Aktualności
24.04.2019

Volkswagen ID R Wyjazd na Nordschleife

Volkswagen zakończył prace modernizacyjne nad elektrycznym ścigaczem ID R, którym w ubiegłym roku ustanowiony nowy rekord wspinaczki na słynnym Pikes Peak. Samochód zmodyfikowano z myślą o kolejnym rekordzie. Tym razem na celowniku znalazła się pętla Nürburgring-Nordschleife, na którą ID R w ramach testów wyjedzie już jutro.

ID R specjalnie z myślą o Nordschleife, które stawia zupełnie inne wymagania, niż Pikes Peak, otrzymał przeprojektowany pakiet aerodynamiczny, przestrojony układ napędowy oraz nowe malowanie karoserii. Na Pikes Peak ogromne znaczenie miał jak największy docisk aerodynamiczny, który na Nordschleife ze średnią przejazdu 180 kilometrów na godzinę, aerodynamika musi spełnić inną rolę. W związku z tym w ID R pojawił się między innymi system DRS (sterowany hydraulicznie płat tylnego skrzydła), technologia rodem z Formuły 1, która pozwala na tymczasowe zmniejszenie docisku i zwiększenie prędkości i zmniejszenie zużycia baterii.

Volkswagen ID R

Do napędu torowego prototypu służą dwa silniki elektryczne oraz litowo-jonowe baterie, podzielone na dwa bloki. Układ napędowy dostarcza maksymalnie 680 koni mechanicznych, które lądują na obu osiach z ogumieniem Bridgestone Potenza na felgach z dodatkowymi osłonami. Maksymalny moment obrotowy sięga 650 niutonometrów. To takie same parametry, jak przy okazji podboju amerykańskiego szczytu. Samochód mierzy ponad 5,2 metra długości i razem z kierowcą waży niecałe 1100 kilogramów. Rozpędzenie się do 100 km/h zajmuje w nim jakieś 2,25 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 270 kilometrów na godzinę.

Volkswagen ID R

Volkswagen nie zmienia kierowcy. ID R na Nordschleife poprowadzi Romain Dumas, który ma na koncie m.in. kilka udanych występów na Pikes Peak maszynami różnego typu, w tym rekord w Volkswagenie oraz zwycięstwo w 24-godzinnym Le Mans. Testy na 20,832-kilometrowym Nordschleife, które przeszło niedawno modernizację i wymianę nawierzchni na kilku odcinkach, rozpoczną się już jutro. Volkswagen Motorsport celuje w pobicie elektrycznego rekordu, czasu 6 minut i 45,9 sekund, który padł w maju 2017 roku pod kołami NIO EP9. Na tym nie koniec: kolejnym przystankiem ID R i Dumasa ma być Tianmen Shan Big Gate Road, słynna, górska trasa w Chinach na górze Tianmen, która ciągnie się z wysokości od około 200 do około 1300 metrów nad poziomem morza przez i 99 zakrętów. Wizytę w Chinach zaplanowano na wrzesień. Dana próby bicia rekordu na Nordschleife nie jest jeszcze znana.

Skomentuj na forumUdostępnij