Aktualności
05.06.2019

Lamborghini Huracan Sterrato Kształtowanie terenu

Urus, pierwszy, produkowany masowo SUV z zakładów Automobili Lamborghini miał wielu przeciwników, ale od początku było wiadomo, że w skali włoskiej marki okaże się hitem. Pojawienie się maszyny miało również mocne podłoże historyczne, co można powiedzieć o najnowszym koncepcie Włochów... terenowym Huracanie Sterrato z potencjałem na rajdówkę.

Niekonwencjonalny Sterrato został oparty na najowszym, produkowanym seryjnie coupe Huracan Evo i czerał pełnymi garściami z doświadczeń zdobytych przy okazji przygotowania Urusa i zabiera markę Lamborghini tam, gdzie jej do tej pory jeszcze nie było. Teoretycznie. W rzeczywistości Włoska firma eksperymentowała już z tego typu pojazdami i Sterrato może pochwalić się dwoma przodkami: w roku 1973 z inicjatywy Boba Wallace'a, legendarnego kierowcy testowego i mechanika Lamborghini, powstał model Jarama Rally, a rok później Wallace doprowadził do narodzin prototypowego Urraco Rally.

Lamborghini Huracan Sterrato

Prześwit w Huracanie Sterrato został powiększony o 47 milimetrów, a rozstaw przednich kół z 20-calowymi felgami i balonowymi oponami powiększono o 30 milimetrów. Maszynę ubrano w poszerzane, wentylowane nadkola, aluminiowe osłony podwozia, osłony karoserii z materiałów kompozytowych, chroniące przede wszystkim silnik i wloty powietrza, oraz dodatkowe oświetlenie w technologii LED na dachu i przednim zderzaku z funkcją iluminacji. W środku znalazła się między innymi lekka klatka bezpieczeństwa z tytanu, karbonowe fotele z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa oraz aluminiowe panele podłogi.

Lamborghini Huracan Sterrato

Układ napędowy opiera się o doskonale znane, wolnossące V10 o pojemności 5,2 litra i mocy 640 koni mechanicznych oraz elektroniczny mózg Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata, który steruje przeniesieniem napędu na obie osie, tylną osią skrętną czy adaptacyjnym zawieszeniem. Wszystkie funkcje samochodu zostały przeprogramowane z myślą o jeździe w terenie i większej, niż w przypadku produkowanego seryjnie Huracana mocy przenoszonej na tylną oś. Na chwilę obecną Huracan Sterrato jest jedynie konceptem, co do którego Lamborghini nie zdradza żadnych dalszych planów. Firma komunikuje jednak, że super sportowa terenówka jest bardzo kusząca, jeśli chodzi o jej ofertę w niedalekiej przyszłości.

Skomentuj na forumUdostępnij