Aktualności
05.07.2019

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake Zajęcia rekreacyjne

Jesienią ubiegłego roku w coraz bardziej opasłym katalogu AMG po raz pierwszy pojawił się model z liczbą 35 w nazwie. Skromne, jak na standardy producenta najmocniejszych samochodów w koncernie Daimlera, oznaczenie wiązało się z hatchbackiem serii A i od tamtego czasu zdążyło rozprzestrzenić się na sedana oraz limuzynę CLA. Teraz do wyboru mamy również kombi.

Najnowszy, pakowny kompakt pod marką Mercedes-AMG to model CLA 35 Shooting Brake, który wpisuje się w bliżej nieokreśloną niszę rynkową i jako taki nie ma bezpośredniego przodka, sprawia trudności we wskazaniu bezpośredniej konkurencji i próbuje wcisnąć się tam, gdzie AMG jeszcze nie było. Według producenta pięciodrzwiowe auto adresowane jest do młodych kierowców, którzy prowadzą aktywny tryb życia i poszukują czegoś więcej, niż zwykłego Mercedes-Benza, szczególnie jeśli chodzi o osiągi i liczbę czekających na wykazanie się koni mechanicznych.

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake

Pod maską AMG CLA 35 Shooting Brake znajdziemy ten sam silnik, co w poprzednich modelach serii 35. To czterocylindrowy, rzędowy motor o pojemności dwóch litrów z turbodoładowaniem, który współpracuje z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów AMG Speedshift DCT 7G oraz układem przeniesienia napędu na obie osie 4Matic. Jednostka dostarcza 306 koni mechanicznych przy 5,8 tysiącach obrotów na minutę oraz 400 niutonometrów, dostępne w zakresie 3000-4000 obr/min (na przednią oś trafia od 50 do 100% momentu obrotowego). Kombi ma rozpędzać się do setki w czasie 4,9 sekund, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 kilometrów na godzinę.

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake

Razem z mocniejszym silnikiem przychodzi wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 350 milimetrów na przedniej osi, przeprojektowane zawieszenie oraz przeprogramowana elektronika, w tym pięć trybów jazdy (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual), trzy tryby pracy ESP (włączone, Sport Handling Mode, wyłączone) i funkcja szybkiego startu (Race Start). Opcje: adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control, kierownica AMG Performance z dodatkowymi przyciskami, fotele AMG Performance, aplikacja telemetryczna AMG Track Pace oraz detale wnętrza i rozbudowane systemy wspomagające kierowcę.

Skomentuj na forumUdostępnij