Aktualności
09.03.2019

Mercedes-AMG GT R Roadster Deklaracja marki

Takiego AMG, pozbawionego dachu już dawno nie było: Affalterbach opuścił kilka dni temu model GT R Roadster, "Bestia z Zielonego Piekła", której nie sposób będzie się oprzeć, szczególnie gdy znajdziemy się w pobliżu toru wyścigowego. Wyjątkowy i kolekcjonerski charakter samochodu podkreśli limitowana produkcja.

Coupe GT R, zmodyfikowane pod kątem jazdy torowej z Nordschleife na czele, zadebiutowało w połowie 2016 roku, a pod koniec ubiegłego roku doczekało się jeszcze dalej przestrojonej wersji Pro. Do tej pory prawie nic nie wskazywało na to, że AMG zdecyduje się również na roadstera, który będzie wyglądał i jeździł równie bojowo. Ale oto jest: AMG GT R Roadster z dużym skrzydłem na tyle, powiększonymi wlotami powietrza z przodu, elementami aktywnymi aerodynamicznie i... bez charakterystycznego przełącznika kontroli 9-stopniowej trakcji w konsoli środkowej. Kontrolę trakcji zmieniamy tu przełącznikiem na kierownicy (od poziomu 1, na przykład na mokrej nawierzchni, do poziomu 9, gdy chcemy się poślizgać).

Mercedes-AMG GT R Roadster

Na pokładzie otwartej wersji R znajdziemy m.in. elektrycznie sterowany mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym poślizgu, system tylnych kół skrętnych, tytanowy układ wydechowy, węglowe usztywnienia podwozia, opcjonalne tarcze hamulcowe ze spieków węglowo-ceramicznych o średnicy aż 402 milimetrów na przedzie, ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2, adaptacyjne zawieszenie, system ogrzewania karku AirScarf, miękki, składany dach i przełączniki do żonglowania trybami jazdy i ustawieniami poszczególnych elementów układu napędowego oraz podwozia (w tym tryb Race z ustawieniem Master, dedykowanym torom wyścigowym).

Mercedes-AMG GT R Roadster

Pod przednią maską znajdziemy dobrego znajomego: podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów, które po raz kolejny ma do zaoferowania pokaźne 585 koni mechanicznych i 700 niutonometrów, dostępne w szerokim zakresie 2,1-5,5 tysięcy obrotów na minutę. Napęd na tylną oś wysyła dwusprzęgłowa przekładnia o siedmiu biegach. Maszyna o masie 1635 kilogramów rozpędza się do setki w czasie 3,6 sekund i rozwija prędkość maksymalną 317 kilometrów na godzinę. Mercedes-AMG wypuści na świat tylko 750 egzemplarzy modelu GT R Roadster.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje