Aktualności
18.06.2019

Porsche 718 Spyder Rasowy charakter

Do oferty Porsche po kilku latach przerwy wraca model noszący dumne imię Spyder. Z nazwą sięgającą sportowych i wyścigowych modeli z lat pięćdziesiątych wiąże się wielka odpowiedzialność, która podpowiada, że należy spodziewać się modelu wykraczającego ponad standardy. Zupełnie nowy 718 Spyder nie zamierza zawieść swoich przodków.

O aktualnej serii 718 powiedziano już niejedno. Model, który przyjęto z mieszanymi uczuciami, pojawił się na rynku na początku 2016 roku jako otwarty Boxster z silnikiem okrojonym do czterech cylindrów, wyposażonym w turbosprężarkę i generującym w bazowej, 2-litrowej formie okrągłe 300 KM. Nowy 718 Spyder jest oczywiście ponad to: w pozycji centralnej pracuje tu duży, wolnossący boxer o sześciu cylindrach i pojemności czterech litrów, który wywodzi się z turbodoładowanej jednostki znanej z najnowszego 911 Carrera. Nowy motor w nowym modelu kręci się do ośmiu tysięcy obrotów na minutę, dostarcza aż 420 koni mechanicznych (przy 7,6 tysiącach obrotów na minutę), a w zakresie od pięciu do 6,8 tysięcy obrotów na minutę generuje 420 niutonometrów.

Porsche 718 Spyder

Dzięki funkcjonalnemu dyfuzorowi oraz ruchomemu spoilerowi, który podnosi się automatycznie przy prędkości ponad 120 km/h, Spyder ma być pierwszą maszyną w rodzinie Boxsterów, która generuje znaczący docisk aerodynamiczny tylnej osi. Od zwykłego Boxstera model wyróżnia się m.in. charakterystyczną, wysoką pokrywą, pod którą skrywa się lekki, miękki dach (składany i rozkładany ręcznie). Na potrzeby Spydera opracowano między innymi zmodernizowane, obniżone o 30 milimetrów zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami w systemie Porsche Active Suspension Management, przyczepne ogumienie oraz wydajniejszy układ hamulcowy z możliwością zamówienia tarcz ze spieków węglowo-ceramicznych.

Porsche 718 Spyder

Napęd w 718 Spyderze przenoszony jest wyłącznie na tylną oś za pośrednictwem ręcznej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach w towarzystwie systemu Porsche Torque Vectoring z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego oraz kontrolą stabilności Porsche Stability Management. Samochód ważący - na sucho według norm DIN - 1420 kilogramów rozpędza się do setki w czasie 4,4 sekund, do 200 km/h w 13,8 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 301 kilometrów na godzinę. Na terenie Niemiec model wyceniono na 96,2 tysiące euro (obecnie to około 410 tysięcy złotych), wliczając lokalny VAT i wyposażenie. Na tym samym podwoziu i z tym samym silnikiem Porsche przygotowało również drugi model: coupe 718 Cayman GT4.

Skomentuj na forumUdostępnij