Aktualności
22.06.2019

Ligier JS P320 Utrzymanie reputacji

Ligier Automotive przygotowuje nową, wyścigową maszynę, która za kilka miesięcy pojawi się w grupie prototypów LMP3. Ścigacz o oznaczeniu JS P320, bo o nim mowa, ma już za sobą udane crash testy, jazdy testowe na pętli Magny-Cours oraz wystąpienie przed publicznością przy okazji tegorocznego, 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

JS P320 będzie drugim prototypem francuskiej marki w grupie LMP3, do której Ligier dołączył w 2014 roku (twórcy nowej klasy, FIA oraz ACO, dopuścili do niej tylko czterech producentów podwozi). Maszyna powstała na mocy doświadczeń wyniesionych z blisko pięciu lat startów poprzednim modelem, odzewu ze strony klientów oraz wiedzy zdobytej przy okazji przygotowania prototypów klasy LMP2. W porównaniu do swojego poprzednika nowy model ma się sprawować jeszcze lepiej pod względem aerodynamicznym, chłodzenia, bezpieczeństwa oraz niezawodności.

Ligier JS P320

Zgodnie z przepisami model JS P320 będzie napędzany wolnossącym silnikiem V8 typu VK56 od Nissana, współpracującym z sekwencyjną skrzynią biegów XTrac połączoną ze sterowanymi pneumatycznie łopatkami przy kierownicy. Umieszczony centralnie motor o pojemności pięciu litrów będzie rozwijał około 450 koni mechanicznych i 550 niutonometrów. Przepisy regulują masę prototypu na minimum 950 kilogramów i ograniczają jego prędkość maksymalną do 290 kilometrów na godzinę. Również cena każdego samochodu w klasie LMP3 określona jest z góry przepisami: to 239 tysięcy euro, nie wliczając podatków (aktualnie to nieco ponad jeden milion złotych).

Ligier JS P320

Oprócz zakupu nowego JS P320 klienci Ligiera będą mieli możliwość nabycia pakietu modyfikacji do modelu LMP3 starszego typu w cenie od 54,9 do 89,3 tysięcy euro plus podatki. Pierwsze sztuki nowego samochodu mają trafić do właścicieli już jesienią. Tylko w ubiegłym roku kierowcy Ligierów klasy LMP3 wywalczyli tytuły mistrzowskie w seriach IMSA Prototype Challenge, European Le Mans Series, LM P3 Cup, V de V Endurance Series oraz Asian Le Mans Series (w tym ostatnim triumfowało polskie Inter Europol Competition) i wygrali w swojej klasie 26 razy w 34 wyścigach. W przyszłym roku JS P320 pojawi się przede wszystkim w European Le Mans Series, Michelin Le Mans Cup oraz Ultimate Cup Series, a starszy model będzie w dalszym ciągu obsadzał takie mistrzostwa, jak Asian Le Mans Series, IMSA Prototype Challenge oraz Australian LM P3 Cup.

Skomentuj na forumUdostępnij