Aktualności
04.06.2019

Volkswagen ID R Znak jakości Nordschleife

Po kilku miesiącach intensywnych przygotowań elektryczny, torowy prototyp Volkswagena sięnął po kolejny rekord, który podkreśla potencjał drzemiący w nowej technologii i zwraca uwagę na przyszłe, seryjnie produkowane auta marki. Tym razem maszyna o oznaczeniu ID R wybrała się na słynną pętlę Nürburgring Nordschleife.

Volkswagen ID R powstał na początku ubiegłego roku, a jego pierwszym celem został wyścig górski Pikes Peak International Hill Climb w Kolorado w USA. Torową maszynę wyposażono w układ napędowy o maksymalnej mocy 680 koni mechanicznych i momencie 650 niutonometrów z dwoma silnikami elektrycznymi, które zasilone są za pośrednictwem litowo-jonowych baterii, korzystających między innymi z systemu odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania. Maszyna o wadze niespełna 1100 kilogramów ma rozpędzać się do setki w jakieś 2,25 sekundy. Z uwagi na żywotność baterii oraz aerodynamikę prędkość maksymalna nie przekracza 250 kilometrów na godzinę.

Volkswagen ID R

W czerwcu ubiegłego roku Volkswagen pojawił się na Pikes Peak i zmiótł konkurencję. Romain Dumas, trzykrotny zwycięzca PPIHC w samochodach spalinowych, dwukrotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans, mistrz World Endurance Championship i rajdowy mistrz R-GT Cup, za kierownicą ID R zwyciężył w klasie elektryków, zwyciężył w klasyfikacji generalnej i ustanowił nowy rekord przejazdu prawie 20-kilometrowej trasy (7 minut i 57,148 sekundy). W lipcu ID R został wystawiony do Festiwalu Prędkości w Goodwood. Efekt: kolejny rekord, tym razem tylko w kategorii elektryków. Dumas przejechał 1,9-kilometrowy odcinek Goodwood Hillclimb w 43,86 sekundy.

Volkswagen ID R

Przygotowania do podboju Nordschleife trwały przez ponad pięć miesięcy, w trakcie których ID R został gruntowanie zmodyfikowany: przeprojektowano aerodynamikę (przede wszystkim tylne skrzydło), podwozie oraz systemy sterujące dystrybucją energii elektrycznej. Romain Dumas, który ma na koncie cztery zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu na Nordschleife, pokonał ponad 20-kilometrową pętlę w czasie sześciu minut i 5,336 sekundy ze średnią prędkością 204,96 km/h! No nowy rekord wśród elektryków (poprzedni wyniki, gorszy o ponad 40,5 sekundy należał do Petera Dumbrecka, który prowadził NIO EP9). Na tym podbojów ID R oczywiście nie koniec. Na jesień zaplanowano wizytę na chińskim Tianmen Shan Big Gate Road.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje