Aktualności
04.05.2019

Karma SC1 Vision Dodawanie funkcji

Wiemy już, że kalifornijskie Karma Automotive ze wsparciem chińskiego kapitału ma w repertuarze zmodernizowaną limuzynę Revero GT z technologiami prosto od BMW i że z myślą o przyszłości podjęło współpracę z włoskim studiem Pininfarina. I na tym wcale nie koniec: firma zwraca na siebie uwagę konceptem roadstera SC1 Vision.

Zmodernizowane, seryjne Revero GT, koncepcyjne coupe GT z karoserią Pininfariny oraz koncept roadstera SC1 Vision to trzy maszyny, które Karma Automotive przyprowadziło na tegoroczny salon samochodowy w Szanghaju. To jednoznaczny sygnał ostrzegawczy przed wyruszeniem marki na podbój rynków azjatyckich. Tu też sięgają korzenie przedsiębiorstwa. Kalifornijskie Karma Automotive funkcjonuje oficjalnie od 2014 roku, należy do chińskiego Wanxiang Group i wywodzi się bezpośrednio z kalifornijskiego Fisker Automotive, które zbankrutowało pięć lat temu po nieudanych próbach wprowadzenia między ludzi luksusowej limuzyny Karma o napędzie hybrydowym.

Karma SC1 Vision

Dziś po Fiskerze Karma zostało Revero GT, które w najnowszym wcieleniu korzysta z platformy z dwoma silnikami elektrycznymi na tylnej osi oraz 3-cylindrowego silnika spalinowego, który służy do ładowania litowo-jonowych baterii o pojemności 28 kWh. Układ napędowy auta produkuje jakieś 540 koni mechanicznych, które przy odpowiednim traktowaniu pozwolą na przejechanie do 580 kilometrów bez konieczności tankowania i ładowania baterii. Na seryjnym Revero GT bazuje koncept coupe GT z karoserią zaprojektowaną w Pininfarinie. Koncept SC1 Vision idzie nieco dalej i prezentuje to, czym Karma Automotive zamierza zaskoczyć w przyszłości, stylistycznie oraz technologicznie.

Karma SC1 Vision

Roadster SC1 Vision jest zwiastunem modeli, które będą wykorzystywać wyłącznie duże paczki baterii. To również zapowiedź jeszcze bardziej rozbudowanej komunikacji z maszyną oraz światem: sterowanie dotykiem, głosem, ruchem oczu, połączenie z Internetem w technologii 5G, 24-kanałowe nagłośnienie kabiny oraz systemy jazdy autonomicznej. Wygląd auta i otwarta karoseria odpowiadają kalifornijskiemu klimatowi i nawiązują do wyścigowego samolotu Hughes H-1, zbudowanego w połowie lat trzydziestych XX stulecia, którego prędkość maksymalna przekraczała 560 km/h. Sam koncept nie ma szans na produkcję, ale jego twórcy zapowiadają, że niektóre elementy wyposażenia, na przykład nagłośnienie, będzie można wkrótce zamówić do Revero GT w ramach programu indywidualizacji.

Skomentuj na forumUdostępnij