Aktualności
18.06.2019

Porsche 718 Cayman GT4 Głodny każdego zakrętu

Po debiucie na początku 2016 roku turbodoładowanych modeli serii 718, które wywołały mieszane reakcje, Porsche mogło jawić się jako marka, na której ciąży obowiązek udowodnienia, że była to tylko chwilowa słabość. Jeśli ktoś uznaje właśnie taką wersję wydarzeń, uspokajamy: wszystko wraca na swoje miejsce razem z nowym, drogowym Caymanem GT4.

Bazowy 718 Cayman dwa lata temu przesiadł się na turbodoładowanego boxera o tylko czterech cylindrach i mocy co najmniej 300 koni mechanicznych w wersji 2-litrowej, która przepływała przez przekładnię PDK. Nowy Cayman GT4 nie uznaje tym podobnych kompromisów: coupe idzie w kierunku dużego, wolnossącego silnika oraz ręcznej skrzyni biegów. Za plecami kierowcy i pasażera i przed tylną osią ulokowano tu boxera o sześciu cylindrach i pojemności czterech litrów, który wywodzi się z turbodoładowanego silnika modelu 911 Carrera. Motor kręci się do ośmiu tysięcy obrotów na minutę, dostarcza aż 420 koni mechanicznych, a w zakresie od pięciu do 6,8 tysięcy obrotów na minutę generuje 420 niutonometrów.

Porsche 718 Cayman GT4

Cayman GT4 może pochwalić się dociskiem aerodynamicznym zwiększonym aż o 50% bez jednoczesnego zwiększenia oporów powietrza. Główne role w takim wzroście wartości odegrało tylne skrzydło oraz... nowy układ wydechowy, który pozwolił na zbudowanie większego i wydajniejszego dyfuzora. Na potrzeby GT4 opracowano zmodernizowane, obniżone o 30 milimetrów zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami w systemie Porsche Active Suspension Management oraz wydajniejszy układ hamulcowy z możliwością zamówienia tarcz ze spieków węglowo-ceramicznych. Na liście opcji znajdziemy także pakiet Clubsport, obejmujący między innymi sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa dla kierowcy oraz stalową ramę, zwiększającą sztywność nadwozia i bezpieczeństwo.

Porsche 718 Cayman GT4

Napęd w Caymanie GT4 przenoszony jest wyłącznie na tylną oś za pośrednictwem ręcznej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach w towarzystwie systemu Porsche Torque Vectoring z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego oraz kontrolą stabilności PSM (Porsche Stability Management). Ważące - na sucho według norm DIN - 1420 kilogramów coupe rozpędza się do setki w czasie 4,4 sekund, do 200 km/h w 13,8 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 304 kilometrów na godzinę. Na Nordschleife ma być o ponad dziesięć sekund szybsze od słabszego o 35 KM poprzednika! Na terenie Niemiec model wyceniono na 93,35 tysięcy euro (obecnie to około 400 tysięcy złotych), wliczając lokalny VAT i wyposażenie. Na tym samym podwoziu i z tym samym silnikiem Porsche przygotowało również drugi model: otwarty 718 Spyder.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje