Aktualności
05.07.2019

Mercedes-AMG CLA 45 Ciągły wzrost

Rodzina czterodrzwiowych limuzyn AMG powiększyła się o kolejnego przedstawiciela. Tym razem chodzi o najmniejszy model w swojej niszy: kompakt CLA, który określany jest przez producenta 4-drzwiowym coupe. Kilka miesięcy temu auto doczekało się przeszło 300-konnej wersji AMG 35, a teraz na scenę wkracza jeszcze szybsza i jeszcze mocniejsza odmiana AMG 45.

Najmocniejsze CLA w gamie poznamy między innymi po nowych felgach, zderzakach, osłonie chłodnicy, końcówkach wydechu, dyfuzorze i poszerzonej karoserii z dodatkowymi elementami poprawiającymi aerodynamikę, z którą wiąże się zwiększenie rozstawu kół z przodu. Pojazd można wyróżnić również opcjonalnymi pakietami stylistycznymi, a za dopłatą można otrzymać między innymi kierownicę z dodatkowymi funkcjami, tarcze hamulcowe powiększone do 360 milimetrów na przedniej osi, adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control, aplikację telemetryczną AMG Track Pace oraz elektronikę rozbudowaną o dodatkowe tryby jazdy i systemy wspomagające kierowcę.

Mercedes-AMG CLA 45

"Czterdziestki piątki" od AMG - obok CLA zadebiutowała zwykła klasa A - mogą teraz afiszować się z zupełnie nowym, turbodoładowanym silnikiem z czterema cylindrami o pojemności dwóch litrów, aluminiową skrzynią korbową, dwustopniowym wtryskiem benzyny, dwuzwojową turbosprężarką i samozwańczym tytułem najmocniejszego silnika R4 turbo na świecie w produkcji seryjnej. Już w podstawowej wersji kręcąca się do 7,2 tysięcy obrotów na minutę jednostka - każda sztuka składana jest ręcznie przez jedną osobę w fabryce w Affalterbach - dostarcza 387 koni mechanicznych oraz 480 niutonometrów. A w wersji 45 S dostaniemy jeszcze więcej: 421 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów! Na jeden litr przypada nawet 211 koni mechanicznych.

Mercedes-AMG CLA 45

Napęd w CLA 45 przenoszony jest na obie osie poprzez dwusprzęgłową 8-stopniową przekładnię AMG SpeedShift DCT 8G w układzie AMG Performance 4Matic+ z funkcją inteligentnego rozdziału momentu obrotowego pomiędzy poszczególne osie i koła AMG Torque Control. Limuzyna w bazowej wersji rozpędza się do setki w czasie 4,1 sekundy, a jej prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h. Mercedes-AMG CLA 45 S rozpędza się od zera to stu kilometrów na godzinę w równe cztery sekundy, a elektronika kończy przyspieszanie dopiero przy 270 km/h. Do wyboru jak zwykle będziemy mieli kilka trybów jazdy, kilka trybów pracy układu 4Matic i kilka trybów pracy kontroli stabilności ESP.

Skomentuj na forumUdostępnij