Aktualności
13.02.2019

Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power+ Pierwsze otrzęsiny

Na niespełna trzykilometrowej pętli Silverstone International Circuit swój pierwszy kontakt z asfaltem w ruchu zaliczył dzisiaj rano nowy bolid marki Mercedes-AMG, przygotowany na zbliżający się sezon mistrzostw świata Formuły 1. To maszyna, na której spoczywa ogromna odpowiedzialność - obrona tytułów mistrzów świata konstruktorów i kierowców.

Niemiecki zespół rozpoczął prace nad maszyną o oznaczeniu F1 W10 EQ Power+ pod koniec 2017 roku. Mercedes-AMG mówi o gruntowanie zmodernizowanym podwoziu w odpowiedzi na zmianę przepisów i nowym układzie napędowym, w którego obrębie przepisy pozostały niemal nietknięte. Fabryka mocy o symbolu F1 M10 EQ Power+ składa się przede wszystkim z turbodoładowanego, spalinowego silnika V6 o pojemności 1,6 litra, systemu odzyskiwania energii cieplnej z wydechu MGU-K, systemu odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania MGU-K o maksymalnej mocy 120 kW, litowo-jonowych baterii oraz 8-stopniowej, sekwencyjnej, półautomatycznej skrzyni biegów z węglowym sprzęgłem, operowanej hydraulicznie. Bolid ma ponad pięć metrów długości i dwa metry szerokości.

Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power+

Tegoroczne zmiany w przepisach objęły przede wszystkim przednie i tylne skrzydła, które będą teraz znacznie większe. Przednie skrzydło zostało znacznie uproszczone. Ograniczono również elementy aerodynamiczne w obrębie przedniej osi i przedniej części podwozia. Minimalna masa samochodu została zwiększona ze 733 do 740 kilogramów, w tym co najmniej 145 kilogramów na jednostkę napędową, co najmniej 20 kilogramów na baterie, co najmniej 80 kilogramów na kierowcę i balast. Limit paliwa na jeden wyścig podniesiono ze 105 do 110 kilogramów. Pirelli uprościło z kolei oznaczenia mieszanek ogumienia: w czasie weekendu wyścigowego zobaczymy tylko trzy kolory na pięć mieszanek (do historii odchodzi mieszanka ultratwarda).

Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power+

Mercedes-AMG w tym roku ponownie nie zmienia mistrzowskiego składu. Dla niemieckiego zespołu jeździć będą: 34-letni Lewis Hamilton z Wielkiej Brytanii i 29-letni Valtteri Bottas z Finlandii. Hamilton startuje w Formule 1 od sezonu 2007, w którym debiutował w McLarenie. Rok później zdobył swój pierwszy tytuł mistrza świata. Do Mercedesa, z którym w latach 2014-2015 i 2017-2018 zdobył cztery kolejne tytuły mistrza świata, przesiadł się w sezonie 2013. W swojej karierze wygrał 73 grand prix, zdobył 83 pole position i 134 razy stawał na podium. Kariera Bottasa rozpoczęła się w sezonie 2013 od zespołu Williamsa, a do Mercedesa przesiadł się w roku 2017. Wygrał trzy wyścigi i 30 razy stawał na podium, a w ubiegłym roku uplasował się na miejscu piątym w klasyfikacji generalnej. Mercedes-AMG króluje w Formule 1 nieprzerwanie od 2014 roku, od którego zdobył pięć tytułów mistrza świata konstruktorów pod rząd.

Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power+

Sezon 2019 będzie dla fabrycznego zespołu Daimlera dziesiątym sezonem startów w Formule 1 z rzędu i dwunastym w ogóle (za pierwszym razem marka Mercedes-Benz jako konstruktor pojawiła się w mistrzostwach świata w latach 1955-1956). To nie koniec okrągłych rocznic. W tym roku koncern będzie świętował 85-lecie debiutu pierwszej "Srebrnej Strzały" klasy grand prix, bolidu W 25. Siedemdziesiąty sezon mistrzostw świata Formuły 1 rozpocznie się już w połowie marca od GP Australii i zakończy na początku grudnia na GP Abu Dhabi po dwudziestu jeden rundach. W kwietniu na GP Chin przypadnie tysięczny wyścig mirzostw świata.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje