Aktualności
12.03.2019

Audi Q4 E-Tron Jedno z dwunastu

Elektryczna ofensywa marki Audi nabiera coraz większej prędkości i przyspiesza w kierunku kilkunastu zupełnie nowych modeli każdego z możliwych segmentów, które mają wejść na rynek przed końcem roku 2025. Wiele z nich zwiastowały już koncepty, których nie przestaje przybywać. Oto kolejny z nich: kompaktowy crossover Q4 E-Tron.

Samochód o długości prawie 4,6 metra bazuje na platformie aut elektrycznych MEB, która będzie punktem wyjścia dla dziesiątek innych modeli w grupie Volkswagena. Przerysowany koncept elektrycznego Q4 straszy ogromnym grillem oraz 22-calowymi felgami, obiecuje zmniejszenie współczynnika oporu powietrza oraz korzystanie z systemu odzyskiwania energii elektrycznej z hamowania i każe spodziewać się sportowego, precyzyjnego prowadzenia dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości, co zawdzięcza 510-kilogramowemu blokowi akumulatorów upakowanemu w podłodze.

Audi Q4 E-Tron

Na pokładzie elektrycznego Q4 umieszczono dwa silniki elektryczne, które napędzają wszystkie cztery koła. Systemowa moc układu napędowego sięga 225 kW (306 koni mechanicznych). Elektryczny motor tylnej osi generuje moc 150 kW i moment napędowy 310 Nm. Silnik z przodu wytwarza 75 kW mocy i 150 Nm momentu. Baterie o pojemności 82 kWh mają zapewniać zasięg do 450 kilometrów i pozwalać na ładowanie z maksymalną mocą 125 kW. Uzupełnienie baterii do około 80% pojemności miałoby zajmować jakieś pół godziny. Q4 E-Tron ma rozpędzać się do setki w czasie 6,3 sekundy. Jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h.

Audi Q4 E-Tron

Seryjne Q4 E-Tron ma być gotowe do produkcji przed końcem przyszłego roku. W tym samym okresie pojawić ma się również sportowa limuzyna E-Tron GT, którą wspólnie z Porsche przygotowuje oddział Audi Sport i którą w formie konceptu zobaczyliśmy kilka miesięcy temu. Jeszcze w tym roku mamy zobaczyć model E-Tron Sportback, a tylko na rynek chiński wejść ma mały crossover Q2L E-Tron. Do roku 2025 w ofercie Audi ma zagościć aż dwanaście elektrycznych modeli, które miałyby stanowić około jedną trzecią ze wszystkich sprzedanych samochodów marki na całym świecie.

Skomentuj na forumUdostępnij