Aktualności
12.06.2019

Vandenbrink 612 Shooting Brake Arystokratyczne pochodzenie

Ferrari już kilka lat temu zareagowało na rosnące potrzeby swoich klientów i zaproponowało im nietypowe FF, model w formacie shooting brake z napędem przenoszonym na obie osie. A jak mogłoby wyglądać tego typu Ferrari, gdyby marka zdecydowała się na podobny ruch dużo wcześniej? Na to pytanie odpowiada Vandenbrink Design.

Holenderskie Vandenbrink Design funkcjonuje od 2006 roku i od samych początków specjalizuje się w projektowaniu samochodów sportowych na specjalne zamówienia, które niejednokrotnie nawiązują do klasyków z lat sześćdziesiątych i bazują - tylko w teorii - na modelach produkowanych współcześnie. Najnowsza realizacja zakładu z Amsterdamu to coś innego: to coupe 612 Scaglietti po konwersji na pojemne kombi typu Shooting Brake. Projekt ten ma już ponad dziesięć lat, ale pierwszy egzemplarz wyjechał na drogi dopiero w tym miesiącu. To jednocześnie pierwszy samochód od Vandenbrink Design, który powstał w rzeczywistości, a nie tylko na kartce papieru czy ekranie komputera.

Vandenbrink 612 Shooting Brake

Ferrari produkowało 2+2-osobowe 612 w latach 2004–2011, wypuszczając na świat ponad trzy tysiące egzemplarzy. Coupe z karoserią zaprojektowaną przez Pininfarinę napędzane było wolnossącym silnikiem V12 o pojemności ponad 5,7 litra i mocy 540 koni mechanicznych, którą na tylną oś przenosiła ręczna skrzynia o sześciu biegach. To wystarczało na rozpędzenie się do setki w czasie około czterech sekund i rozwinięcie prędkości maksymalnej ponad 320 kilometrów na godzinę. W celu wcielenia w życie wersji Shooting Brake studio Vandenbrink Design połączyło siły z Classic Youngtimers Consultancy.

Vandenbrink 612 Shooting Brake

Ferrari po przeróbkach wyróżnia się nie tylko wysoko poprowadzonym dachem z dodatkowymi szybami oraz pokaźniejszym bagażnikiem, ale również zmianami w wystroju wnętrza i detalami zależnymi od zachcianek klienta. Na razie na nietypowe 612 Shooting Brake znalazł się tylko jeden chętny, dzięki któremu było możliwe powstanie pierwszego egzemplarza. Vandenbrink Design zapowiada, że na specjalne zamówienie jest gotowe na budowę kolejnych sztuk, a przełamanie pewnej bariery pozwala myśleć optymistycznie o realizacji kolejnych projektów. Wśród nich znajdziemy między innymi współczesną interpretację legendarnego 599 GTO czy karoserie shooting brake dla samochodów Aston Martin czy Bentley.

Skomentuj na forumUdostępnij