Aktualności
06.07.2019

Audi R8 LMS GT2 W to mi graj

Od ogłoszenia pierwszych planów na przywrócenie torom wyścigowym klasy GT2 minął już prawie rok i całe przedsięwzięcie nabiera coraz większego rozpędu. Już pod koniec tego miesiąca odbędzie się pierwszy wyścig z udziałem samochodów tytułowanych jako GT2, a w tym tygodniu zadebiutowała zupełnie nowa maszyna tego typu. To Audi R8 w wydaniu LMS GT2.

Najnowsza maszyna z oddziału Audi Sport jest już trzecim, wyścigowym R8 przeznaczonym dla klientów indywidualnych. Model wpisuje się dokładnie między coupe klasy GT4, a coupe klasy GT3. Od tego ostatniego odróżnia je między innymi znacznie większa moc silnika oraz mniejszy nacisk na aerodynamikę, co według twórców nowej klasy GT2 ma być odpowiedzią na rosnącą liczbę kierowców-amatorów, którzy nie są jeszcze gotowi na okiełznanie samochodów klasy GT3, w których aerodynamika odgrywa ogromną rolę. R8 LMS GT2 zadebiutowało na tegorocznym Festiwalu Prędkości w Goodwood, a w odsłonięciu auta uczestniczył sam Tom Kristensen, 9-krotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

Audi R8 LMS GT2

R8 LMS GT2 napędzane jest umieszczonym centralnie, wolnossącym silnikiem V10 o pojemności 5,2 litrów, którego moc dochodzi aż do 640 koni mechanicznych. To najmocniejsze, wyścigowe R8 z dotychczasowych w 11-letniej historii modelu (najnowsze R8 LMS klasy GT3 nie przekracza 585 KM, a przepisy danej serii wyścigowej mogą stłamsić je nawet o kilkadziesiąt koni mechanicznych). Znakiem rozpoznawczym auta będzie między innymi wlot powietrza do komory silnika, umieszczony nad dachem... który wskazuje na bliższe pokrewieństwo z otwartym R8 Spyder, niż z drogowym coupe. Amatorzy ścigania mogą już składać zamówienia. Samochód wyceniono na 338 tysięcy euro plus podatki (aktualnie to co najmniej 1,4 miliona złotych). Pierwsze egzemplarze mają zostać oddane w ręce klientów w grudniu.

Audi R8 LMS GT2

Wskrzeszenie klasy GT2 zostało ogłoszone latem ubiegłego roku przez SRO Motorsports Group, które stoi za takimi mistrzostwami, jak Blancpain GT Series, Intercontinental GT Challenge, GT Sports Club czy GT4 European Series. Samochody klasy GT2 mają od przyszłorocznego sezonu startować razem z maszynami klasy GT3 między innymi w wyścigach typu Sprint w ramach Blancpain GT Series, a także w innych pucharach w Europie i Ameryce Północnej. Pierwsze, pokazowe wyścigi samochodów klasy GT2 odbędą się już przy okazji tegorocznego, 24-godzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps. Będą to dwa 30-minutowe sprinty, w których walczyć będą kierowcy Porsche 911 GT2 RS Clubsport.

Skomentuj na forumUdostępnij