopniu, niż jego poprzednicy zacierać ma granice między samochodami drogowymi i wyścigowymi. Maszyna o nazwie Rapture idzie w ślady innych produktów marki: jest pozbawiona zbędnych wygód czy dachu i szyb, które poświęca na rzecz osiągów i prowadzenia.

Spyder Rapture wyrósł bezpośrednio z takich modeli, jak drogowe SR3 SL oraz RXC Coupe, które były punktem wyjścia dla karoserii z materiałów kompozytowych, podwozia czy niezależnego, regulowanego zawieszenia. Samochód zbudowany jest na lekkiej ramie przestrzennej ze zintegrowaną klatką bezpieczeństwa, spełniającą normy FIA oraz strefami kontrolowanego zgniotu. Nad dociskiem 4,1-metrowego auta do podłoża pracuje ogromny splitter z przodu, dwupłatowe skrzydło z tyłu oraz dyfuzor z dwoma tunelami w podwoziu. Pod gołym niebem jest miejsce tylko dla kierowcy i jednego pasażera, za których plecami pracuje czterocylindrowa jednostka napędowa.

Umieszczony centralnie silnik Rapture to turbodoładowany motor z rodziny EcoBoost od Forda, który przeszedł strojenie i modyfikacje w oddziale Radical Performance Engines. Silnik o pojemności prawie 2,3 litra może pochwalić się między innymi zupełnie nowym układem turbodoładowania oraz układem dolotowym. Moc silnika sięga 355 koni mechanicznych, a jego maksymalny moment obrotowy dochodzi do 435 niutonometrów. Napęd przenoszony jest na tylną oś za pośrednictwem sekwencyjnej przekładni o sześciu biegach, którą sterujemy przy pomocy łopatek przy kierownicy oraz mechanizmu różnicowego Quaife. Pojazd waży na sucho skromne 765 kilogramów. Rozpędzenie się do setki nie przekracza trzech sekund, rozwinięcie 161 km/h zajmuje tylko 8,4 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 266 km/h.

Rapture będzie produkowany w całości w brytyjskich zakładach Radicala w Peterborough. Samochód został zaprojektowany zgodnie z wytycznymi Individual Vehicle Approval, które pozwolą na zarejestrowanie go do użytku drogowego w Wielkiej Brytanii, a docelowo również w pozostałych krajach Europy. W dalszych planach jest homologacja auta w krajach innych kontynentów. Zamówienia można już składać, łącznie z wyrażeniem chęci wzięcia udziału w szkoleniu z prowadzenia auta. Cena: co najmniej 89,5 tysięcy funtów plus podatki (aktualnie to około 425 tysięcy złotych). Producent zdradza, że najwięcej chętnych pochodzi z Wielkiej Brytanii, Francji oraz Niemiec. Pierwsze sztuki Rapture trafią do właścicieli już na początku sierpnia. Radical Sportscars, działające od dwóch dekad, sprzedało do tej pory ponad 2,2 tysiące samochodów.

Skomentuj na forumUdostępnij